مخزن آب پلی اتیلن چند لایه بخرم؟

مخزن آب پلی اتیلن چند لایه بخرم؟

یک سوال اساسی بین متقاضیان خرید مخازن آب پلی اتیلنی، این است که مخزن آب پلی اتیلن چند لایه بخرم؟ یک لایه یا سه لایه؟ کدام برای من مناسب تر است؟ ما نیز قصد داریم در این مطلب به توضیح این مورد بپردازیم. توجه: پناد پلاستیک تولید کننده بشکه 220 می باشد و این مقاله تنها جهت اطلاع رسانی و افزایش علم شما در خصوص خرید مخزن آب موردنظرتان می باشد.

مخزن آب پلی اتیلن چند لایه بخرم؟

اگر بخواهیم به تاریخچه تولید مخازن پلی اتیلنی یا پلاستیکی بنگریم، یک سیر صعودی و پیشرفت جالبی را در نحوه تولید و همچنین تعداد لایه های دیواره آن ها مشاهده می کنیم. در ادامه هر یک را به طور جداگانه بررسی می کنیم.

مخزن آب پلی اتیلن تک لایه

مخازن تک لایه و یا اصطلاحا بی رنگ اولین مخازن آبی بودند که تولید شدند. عیب این مخازن چه بود که باعث شد مخازنی با تعداد لایه های بیشتر تولید شود؟ این مخازن به دلیل تک لایه یا بی رنگ بودن باعث می شدند نور از جداره شان گذر کند و باعث رشد جلبک هایی در فضای داخلی مخزن می شدند. این آخر ماجرا نیست، این جلبک ها پس از مدتی دچار مرگ و خزان می شدند و بدین ترتیب مواد غذایی باکتری های بی هوازی را فراهم می کردند.

همین موضوع سبب می شد که پس از مدتی طعم و بوی آب در مخزن تغییر کند و حتی پس از مدتی دیگر قابل استفاده هم نبود. بوی نامطبوع حاصل از تجزیه جلبک ها توسط باکتری ها بود. افراد در گذشته می توانستند با قرار دادن مخازنشان در فضایی تاریک و به دور از نور آفتاب شروع این پروسه را به تاخیر بیاندازند. اما پس از تولید مخازن با تعداد لایه های بیشتر، دیگر ارزشی نداشت که سرمایه شان را صرف مخزنی کنند که کارایی خوب و بالایی ندارد.

مخزن آب پلی اتیلن چند لایه

مخزن آب پلی اتیلن دو لایه و سه لایه

پس از مخازن تک لایه، تولید کنندگان روی به تولید مخازنی با تعداد لایه های بیشتر آوردند؛ مانند مخازن دولایه و سه لایه. طبیعتا سه لایه از دولایه دارای کارایی بهتری است، تعداد لایه های بیشتر عبور احتمالی نور به درون مخزن را به صفر می رساند و حتی از گذر نور فرابنفش به درون مخزن هم جلوگیری به عمل می آورد. مخازن دو لایه بیشتر به رنگ آبی و سه لایه به رنگ سفید تولید می شدند.

از لایه ای مشکلی در میان لایه های دیواره مخزن آب پلی اتیلنی استفاده می شود که همین لایه نقش جلوگیری از گذر نور از دیواره مخزن را ایفا می کند.

مخازن پلی اتیلنی سه لایه را ضد جلبک نیز می نامند از آنجایی که جلبک های هیچ شانسی برای رشد در این مخازن را ندارند؛ همچنین شما می توانید این مخازن را در تمامی شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار دهید. حتی در حال حاضر کارخانجاتی هستند که مخازنی با تعداد لایه های بیشتر و امکانات بیشتر نیز استفاده می کنند. شما می توانید از این مخزن ها در مناطق بسیار سردسیر بدون یخ زدن آب درون مخزن استفاده کنید. در ادامه می خواهیم هر یک از لایه های مخزن پلی اتیلن سه لایه را مورد بررسی قرار دهیم:

  • لایه اول سفید

    این لایه خارجی ترین لایه است؛ دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر تنش های محیطی و نور ماورابنفش است. به دلیل سفیدی رنگ دیواره جذب نور و حرارت خورشید را کاهش می دهد. همچنین تا مدتی طولانی دمای آب داخل مخزن را حفظ می کند.

  • لایه دوم مشکی

    این لایه، لایه میانی دیواره مخزن است که نقشش جلوگیری از ورود نور به درون مخزن است. یعنی حتی اگر ذره ای نور از لایه اول عبور کند، با فیلتری قوی تر که لایه میانی است رو به رو می شود. همچنین این لایه به دیواره استحکام و ساختاری قوی می بخشد.

  • لایه سوم سفید

    این لایه داخلی ترین لایه است که با آب درون مخزن نیز ارتباط دارد. لایه داخلی مخزن که به رنگ سفید هم هست بایستی به صورت فود گرید تولید شود و مورد تایید سازمان غذا و دارو باشد. این لایه هیچ تاثیری بر ماهیت آب شرب داخل مخزن نمی گذارد و دارای استاندارد های لازم است.

مخزن آب پلی اتیلن چند لایه

خرید مخزن آب پلی اتیلن

 

کدام یک از انواع مخازن آب پلی اتیلنی برای استفاده خانگی مناسب تر هستند؟ آیا از این مخازن در سطح صنعتی هم استفاده می شود؟ تفاوت بشکه های پلی اتیلنی با این مخازن در چیست؟ اینها تنها نمونه هایی از سوالات متداولی هستند که افراد از ما و از دیگر کارخانجات تولید کننده ظروف کوچک و بزرگ پلاستیکی میپرسند.

ابتدا بگذارید پاسخ این سوال را برایتان بازگو کنیم که تفاوت بشکه های پلی اتیلنی و مخازن آب پلی اتیلن در چیست؛ از مخازن پلی اتیلنی عمدتا در مصارف خانگی و برای ذخیره سازی آب آشامیدنی استفاده می شود؛ اما بشکه های پلاستیکی ظروفی همه کاره هستند که می توانند هم مواد خوراکی و هم مواد غیرخوراکی مانند مواد شیمیایی و روغن های صنعتی را ذخیره کنند.

مخازن آب پلی اتیلنی در ابعاد و اندازه های مختلف و همچنین در رنگ های مختلفی تولید می شوند. شما با توجه به بودجه، نوع استفاده و مکان نصب مخزن بهترین گزینه را خریداری می فرمایید. در حال حاضر این مخازن و بشکه های پلی اتیلنی از بهترین گزینه های موجود نسبت به دیگر مواد هستند. زیرا می توانند در هر زمینه ای احتیاجات ذخیره سازی و جا به جایی محصولات شما را برآورده سازند.

چنانچه قصد خرید بشکه پلاستیکی دارید، با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

1. برای ذخیره آب آشامدینی بشکه پلی اتیلنی بهتر است یا مخزن پلی اتیلنی؟

بستگی به حجم مصرفی شما دارد. برای استفاده موقت و حجم کم قطعا بشکه های پلاستیکی گزینه های به صرفه تری هستند. اما برای استفاده طولانی مدت و حجم زیاد، مخازن بزرگ پلی اتیلنی گزینه های بهتری هستند.

2. برای ساخت مخازن آب از پلی اتیلن سبک استفاده می شود یا سنگین؟

ماده پلاستیکی مورد استفاده در تولید مخازن پلی اتیلنی، پلی اتیلن سنگین و متراکم با وزن مولکولی بالا است.

3. از مخازن آب سه لایه در مناطق کوهستانی می توان استفاده کرد؟

بله. با رعایت برخی نکات و استفاده از عایق ها میتوانید به راحتی از مخزن و آب داخل آن محافظت کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.