تفاوت مخازن افقی و عمودی پلی اتیلنی

تفاوت مخازن افقی و عمودی پلی اتیلنی

شاید یک سری سوال برایتان پیش بیاید که تفاوت مخازن افقی و عمودی پلی اتیلنی در چیست؟ کدام یک از نظر استحکام و اقتصادی به صرفه تر است؟ هرکدام چه کاربردی دارد؟ ما تلاش کرده ایم جواب اکثر سوالاتتان را در این مطلب گرد آوریم.

مخازن پلی اتیلنی

مخازن پلی اتیلن در انواع و اشکال گوناگونی وجود دارند. این مخازن برای نگهداری مواد غذایی، دارویی و آب پر کاربرد و محفظه ای مناسب می باشند. دو نوع رایج و متداول این مخازن پلی اتیلنی از نظر شکل و ظاهر، مخازن عمودی و افقی می باشند.

مخازن پلی اتیلن عمودی بر قاعده شان بنا شده اند و بر اساس ارتفاعشان انواع کوتاه و بلند دارند. مخازن پلی اتیلن افقی به حالت خوابیده روی زمین قرار میگیرند که همین موضوع سبب شده تا پایه های قوی تری را در آن ها به کار بگیرند که وزن مخزن را بتوانند تحمل کنند.

این مخازن به خوبی قادر به تحمل گرما می باشند و نسبت به سایر مخازن استیل یا فولادی و … طول عمر و دوام بیشتری دارند. مخازن پلی اتیلن بسیار قوی هستند و هیچ گونه درزی روی آن ها وجود ندارد پس تقریبا ایزوله هستند و امکان عبور و ورود مواد خارجی در آن ها وجود ندارد و اگر بر اساس استاندارد های جهانی طراحی و ساخته شوند بر اثر هیچ سانحه ای مخصوصا انفجار دچار پیچ خوردگی نمی شوند.

معمولا مشتریان برای نگهداری آب شرب با توجه به حجم فضا از مخازن پلی اتیلنی عمودی استفاده میکنند، ولی اگر فضا و ارتفاع کافی برای این نوع مخازن را نداشتند از مخازن پلی اتیلنی افقی استفاده خواهند کرد.

بشکه پلاستیکی
مخازن پلی اتیلنی

قیمت مخزن پلی اتیلنی

کدام یک گران تر است؟ و علت این گرانی چیست؟

مخازن افقی به دلیل حجیم تر بودن و سنگینی بیشتر، گرانتر از مخازن عمودی هستند اما این به معنای بهتر بودن کیفیت مخازن افقی نیست، هیچ کدام نسبت به آن یکی برتری ندارند و از نظر کیفی یکسان می باشند فقط مخازن عمودی از نظر اقتصادی به صرفه تر می باشند.

این مخازن عمدتا در ساختمان ها به عنوان پمپ آب، در صنایع کشاورزی، دخیره سازی مواد غذایی، حمل و نقل دارو، نفت، بنزین، آب و دیگر مایعات کاربرد زیادی دارند. اما توجه کنید که برای نگهداری آب در این مخازن، حتما از مخازن چند لایه استفاده کنید زیرا نور خورشید باعث میشود درون تانکر جلبک ایجاد شود پس اگر از مخازن یک لایه استفاده می کنید در جایی آن ها را قرار بدهید که نور خورشید به آن نتابد!

مکان های سر بسته مانند پارکینگ، زیر سایه بان، در راهرو ها و … مناسب ترین جایگاه برای قرار دادن این مخازن می باشند. پس تا حدودی با تفاوت مخازن افقی و عمودی آشنا شدید، حال در مورد مزایا و معایب این مخازن توضیحاتی را ارئه می دهیم.

مزایا و معایب

برخی از مزایای این مخازن عبارت اند از:

  • از نظر اقتصادی نسبت به سایر مخازن بسیار به صرفه تر و مناسب تر می باشند.
  • دسترسی به آن ها در بازار و خرید آن ها آسان است.
  • به راحتی قابل حمل و نقل می باشند.
  • ظاهری ساده و مناسب دارند که در مکان های رو باز هم می شود از آن ها استفاده کرد.
  • عایق حرارتی هستند.
  • نصب سریع و آسانی در اتصالات دارند.
  • برای استفاده طولانی مدت مناسب و با دوام می باشند.( البته بستگی به نوع و مکان نگهداری دارد)
  • می توانند در شکل ها و مدل های مختلف طراحی و تولید بشوند.
  • در برابر خوردگی مقاوم هستند.
مخزن پلی اتیلنی
مزایا و معایب مخازن پلی اتیلنی

و همچنین برخی از معایب این مخازن نیز عبارت اند از:

  • هیچ محصولی تا ابد ماندگار نیست و این مخازن و تانکر ها نیز پس از مدتی از بین خواهند رفت.
  • آسیب پذیری آنها در برابر ضربات شدید مکانیکی نیز یکی از نقاط ضعف این مخازن می باشند.
  • تابش اشعه ماورا بنفش نور خورشید نیز می تواند احتمال شکستگی و از بین رفتن این مخازن را نیز افزایش دهد.
  • اشتعال پذیریشان را نیز باید در نظر گرفت.

که تمامی این موارد با اندکی توجه، دقت و مراقبت قابل رفع می باشند. البته می توانید برای اینکه اطمینان خاطر از محصولاتتان و حمل و نقلشان داشته باشید تا هیچ گونه مشکلی مانند این موارد برایشان پیش نیاید از بشکه پلاستیکی 220 استفاده کنید.

برای این که بیشتر با این بشکه و مزایا و فواید بسیارش آشنا بشوید به بخش مقالات سایت مراجعه بفرمایید و برای دریافت اطلاعات تکمیلی و گرفتن مشاوره تخصصی با پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه 220 تماس حاصل بفرمایید.

سخن آخر

در مجموع به توضیح کامل و جامعی درباره مخازن پلی اتیلنی و کاربردشان در ساختمان ها و نحوه نگهداریشان، پرداختیم. همچنین علت تفاوت مخازن افقی و عمودی در هزینه ها و تفاوت در سایز و حجمشان را نیز ذکر کردیم. همانطور که مشاهده کردید تعداد نکات مثبت مخازن پلی اتیلنی بسیار بیشتر از معایب و نقاط ضعفش می باشد که همان تعداد کم هم قابل رفع می باشند.

در نهایت اگر می خواهید محصولی بدون نگرانی خریداری کنید بشکه پلاستیکی 220 را به شما توصیه می کنیم.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با با انواع بشکه ما به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.