دفع ایمن زباله های قابل اشتعال

دفع ایمن زباله های قابل اشتعال

مدیریت نادرست زباله ها می توانند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشند، به ویژه در تاسیسات یا محل های کاری که حاوی مواد شیمیایی حساس یا مواد واکنش پذیر هستند. زباله های قابل اشتعال شامل مواد مختلفی از جمله مایعات با نقطه اشتعال 60 درجه سانتیگراد و کمتر، گازهای فشرده و اکسید کننده ها و موادی هستند که در شرایط خاص مشتعل می شوند. آتش سوزی می تواند در محیط کار فاجعه بار باشد و به افراد آسیب برساند و به موجودی و اموال آسیب برساند. هر کسب و کاری که مواد خطرناک را مدیریت یا ذخیره می کند باید بداند که چگونه زباله های قابل اشتعال را به طور ایمن و صحیح دفع کند.

به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، زباله ها در صورتی خطرناک تلقی می شوند که دارای یکی از چهار خاصیت باشند:

  1. اشتعال پذیری
  2. واکنش پذیری
  3. خورندگی
  4. سمیت

دفع ایمن زباله های قابل اشتعال

دفع زباله های قابل اشتعال

زباله های قابل اشتعال به اشکال مختلفی از جمله روغن، حلال، اسید و مواد شیمیایی مایع وجود دارند. در حالی که نگهداری و جابجایی صحیح این مواد برای یک محیط کار ایمن بسیار مهم است، اما دفع صحیح زباله ها نیز ضروری است. صرف نظر از نوع مواد قابل اشتعال که مرکز شما با آن کار می کند، راه های موثری برای حذف زباله با حداقل خطر وجود دارد.

از ظروف مناسب استفاده کنید

نگهداری مواد قابل اشتعال یا زباله در انواع ظروف نامناسب می تواند منجر به نشت، نشت یا آلودگی شود و خطر آتش سوزی را در تاسیسات شما افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که موادی که ذخیره می کنید در ظروف مناسب نگهداری می شوند. به عنوان مثال، ظروف حمل و نقل فولادی، گزینه های ایمن و قابل اعتماد برای نگهداری مواد قابل اشتعال، از جمله گازها، مواد شیمیایی و مایعات هستند.

برای زباله های قابل اشتعال، از بشکه پلاستیکی دارای گواهی سازمان ملل استفاده کنید تا خطر را به حداقل برسانید. بشکه پلاستیکی دوام و پایداری را فراهم می کند و مواد را حتی در شرایط سخت نگه می دارد. مواد ظروف خاصی برای نگهداری انواع خاصی از مواد موثرتر هستند. اگر خلوص شیمیایی مهم نیست، فولاد گالوانیزه گزینه خوبی برای مایعات است. برای اسیدها و مواد خورنده، بشکه پلی اتیلنی را در نظر بگیرید. اگر خلوص شیمیایی در اولویت است، فولاد ضد زنگ را انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که ظروف زباله قابل اشتعال به درستی مهر و موم شده اند. مواد قابل اشتعال اغلب بخار قابل احتراق را در هوا آزاد می کنند.

مواد را به درستی و واضح برچسب گذاری کنید

برای جلوگیری از سوء استفاده، مواد خطرناک باید به درستی و واضح برچسب گذاری شوند. مهمترین اطلاعات مورد نیاز عبارتند از:

  1. آرم اشتعال پذیری
  2. نوع مواد داخل ظرف
  3. تاریخ شروع انباشت
  4. دستورالعمل های حمل و نقل ایمن
  5. هر گونه الزامات اطلاعاتی خاص

اطمینان حاصل کنید که از برچسب صحیح استفاده می کنید. یک تفاوت اساسی بین مواد قابل اشتعال و مواد قابل احتراق این است که مواد قابل اشتعال می توانند در دماهای پایین تر مشتعل شوند. این یک تمایز ایمنی مهم است که باید مشخص شود.

ظروف زباله قابل اشتعال به محض پر شدن باید برچسب گذاری شوند. این به جلوگیری از قرار دادن اشتباه ظروف توسط کارگران کمک می کند.

مواد را با خیال راحت ذخیره کنید

اگر زباله‌های قابل اشتعال را در انبار نگهداری می‌کنید، مطمئن شوید که آن‌ها را در مکانی امن و دور از هرگونه منبع اشتعال احتمالی نگهداری کنید. کابینت های قابل اشتعال یک راه حل ذخیره سازی موقت برای نگهداری هستند. دریچه های هوا و سایر ویژگی های ایمنی ساخته شده اند که خطر را به حداقل می رساند.

هنگام ذخیره مواد زائد، از منابع احتمالی احتراق مانند:

  1. شعله های باز
  2. سطوح داغ
  3. ابزارهایی که جرقه ایجاد می کنند
  4. منابع الکتریسیته ساکن
  5. ماشین آلات سنگین

نصب یک علامت قابل اشتعال را برای جلب توجه به مواد خطرناک در نظر بگیرید. اینها همچنین می توانند بر روی وسایل نقلیه ای که برای حمل کالاهای قابل اشتعال استفاده می شوند قرار گیرند.

مهار نشت

با وجود رعایت پروتکل های لازم، حوادث ناشی از زباله های قابل اشتعال همچنان ممکن است رخ دهد. از آنجایی که عواقب ناشی از ریختن زباله های خطرناک بسیار شدید است، وجود یک سیستم مهار نشت ضروری است.

خلاصه:

زباله های قابل اشتعال یک خطر جدی برای سلامت محیط کار هستند.
اطمینان حاصل کنید که تمام مواد خطرناک در ظروف ایمن و تایید شده نگهداری می شوند.
همه کالاهای خطرناک را به طور واضح و صحیح برچسب گذاری کنید.
برنامه ریزی منظم برای جمع آوری زباله

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.