تفاوت بشکه های فیبری، فلزی و پلاستیکی

تفاوت بشکه های فیبری، فلزی و پلاستیکی

تفاوت بشکه های فیبری، فلزی و پلاستیکی

از انواع بشکه های پلاستیکی برای بسته بندی، حمل و نقل و ذخیره سازی محصولات مختلف استفاده می شود. بشکه های فیبری، فلزی و پلاستیکی از جمله بشکه هایی هستند که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، هر یک از این بشکه ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. در حالی که برخی استحکام و دوام فوق العاده ای دارند، برخی دیگر برای ذخیره و حمل انواع خاصی از محصولات مناسب تر هستند. تصمیم گیری در خصوص استفاده از کدام یک از بشکه های موجود گاهی بسیار چالش برانگیز است؛ بنابراین ما نیز تصمیم گرفتیم به ذکر تفاوت بشکه های فیبری، فلزی و پلاستیکی بپردازیم تا کار تصمیم گیری را برای شما راحت تر کنیم.

بشکه فیبری

در ذکر تفاوت بشکه های فیبری، فلزی و پلاستیکی باید بگوییم که بشکه های فیبری از حدود اوایل قرن 20 به بازار عرضه شدند. این محصولات نسبت به بشکه های چوبی وزن سبک تری داشتند و مطابق با استاندارد های روز تولید شدند. بدین ترتیب انقلابی در صنعت حمل و نقل ایجاد کردند. امروزه این بشکه ها از رایج ترین بشکه های موجود در بازار هستند.

از آنجایی که بسیار سبک تر از فلز هستند، هزینه حمل آن ها نیز کمتر است. موادی که برای ساخت بشکه های فیبری مورد استفاده قرار می گیرند از مواد سازنده بشکه های پلی اتیلنی ارزان تر هستند و به همین سبب به گزینه های مقرون به صرفه تری تبدیل شده اند.

این بشکه ها را بیشتر از مواد قابل بازیافت تولید می کنند، بنابراین حداقل اثرات زیست محیطی را دارند. این بشکه های الیافی را می توان با قابلیت های متفاوتی تولید کرد، به عنوان مثال برخی فقط برای محصولات خاصی مانند لامپهای فلورسنت ساخته می شوند. عیب اصلی بشکه های فیبری این است که برای حمل مواد خطرناک مناسب نیستند همچنین کنترل و جابجاییشان با لیفتراک ها ممکن است به مشکل بربخورد.

انواع بشکه های فیبری
بشکه های فیبری در شکل های مختلف

بشکه فلزی

فلز با دوام و قابل اعتماد است و وقتی مقاومت عامل ذخیره سازی یا حمل و نقل محصول باشد، ماده بهتری از این ماده وجود ندارد. هم در دمای گرم و هم در سرما، عملکرد خوبی دارد و در برابر آتش مقاوم است. این امر فلز را به ماده‌ای ایده‌آل برای بشکه های حاوی مواد قابل اشتعال یا قابل احتراق تبدیل می کند. بشکه های فولادی از نظر اقتصادی تا حدودی گران و سازگار با محیط زیست هستند.

بشکه فلزی به طور گسترده برای ذخیره و حمل مواد خطرناک استفاده می شود. آنها حتی در شرایط شدید از سطح بالایی از حفاظت برخوردار هستند، بنابراین در صورت ورود کالاهای خطرناک، محصول انتخابی هستند. در حالی که وزن آنها حمل آنها را نسبت به طبل های فیبری گران تر و سخت تر می کند، استفاده مجدد از آنها آسان تر است و برای شما به صرفه تر است. این بشکه ها در برابر خسارات و مشکلات دارای دوام فوق العاده بالایی هستند.

بشکه های فلزی در رنگ های مختلف
بشکه فلزی

بشکه پلاستیکی

بشکه پلاستیکی که تحت عنوان بشکه پلی اتیلنی هم شناخته می شود، گزینه همه کاره دیگری برای ذخیره و حمل و نقل طیف وسیعی از مواد و کالاها است. این بشکه ها با استفاده از مواد پلی اتیلن با چگالی بالا، وزن مولکولی بالا یا HDPE ساخته می شوند. این ماده (پلاستیک یا پلی اتیلن) در برابر محتوای pH بالا و پایین، بی اثر و مقاوم است.

از آنجایی که آنها دارای دیواره های ضخیم ضد نشت و مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش هستند، برای ذخیره سازی و حمل مواد شیمیایی، مواد غذایی و دارویی به خوبی عمل می کنند. حتی می توانند برای برخی مواد خطرناک نیز مورد استفاده قرار گیرند.

بشکه های پلاستیکی نیز مقرون به صرفه هستند. از آنجا که تولید پلاستیک از فلز ارزان تر و آسانتر است، قیمت این بشکه کمتر از بشکه فلزی است. در صورت تمیزکاری صحیح، می توان بارها و بارها از آنها استفاده کرد و این بیشتر شما را قادر می سازد از سرمایه اولیه خود بیشترین بهره را ببرید. از بشکه های پلاستیکی می توان حتی به عنوان ظروف تولید موا بازیافتی هم استفاده کرد.

بشکه های پلاستیکی در ابعاد مختلف
بشکه های آبی پلاستیکی

کدام یک برای شما مناسب است: فیبر، فلز یا پلاستیک؟

تفاوت بشکه های فیبری، فلزی و پلاستیکی در چیست؟ هنگامی که می خواهید تعیین کنید کدام نوع بشکه برای ذخیره سازی یا نیاز حمل و نقل شما مناسب است، باید در نظر بگیرید از بشکه برای چه چیزی قصد دارید استفاده کنید. اگر قصد دارید از بشکه خود برای ذخیره مواد خطرناک استفاده کنید، به بشکه پلاستیکی یا فلزی فکر کنید. برخی جامدات خطرناک را میتوان در بشکه های فیبری ذخیره کرد، اما استفاده آنها برای مواد خطرناک بسیار محدود است.

بشکه های پلاستیکی بهترین انتخاب شما برای مواد غذایی، مواد شیمیایی خورنده و دارویی هستند. چنانچه به ظرفی برای محافظت بالا و مقاوم در برابر حرارت احتیاج دارید، بشکه فلزی گزینه مناسبی برای شماست. بشکه های فیبری برای ذخیره سازی محصولات معمولی و نه چندان خطرناک مناسب هستند.

به راهنمایی بیشتری احتیاج دارید؟ مطلب راهنمای خرید بشکه پلاستیکی را مطالعه بفرمایید، اگر همچنان به پاسخ سوالات و ابهامات موجود در ذهن خود نرسیدید، با ما تماس بگیرید و ای در قسمت نظرات سوالات خود را مطرح کنید.

سوالات متداول تفاوت بشکه های فیبری، فلزی و پلاستیکی

 1. بشکه های پلاستیکی برای ذخیره مواد شیمیایی بهتر هستند یا بشکه های فلزی؟

هر دو این بشکه ها برای ذخیره مواد شیمیایی مناسب هستند. در این موقعیت شما باید ببینید که بودجه تان چقدر است و تا چه میزان حاضر به پرداخت هزینه هستید. بشکه های پلاستیکی بسیار ارزان تر از بشکه های فلزی هستند.

2. مواد شیمیایی باعث خورده شدن بشکه های پلاستیکی نمی شوند؟

خیر. بشکه های پلاستیکی کاملا در برابر خورده شدن مقاوم هستند و با هیچ مشکلی مواجه نمی شوند.

3. بشکه های پلاستیکی از چه موادی ساخته می شوند؟

بشکه های پلاستیکی را از موادی تحت عنوان پلی اتیلن سنگین با وزن مولکولی بالا می سازند. دلیل مقاومت و دوام بالایشان نیز همین مواد سازنده شان است.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.