تاریخچه و کاربرد بشکه پلی اتیلنی

تاریخچه و کاربرد بشکه پلی اتیلنی

ممکن است قبلاً شنیده باشید که کسی بشکه پلاستیکی را “بشکه پلی اتیلنی” می‌نامد، که فقط یک روش خاص برای اشاره به آنهاست. نوع پلی اتیلن استفاده شده در این ظروف پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) نام دارد. پلی اتیلن پلیمری است که در تراکم ها و درجه های مختلف موجود است. این موضوع آن را به یکی از کاربردی ترین پلیمرهای پلاستیکی در جهان تبدیل کرده است. پلی اتیلن در همه چیز از بسته بندی کوچک، بطری های پلاستیکی، تجهیزات زمین بازی، تا بشکه پلاستیکی استفاده می شود.

تاریخچه و کاربرد بشکه پلی اتیلنی

پلی اتیلن با چگالی کم خطی:

بسیار انعطاف پذیر، شفاف. برای تولید فیلم های کششی و بسته بندی استفاده می شود.

پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE):

نیمه سخت، نیمه شفاف. برای بطری ها، آسترها، کیسه های زباله و اسباب بازی های انعطاف پذیر استفاده می شود.

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE):

شفاف، انعطاف پذیر اما محکم و در صورت خم شدن، اغلب به شکل اولیه خود باز می گردد. برای جعبه‌ها، سینی‌ها، بطری‌ها، قوطی‌های سبک، IBC، قطعات خودرو، لوله‌ها و مهم‌تر از همه، بشکه پلاستیکی استفاده می‌شود.

مزایای بشکه پلاستیکی چیست؟

از آنجایی که بشکه پلی اتیلنی از پلی اتیلن با چگالی بالا ساخته شده، تمام مزایای این ماده را ارائه می دهند. پلاستیک سبک، انعطاف پذیر و مقاوم در برابر اکثر حلال ها، اسیدهای رقیق شده، قلیایی ها و الکل ها است. HDPE همچنین برای ذخیره سازی در دمای پایین عالی است، زیرا در معرض سرما سفت می شود و سفت تر می شود.

همچنین مزیت سودمند این بشکه ها انطباق FDA با بشکه پلی اتیلنی است. شما می توانید غذاها و نوشیدنی ها را در داخل ظروف ساخته شده با این ماده حمل و نگهداری کنید، بدون اینکه نگران نفوذ یا جذب پلاستیک در محصول باشید.

چرا باید از بشکه پلی اتیلنی استفاده کنم؟

ممکن است مزایای ارائه شده توسط پلی اتیلن را بخوانید و تعجب کنید که چگونه می توانند برای شما مفید باشند. خوب، اگر می‌خواهید بین یک بشکه فولادی و یک بشکه پلاستیکی تصمیم بگیرید، چند فاکتور وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید.

ابتدا تحقیقات خود را انجام دهید. تعیین کنید که آیا محصول شما می تواند به درستی در یکی از آنها حمل و نگهداری شود یا اینکه برای استفاده از بسته بندی الزامات خاصی دارید (به طور خاص الزامات UN یا DOT).

اگر پس از انجام بررسی های لازم، تشخیص دادید که محصول شما به طور بالقوه می تواند در یک بشکه فولادی یا یک بشکه پلاستیکی حمل شود، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

قیمت:

بشکه پلاستیکی معمولاً کمی ارزان‌تر از همتای فولادی خود است، زیرا ساخت آن‌ها آسان است و هزینه مواد کمتر است.

وزن:

اگر محصولات را در داخل بشکه ارسال می کنید، هزینه حمل و نقل بسیار بالاتری را برای بشکه های سنگین تر می پردازید. بشکه پلاستیکی بسیار سبکتر از فولاد است. بنابراین می‌توانید مقداری در حمل و نقل صرفه‌جویی کنید و در هزینه ها صرفه جویی کنید.

مقاومت در برابر خوردگی:

مواد خورنده معمولاً نباید حمل یا در بشکه فولادی ذخیره شوند. بشکه پلاستیکی اغلب مقاومت بالاتری در برابر این نوع مواد دارند. پس از در نظر گرفتن همه عوامل در این مقاله، امیدواریم درک بهتری از مزایای ارائه شده توسط بشکه پلاستیکی و اینکه از چه چیزی ساخته شده اند داشته باشید. HDPE ماده ای سبک، بادوام و سازگار است که می تواند در صنایع مختلف برای کاربردهای شگفت انگیز استفاده شود. برای جمع‌بندی، پلی اتیلن با چگالی بالا یک پلیمر پلاستیکی است که می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌ها کمک کند در حالی که همچنان بادوام و مطابق با الزامات UN و DOT است.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.