ذخیره روغن صنعتی و روان کننده های مایع

ذخیره روغن صنعتی و روان کننده های مایع

ذخیره و حمل و نقل روغن صنعتی و روان کننده صنعتی نقش مهمی در این صنعت دارد. حمل و ذخیره آنها نیازمند استفاده از ظروف بسته بندی خاصی است که آنها را پایدار و ایمن نگه دارد. بشکه نسل جدید پناد پلاستیک مطمئن ترین و بهترین بشکه برای ذخیره این مواد می‌باشد. در این مقاله با روغن صنعتی و روان کننده مایع و نحوه حمل و ذخیره آنها با بشکه فلزی PLD-9000 (بشکه نسل جدید پناد پلاستیک) آشنا میشویم.

ذخیره روغن صنعتی

روان کننده های مایع و روغن صعنتی

این مواد عمدتاً از سیالات مصنوعی و نفتی تولید میشوند. روغن های پایه نفتی مقرون به صرفه هستند. روغن‌های مصنوعی گران‌تر هستند. اما بهبود عملکرد در برخی کاربردها آنها را مفید کرده است. ویژگی غالب در بین ویژگی های روان کننده مایع روغن صنعتی ویسکوزیته آنها است. دو نوع ویسکوزیته اصلی داریم: ویسکوزیته دینامیکی و ویسکوزیته مطلق.

ویسکوزیته به عنوان گرادیان سرعت بین قسمت های متحرک و ساکن یک سیال تعریف می شود. با این حال، ویسکوزیته را می توان تحت تأثیر سطح مقطع، دما و فشار قرار داد. تغییر ویسکوزیته روان کننده یا روغن صنعتی با تغییرات دما را می توان به عنوان یک شاخص ویسکوزیته (VI) با عددی بین 0 تا 100 اندازه گیری کرد. هر چه این عدد بیشتر باشد، با تغییر دما، تغییر ویسکوزیته کمتر می شود.

نقطه ریزش دمایی است که روان کننده یا روغن می تواند در آن جریان یابد. ماده هایی وجود دارند که می توانند نقطه ریزش را کاهش دهند. از طرف دیگر، دمایی که در آن موم فرمولاسیون شروع به جدا شدن آشکار می کند، نقطه ابری شدن است. این بیشتر از دمای انجماد است و بسیار مهم است زیرا موم می تواند فیلترها را مسدود کند.

سایر ویژگی های روان کننده ها و روغن های صنعتی عبارتند از:

  1. نقاط اشتعال
  2. نقاط آتش سوزی
  3. قابلیت تحمل فشار بالا در شرایط فشار شدید مانند چرخ دنده ها
  4. حساسیت در کاربردهای چرخشی با سرعت بالا مانند میل لنگ و توربین ها

روان کننده های دنده فشار شدید (EP) به طور ویژه برای جلوگیری از سایش تماس فلز به فلز چرخ دنده ها با فشار بالا فرموله شده اند. با این حال، این فشار بالا بر ویسکوزیته تأثیر می گذارد زیرا وقتی فشار شدید می شود، ویسکوزیته افزایش می یابد. بنابراین، ماشین‌های با بارگذاری بالا عمدتاً با توصیه به استفاده از سیالات با ویسکوزیته نسبتاً کم طراحی می‌شوند.

روغن های صنعتی بیشتر برای افزایش VI یا پایداری حرارتی استفاده می شوند. این معمولاً به قیمت یک مشخصه دیگر اتفاق می افتد، به عنوان مثال، نقطه ریزش. روان کننده های صنعتی مصنوعی بسیار گران تر از روان کننده های معمول هستند. بنابراین آنها فقط در دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. نمونه هایی از چنین محیط های صنعتی شامل ابزار و سیستم های انتقال حرارت است.

ساخت روغن صنعتی

برای ساختن روغن صنعتی مصنوعی می توان از انواع مایعات استفاده کرد و اینها می توانند استرهای فسفات برای مایعات هیدرولیک مقاوم در برابر آتش، پلی گلیکول برای روغن ترمز، سیلیکون مورد استفاده در پلاستیک و لاستیک و غیره باشند. روغن صنعتی مانند روغن های مورد استفاده در موتورها می توانند دارای عملکردهای دیگری مانند خنک کننده، جلوگیری از خوردگی، آب بندی و غیره علاوه بر روان کنندگی داشته باشند. تولید کنندگان، این محصولات را با افزودنی های مختلف از جمله بهبود دهنده های VI، شوینده ها، کاهش دهنده های نقطه ریزش، تقویت کننده های EP و غیره هیبرید می کنند تا اهداف بسیاری را انجام دهند.

ذخیره و حمل روغن صنعتی

ذخیره و حمل انواع روغن صنعتی و روان کننده نیاز به ظرف مخصوص دارد. ظرفی که سبک، مقاوم، پایدار و محکم باشد و در عین حال قیمت مناسب داشته باشد. به همین منظور با جدید ترین محصول پناد پلاستیک، بشکه فلزی ۹۰۰۰ آشنا میشویم. این محصول بهترین انتخاب برای ذخیره روان کننده یا روغن صنعتی شما می باشد.

بشکه فلزی پناد پلاستیک

بشکه فلزی (PLD-9000) – بشکه نسل جدید پناد پلاستیک

بشکه فلزی PLD-9000 از بشکه های‌ نسل جدید پنادپلاستیک می‌باشد این نوع بشکه ها برای اولین بار توسط مجموعه پناد پلاستیک تولید و عرضه می شود و محصول انحصاری این شرکت می باشد.

در تولید این بشکه ها از مواد و افزدونی هایی استفاده شده است که خاصیت هر دو بشکه فلزی و بشکه پلاستیکی را باهم دارد از تفاوت بارز این بشکه با بشکه فلزی و پلاستیکی در رنگ آن است رنگ این بشکه ها نقره ای رنگ است که به دلیل مقاوم بودن در برابر اشعه فرا بنفش از این رنگ استفاده شده است. این بشکه با ظرفیت 220 لیتر و با توجه به نوع کاربرد آن در دو شکل دهانه باز و دهانه بسته تولید می‌شود. بشکه فلزی PLD-9000 بهترین جایگزین بشکه های فلزی مرسوم و بشکه های پلاستیکی قدیمی می‌باشد.

این بشکه ها در صنایع روغن و گریس و انواع روغن های سنتتیک و روغن های دنده و روغن های صنعتی به دلیل ویژگی های خاص از جمله نگه داشتن تمیزی روغن در بالاترین سطح ممکن (ناس) قابل استفاده می‌باشد. همچنین این بشکه ها در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع نظامی، صنایع شیمیایی، صنایع غذائی، آرایشی، بهداشتی و شرکت های داروسازی قابل استفاده می باشند.

برای آشنایی کامل با محصول جدید پناد پلاستیک به این صفحه مراجعه فرمایید.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.