زباله های خطرناک و انواع ظروف مخصوص برای ذخیره و دفع آن

زباله های خطرناک و انواع ظروف مخصوص برای ذخیره و دفع آن

زباله های خطرناک می تواند به انسان و محیط زیست آسیب برساند و باید ذخیره، حمل و دفع شود. انواع مختلف ظروف برای مواد خطرناک مختلف مناسب هستند. پرکاربردترین انواع ظروف شامل بشکه های دهانه باز و دهانه بسته پلاستیکی هستند. زباله های خطرناک در صورت تماس با افراد یا سایر موجودات زنده می توانند بسیار خطرناک باشند. در صورت دفع نادرست، پسماندها تهدیدی برای سلامتی انسان و محیط زیست محسوب می شوند.

امروزه افراد و موسسات تجاری باید از ظروف مناسب برای ذخیره و حمل مواد خطرناک استفاده کنند. با وجود  دسته بندی های بسیار زباله های خطرناک، مهم است که بدانیم چه چیزی سمی تلقی می شود و چه مواد بسته بندی برای ذخیره این زباله ها مناسب است. انتخاب تجهیزات ذخیره سازی مناسب مردم را ایمن نگه می دارد و رعایت قوانین را تضمین می کند.

برای یافتن انواع ظروف صحیح زباله های خطرناک ، ابتدا باید انواع مختلف زباله را بشناسید ، با مقادیر مختلف و برچسب هایی که باید به دنبال آنها باشید ، آشنا شوید. علاوه بر بسته بندی صحیح بشکه های حمل ، باید آنها را با طبقه بندی صحیح علامت گذاری کنید. در غیر این صورت ، آنها ممکن است تهدیدی برای حمل کنندگان باشند زیرا از آنچه داخل ظرف است بی اطلاع هستند.

زباله های خطرناک

انواع ضایعات

زباله های خطرناک به موادی اطلاق می شود که ممکن است اثرات مضر بر سلامت مردم و محیط زیست داشته باشند. معمولاً به عنوان محصول جانبی تولید یا سایر فعالیتهای صنعتی ایجاد می شود. زباله های خطرناک یک اصطلاح چتری است که شامل بسیاری از مواد است.

مقدار زباله ای که با آن سروکار دارید نیز بر میزان استفاده از ظروف تأثیر می گذارد. انواع خاصی از زباله شما را ملزم به استفاده از ظرفی با حداقل اندازه برای نگهداری و حمل و نقل می کند.

انواع ظروف

موادی که ظرف از آن ساخته شده است باید تأثیر بسزایی در تصمیم گیری شما داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که مواد بالقوه واکنش پذیر را با هم مخلوط نکنید. ترکیب ضایعات ناسازگار خلاف قوانین است. این به جلوگیری از واکنش های خطرناک مانند انفجار یا آتش سوزی کمک می‌کند.

 

بسیاری از زباله های خطرناک بسیار خورنده هستند، بنابراین باید در ظرف مناسب حمل شوند.

برخی از متداول ترین انواع ظروف زباله خطرناک عبارتند از:

بشکه پلاستیکی دهانه بسته

اینها برای ذخیره موادی مانند زباله مایعات خورنده، مایعات قابل اشتعال و مایعات سمی استفاده می شود. بشکه ها باید کمتر از پنج سال سن داشته باشند و کاربران باید فضای اضافی را برای گسترش مایعات بگذارند.

بشکه پلاستیکی دهانه باز

این ها با بشکه پلاستیکی دهانه بسته متفاوت هستند و برای ذخیره مایعات مناسب نیستند. بشکه پلاستیکی دهانه باز برای ذخیره جامدات خورنده ، قابل اشتعال و سمی ایده آل هستند. آنها نباید بیش از پنج سال سن داشته باشند.

بشکه فلزی دهانه بسته

بشکه فلزی دهانه بسته دارای یک قسمت مهر و موم شده با دهانه ای برای دسترسی به محتویات است. این ظروف قوی هستند. آنها می توانند مواد زیادی را ذخیره و حمل کنند. اما مواد خورنده می توانند فلز را به خطر بیاندازند. بنابراین باید از آنها اجتناب کرد. بشکه پلاستیک برای عناصر خورنده بسیار مناسب است.

بشکه فلزی دهانه باز

بشکه فلزی دهانه باز گزینه های ذخیره سازی با دوامی هستند که برای جامدات قابل اشتعال یا سمی مناسب هستند. هرگز نباید از بشکه فلزی برای ذخیره مواد خورنده استفاده کرد. زیرا ممکن است بشکه را از بین ببرد.

ظروف IBC

ظروف IBC برای حمل مقادیر زیادی زباله های خطرناک مفید هستند. اطمینان حاصل کنید که یک IBC پلاستیکی بیش از دو سال و نیم عمر ندارد.

برچسب زدن بسته بندی زباله های خطرناک

همه ظروف زباله های خطرناک باید به درستی برچسب گذاری شوند. از جعبه های حمل سفارشی استاندارد گرفته تا بشکه پلاستیکی دهانه بسته. این برچسب ها باید انواع خطرات زباله را نشان دهند. گروه حمل و نقل برچسب ها را به سهولت بررسی میکند. به عنوان مثال ، بسته ممکن است نشان دهنده “خورنده” ، “قابل اشتعال” یا “سم” باشد. ظروف زباله خطرناک نیز باید به وضوح با عبارت “زباله خطرناک” مشخص شوند.

یک شریک بسته بندی قابل اعتماد انتخاب کنید.

اگر کسب و کار شما با ضایعات سمی سروکار دارد، مهم است که با یک ارائه دهنده بسته بندی مطمئن کار کنید تا ایمنی کارکنان خود را تضمین کرده و مطابق قوانین باشید. پناد پلاستیک یک پیشرو در زمینه تولید بشکه پلاستیکی است. برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولات موجود به این صفحه مراجعه یا با ما تماس بگیرید.

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.