روان کننده های جامد و ذخیره آنها در بشکه نسل جدید پناد پلاستیک

روان کننده های جامد و ذخیره آنها در بشکه نسل جدید پناد پلاستیک

روان کننده های جامد

 روان کننده های جامد به عنوان روان کننده های فیلم خشک نیز شناخته می شوند. مثال هایی از آن گرافیت طبیعی، مصنوعی یا دی سولفید مولیبدن هستند که با چسب ها مخلوط شده یا روی سطوح لغزنده استفاده می شوند. روان کننده های جامد در فشار یا دمای بالا که باعث می شود روان کننده های مایع غیر قابل استفاده باشند، محبوب هستند. به عنوان مثال، دی سولفید مولیبدن گزینه ارجح در محیط های با خلاء بالا است. این برخلاف گرافیت است که در شرایط مذکور به بخار آب نیاز دارد تا به عنوان روان کننده عمل کند. دی سولفید مولیبدن و گرافیت دارای ضرایب پایینی از ساختار لایه‌ای اصطکاکی مولکول‌های خود هستند. بنابراین ساختار آنها بین صفحات نسبتا ضعیف است.
روان کننده جامد و ذخیره آن
پلی تترا فلوئورواتیلن (PTFE) ساختار لایه ای مانند دی سولفید مولیبدن و گرافیت به عنوان روان کننده ندارد. بنابراین به عنوان یک گریس افزودنی، روغن و سایر روان کننده ها استفاده می شود. علاوه بر این، انواع قطعات ماشین می توانند از PTFE به عنوان یک فیلم یا پوشش ضد اصطکاک استفاده کنند و می توان آن را با آلومینیوم ترکیب کرد تا یک آندایزینگ پوشش سخت ایجاد کند.
علاوه بر این، روان کننده های جامد را می توان با چسب های معدنی و آلی مخلوط کرد یا به عنوان گرانول یا پودر بدون پیوند استفاده کرد تا پوشش های قابل درمان بر روی سطوح ایجاد شود. اتصالات فشاری می توانند دارای بخار دی سولفید مولیبدن باشند تا به عنوان یک عامل ضد گیر عمل کنند.

روان کننده جامد جایگزینی سبز

اخیراً، روان کننده های جامد جایگزین بسیار جذابی برای روغن های مبتنی بر نفت شده اند، زیرا آنها سازگار با محیط زیست، کمتر سمی و به راحتی زیست تخریب پذیر هستند. علاوه بر این، روان کننده های جامد سابقه بیماری زایی ندارند و از این رو هیچ خطری برای سلامتی کارگران ندارند. روان کننده های جامد، از جمله گرافیت، فلوراید کلسیم، دی سولفید مولیبدن و اسید بوریک، عموماً در ماشینکاری استفاده می شوند. در جستجوی یک تکنیک ماشینکاری سبز، کاربرد گرافیت به عنوان یک روان کننده جامد برای غلبه بر مشکل محیطی مرتبط با ماشینکاری مرطوب بررسی شد. بهبود قابل توجهی در عملکرد با استفاده از گرافیت به عنوان روان کننده جامد در مقایسه با ماشینکاری با استفاده از روان کننده های مایع به دست آمد. بنابراین، یک تکنیک ماشینکاری به کمک گرافیت می تواند یک جایگزین سبز مناسب برای ماشینکاری مرطوب باشد، هم از نظر عملکرد و هم از نظر محیطی.

ذخیره و حمل روان کننده جامد صنعتی

ذخیره و حمل انواع روان کننده جامد نیاز به ظرفی مخصوص دارد. ظرف ذخیره کننده روان کننده ها باید ویژگی های خاصی داشته باشد. ویژگی هایی مثل سبک بودن، مقاومت بالا، پایداری و استحکام. همچنین باید قیمت مناسبی داشته باشد. حال با محصول جدید شرکت پناد پلاستیک، بشکه فلزی ۹۰۰۰ یا PLD-9000 آشنا میشویم. این محصول بهترین گزینه برای ذخیره و حمل روان کننده های جامد میباشد.

بشکه فلزی پناد پلاستیک

بشکه فلزی (PLD-9000) – بشکه نسل جدید پناد پلاستیک

بشکه فلزی PLD-9000 از بشکه های‌ نسل جدید پنادپلاستیک می‌باشد. این نوع بشکه ها برای اولین بار توسط مجموعه پناد پلاستیک تولید و عرضه می شود و محصول انحصاری این شرکت می باشد.

در تولید این بشکه ها از مواد و افزدونی هایی استفاده شده است که خاصیت هر دو بشکه فلزی و بشکه پلاستیکی را باهم دارد. از تفاوت بارز این بشکه با بشکه فلزی و پلاستیکی در رنگ آن است رنگ این بشکه ها نقره ای رنگ است که به دلیل مقاوم بودن در برابر اشعه فرا بنفش از این رنگ استفاده شده است. این بشکه با ظرفیت 220 لیتر و با توجه به نوع کاربرد آن در دو شکل دهانه باز و دهانه بسته تولید می‌شود. بشکه فلزی PLD-9000 بهترین جایگزین بشکه های فلزی مرسوم و بشکه های پلاستیکی قدیمی می‌باشد.

این بشکه ها در صنایع روغن و گریس و انواع روغن های سنتتیک و روغن های دنده و روغن های صنعتی به دلیل ویژگی های خاص از جمله نگه داشتن تمیزی روغن در بالاترین سطح ممکن (ناس) قابل استفاده می‌باشد. همچنین این بشکه ها در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع نظامی، صنایع شیمیایی، صنایع غذائی، آرایشی، بهداشتی و شرکت های داروسازی قابل استفاده می باشند.

برای آشنایی کامل با محصول جدید پناد پلاستیک به این صفحه مراجعه فرمایید.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.