خرید مخزن آب

خرید مخزن آب

دلایل خرید مخزن آب خوب می تواند بسیار باشد. ممکن است هر یک از ما به دلایلی نیاز به جمع آوری آب داشته باشیم. ممکن است احتیاج به مثال زدن داشته باشید، به موارد زیر توجه کنید:

  • برای ذخیره آب باران
  • برای ذخیره آب آشامیدنی و استفاده بعدتر از آن
  • برای حفظ منابع آبی و استفاده از آن برای کشاورزی
  • تامین و ذخیره آب بر روی قایق

خرید مخزن آب

اینها فقط برخی از دلایلی است که هر ساله هزاران نفر را به خرید مخزن آب سوق می دهد. ما در مورد بشکه های پلاستیکی 220 و مخازن بزرگ آب حرف می زنیم. این مخازن همچنین از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر هستند به طوری که در سادگی ساخت و سازشان، خصوصیات لازم برای حفظ بهینه آب باران را پنهان می کنند.

آنها معمولاً به عنوان مخازن بزرگ پلاستیکی یا پی وی سی تعریف می شوند، اما در واقعیت آنها با مواد با کیفیت، بسیار مقاوم تر، ساخته شده اند، یعنی پلی اتیلن.

مخازن آب پلی اتیلنی آبی رنگ
مخزن پلی اتیلن

آب و هوا

یکی از مشکلات بزرگ جهان مربوط به خشکسالی است. نبود آبراه های طبیعی و یا دوری برخی شهرهای مسکونی از سفره های آبزی باعث می شود که برای یک خانواده برای تأمین یک مخزن در فضای باز، به جهت رفع این کمبود آب، خصوصاً در تابستان، زمانی که باران نمی بارد، لازم باشد.

مناطقی هستند که سالانه با میزان بارندگی کمی رو به رو هستند و داشتن یک منبع ذخیره آب می تواند بسیار مفید باشد.

آب امکان بقای میلیاردها انسان در تاریخ بشریت را فراهم کرده است و به این کار را ادامه خواهد داد، تا زمانی که امکان نوشیدن آن وجود داشته باشد، تا بدن ما را آبرسانی کند، اما همچنین از آن برای آبیاری مزارع کشت شده و باغهای سبزیجات و رشد میوه ها و گیاهانی که از آنها تغذیه خواهیم کرد نیز استفاده می کنیم.

ایده ایجاد مخازن آب سفید و خاکستری برای ذخیره باران یا آب آشامیدنی در زمستان و سپس استفاده از آن هنگام گرمتر شدن هوا و کمبود آب، منشأ بسیار باستانی دارد.

از طریق مطالعه عمیق تر کارخانه های بشکه سازی ، می توان از پیشرفت های تکنولوژیکی بهره برد و محصولاتی با بالاترین کیفیت ایجاد کرد، که در آن حفظ منابع آب بهینه باشد.

استفاده های جایگزین

مخازن جمع آوری بارانی وجود دارند، با مشخصات متفاوتی طراحی شده و کاربرد های دیگری دارند. از معروف ترین آن ها، موارد زیر را آورده ایم:

  • مخازن مورد استفاده برای جمع آوری مواد افزودنی بتن
  • مخازن برای جمع آوری روغن دیزل در یک محیط خارجی
  • مخازن از جنس استیل ضدزنگ، ایده آل برای ذخیره کامل روغن های مختلف

قرار گرفتن در معرض آفتاب و برف

هنگام صحبت از مخازن آب در فضای باز، باید به مواد مورد استفاده برای ساخت مخزن توجه زیادی شود.
اگر برای جمع آوری آب باران به مخزن احتیاج دارید، فرض بر این است که به یک مخزن قادر به مقاومت در برابر نور خورشید و عوامل جوی نیاز دارید.

در این حالت، مناسب ترین ترکیب، فولاد – پلی اتیلن، یا پلی پروپیلن است، اگر می خواهید آب باران را ذخیره کنید، تقریبا اعتبارشان به یک اندازه است.

در این شرایط، تفاوت های موجود می توانند قیمت را تعیین کنند، که پس از دانستن آن ها بین گزینه های موجود و انواع ارزان تر می توانید انتخاب کنید. هنگامی که مشخص شود که مخزن فلزی ضد زنگ و یا پلی پروپیلن در برابر نور خورشید و دمای زیاد تابستان، که در آن مخازن آب به راحتی به 50 درجه می رسد، مقاومت می کند، می تواند قیمت باشد که ما را برای دستیابی به یک مدل به جای دیگری کمک کند.

با این وجود، مشکلات مخزن فقط در ماه تیر یا مرداد به وجود نمی آیند، هنگامی که دوره گرما بگذرد، بلکه به دلیل تضاد مشکلات قبلی، می توانند در زمستان نیز ایجاد شوند.

مخزن آب پلاستیکی
مخزن پلاستیکی
این سوال بسیار تکرار می شود که آیا مخزن آب در زمستان ممکن است یخ بزند؟

احتمال اینکه یک مخزن آب باران بتواند کاملاً یخ بزند بسیار کم دور است. برای یخ زدن حتی 100 لیتر آب، چندین روز سرمازدگی شدید و طولانی مدت نیاز است. برای جلوگیری از یخ زدگی آب، مخزن نباید کاملاً پر شود. پر کردن نیمی یا فقط 3/4 از مخازن برای جلوگیری از وقوع این خطر کافی خواهد بود.

وضعیت بسیار شایع تری که با ورود ماه های سردتر، که با بارش زیاد برف و یخبندان های مداوم مشخص می شود، روبرو خواهیم شد، با انجماد پمپ که احتمالاً به مخزن متصل است، مرتبط است.

لوله هایی که امکان جابجایی آب را فراهم می کنند، بیشتر در معرض یخ زدگی قرار می گیرند و هنگامی که آب منجمد و پمپ به بهره برداری رسید، با تداوم فرآیند پمپاژ، خواهند شکست.

در هر صورت، برگه های داده های فنی مخازن آب توضیح می دهد که حداکثر یا حداقل دمایی که محصول مورد نظر پشتیبانی می کند چقدر است.

فراتر از آب و هوا و آنچه در برابر سرما و گرما مقاومت خواهد کرد، مهمترین جنبه تاکنون، برای مخزن آب مناسب مصارف خانگی یا کشاورزی (عموماً زیر زمین)، همان چیزی است که مربوط به فشار داخلی است.

مخازن آب در کجا نصب می شوند؟

آنها معمولاً در یک مکان در فضای باز نصب می شوند، به خصوص اگر مجبور به جمع آوری آب باران باشند. اما اگر قصد خرید مخزن آب آشامیدنی را داشته باشیم، می توانیم آنها را در یک فضای بسته، مانند درون دیواره های داخلی یک خانه قرار دهیم.

با این حال، باید توجه کنیم که اینها محصولات بزرگی هستند و به فضای مناسب برای قرار گیری این مخازن برای ذخیره آب، بدون اینکه مانع عملکردشان شویم، نیاز خواهیم داشت. بسته به ناحیه موجود، ممکن است انتخاب یک مخزن افقی به جای عمودی مناسب تر باشد.

پبش از خرید مخزن، ناحیه را به دقت متر کنید و توجه کنید که برایتان بهتر است آن را در انباری، گاراژ و یا اتاقی در منزلتان قرار دهید. در برخی موارد، صحبت از مخازن بزرگ با ظرفیت 1500 لیتر است و مقاومت کف، باید قبل از خطر ریزش آن، به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

موارد مورد استفاده

دو ماده بسیار پر کاربرد در ساخت مخازن آب، فلز و پلی اتلین هستند. اگر مطالب پیشین را مطالعه کرده باشید، خواهید فهمید که چرا بار ها گفته ایم مخازن پلی اتیلنی نسبت به انواع فلزی یا استیل ارجحیت دارند. به خصوص در امور مربوط به ذخیره آب، بشکه پلاستیکی 220 بسیار بهتر عمل می کنند.

قیمت مخزن آب

فاکتور های متعددی در تعیین قیمت مخازن آب تاثیر گذارند. اما اگر استفاده تان از مخزن به جهت ذخیره آب و آشامیدن آن است، ابتدا به کیفیت و مرغوبیت مواد مورد استفاده در آن توجه کنید. این موارد نسبت به قیمت، اهمیت بیشتری دارند.

در اصل، عواملی که بیشترین تأثیر را در هزینه مخزن دارند عبارتند از:

  • ظرفیت حجمی
  • مورد مورد استفاده در ساخت مخزن [پلی اتیلن نسبت به فلزی بسیار ارزان تر است]
  • طراحی و ظاهر (بشکه های پلی اتیلنی در شکل و ابعاد دارای انواع متنوع تری هستند.)
  • برند کارخانه تولید بشکه

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.