ذخیره آب باران برای کشاورزی

ذخیره آب باران برای کشاورزی

از بشکه پلاستیکی 220 برای امور بسیاری استفاده می شود که یکی از آن ها کاربردشان در مزارع و زمین های کشاورزی برای آبیاری گیاهان است. ذخیره آب باران برای کشاورزی دلایل متعددی می تواند داشته باشد که در ادامه به لزوم استفاده از آب باران و همچنین نوع بشکه مورد نظر اشاره کرده ایم.

لزوم ذخیره آب باران برای کشاورزی

دلیل و لزوم ذخیره سازی آب باران در مناطقی مشهود است که سالانه با مقدار آب کمی مواجه می شوند و منبع آب شیرین و پاک کمتر در دسترسشان است. هرچند قطعا هستند افرادی که به جهت کاهش هزینه های پرداختی برای منبع آب مزارع و زمین های کشاورزی شان از آب باران استفاده می کنند.

این کار بیشتر در فصولی رایج است که دارای بارندگی زیادی هستند که می توان در این شرایط بشکه ها و مخازن زیادی را ازشان پر کرد و بعد تر مورد استفاده قرار داد. حال در زیر به مزایای استفاده از بشکه پلاستیکی یا پلی اتیلنی برای ذخیره سازی آب باران اشاره کرده ایم:

  • food grade بودن بشکه
  • دوام بالا
  • قیمت بسیار مقرون به صرفه
  • مقاومت بدنه بالا
  • وزن بسیار سبک
  • مواجه نشدن با خوردگی و زدگی
بشکه پلاستیکی آب باران
بشکه پلاستیکی برای ذخیره آب باران

میزان مصرف آب خود را محاسبه کنید

با استفاده از قبض های آب دریافتی تان می توانید میزان مصرف آبتان را بررسی کنید. چنانچه از آب باران برای باغ خود استفاده می کنید، فقط به رقم داده شده در قبض توجه می کنید اما چنانچه برای منزلتان استفاده می کنید و یا قبض آب برای ساختمان و زمینتان یکی می آید، بایستی میزان مصرف آب را به تعداد روزهای صورتحساب و همچنین به تعداد ساکنان ساختمان تقسیم کنید. اگر شرایط منطقه ای که در آن زندگی می کنیددارای فصولی است که باعث ایجاد تغییر در میزان مصرف آبتان می شود، قبض آب را در زمستان و تابستان مقایسه کنید و ببینید که میزان استفاده شما چگونه افزایش و کاهش می یابد.

استفاده حداکثری از ذخیره آب باران

  • دو یا سه بشکه را به هم متصل کنید.

برای صرفه جویی در مصرف آب بیشتر، می توانید اولین بشکه خود را به یک بشکه دیگر متصل کنید. از یک بشکه و یا چند بشکه استفاده کنید تا حداکثر آبی که می توانید را جمع آوری کنید. طبیعتا هیچ چیزی نمی تواند جای آب باران، نعمتی که به طور رایگان در اختیارتان قرار گرفته را بگیرد. از چند بشکه پلاستیکی 220 لیتری در کنار هم استفاده کنید، آن ها را به یکدیگر کانکت کنید و از آب ذخیره شده درونشان برای آبیاری مزرعه و یا باغتان استفاده کنید.

  • بشکه ها را روی سطحی بلند قرار دهید.

به این نکته توجه کنید و حواستان باشد که بشکه ها را روی سطحی بلند و بالاتر از سطح زمین قرار دهید. لوله ناودان را به بشکه اول وصل کنید. از آن جایی که بشکه ها به یکدیگر متصل هستند، یکی پس از دیگری پر می شوند، به این نکته توجه کنید که حتما در بشکه ها را کاملا ببندید و مهر و موم کنید. پایین بشکه آخر را شلنگ و یا شیری وصل کنید تا بتوانید از آب های درون مخازن استفاده کنید.

سه عدد بشکه پلاستیکی
بشکه پلاستیکی 220 لیتری

حقایقی درباره آب باران

  1. به کمتر از 1/8 اینچ آب باران برای پر کردن یک بشکه 60 اینچی لازم است.
  2. یک بشکه 60 لیتری می تواند حدود 100 فوت مربع را با استفاده از 1 اینچ آب بپوشاند.
  3. مصرف آب در ماه های تابستان بین 20 تا 200 درصد افزایش می یابد.

صرفه اقتصادی ذخیره آب باران برای کشاورزی

از زمان های قدیم ذخیره سازی آب باران برای کشاورزی رایج بوده است و هنوز هم در مناطقی که از منابع آب به خوبی برخوردار نیستند، مورد استفاده قرار می گیرد. کشورهای صنعتی با مهندسی پیشرفته کمتر به منابع ابتدایی برای ذخیره آب جهت اداره امور خانه داری اعتماد می کنند، اما این موضوع درحال تغییر است.

باران رایگان است و سقف شما بهتری منطقه برای جمع آوری این منبع آب رایگان است. تقریباً 40٪ از آب شما در فضای باز استفاده می شود، برای آبیاری مزارع و زمین های کشاورزی به آب تصفیه شده احتیاجی ندارید. در واقع باغ ها و چمن ها آب طبیعی باران را ترجیح می دهند. استفاده از بشکه های آب باران یک روش ارزان و مناسب برای ذخیره سازی آب باران در منازل شخصی و باغ ها است.

بشکه آب باران تنها برای آبیاری مورد استفاده قرار نمی گیرند، شما می توانید از آب جمع شده در مخازن ذخیره سازی آب بارانتان برای پر کردن استخر، شستن ماشین، آب دادن به گل هایی که علاقه ای به کلر ندارند و … استفاده کنید.

سخن آخر

ذخیره آب باران برای کشاورزی بهترین استفاده ای است که می توانید از این نعمت الهی ببرید. در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و گیاهان را با آبی پاکیزه و بیدون کلر پرورش دهید. به بشکه پلاستیکی 220 جهت ذخیره سازی آب باران احتیاج دارید؟ با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این مقاله

بدون نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.