بشکه پلاستیکی یا مخزن IBC؟

بشکه پلاستیکی یا مخزن IBC؟

بشکه پلاستیکی یا مخزن IBC؟

بشکه یا IBC: کدام یک برای ذخیره سازی آسان تر است؟ به خرید بشکه 220 لیتری فکر کنیم یا خرید مخزن IBC؟ کدام یک بر صرفه تر است؟ هنگامی که نوبت به ذخیره مقادیر زیادی از موادی مانند مواد شیمیایی می رسد، بایستی ابتدا بررسی کنیم و بهترین ظرف موجود را برای حمل و نقلش برگزینیم. چطور تصمیم بگیریم که بشکه بهتر است یا intermediate bulk container (نگهدارنده های میزان انبوه با اندازه متوسط)؟ از آنجایی که این سوالات به وفور پرسیده می شوند برآن شدیم تا مقاله ای در رابطه با بشکه های پلاستیکی و مخازن IBC فراهم آوریم و به سوال معروف بشکه پلاستیکی یا مخزن IBC؟ پاسخ دهیم.

ظرف های ذخیره ساز صنعتی

درام ها یا بشکه ها استوانه ای شکل هستند و معمولا برای ذخیره و حمل مواد شیمیایی فله و سایر مواد خطرناک به صورت کاملا ایمن مورد استفاده قرار می گیرند. این بشکه ها را معمولا از فلزی، فیبر و یا پلاستیک تولید می کنند. از بین این مواد می توان گفت که فلز برای ذخیره مواد شیمیایی مناسب ترین انتخاب است. دلیل این امر نیز مقاومت بسیار زیاد فلز در برابر انواع مواد شیمیایی با قابلیت خوردنگی است. البته این نظریه برای زمانی بود که بشکه های پلی اتیلنی یا همان پلاستیکی هنوز روی کار نیامده بودند. در حال حاضر بشکه های پلی اتیلنی به جایگزینی مطمئن و فوق‌العاده برای بشکه های فلزی تبدیل شده‌اند.

دو نوع گسترده از بشکه های ویژه ذخیره شیمیایی وجود دارد: دهانه باز و دهانه بسته. بشکه هایی که دارای دهانه باز هستند، درپوش هایی دارند که قابلیت جا به جایی دارند و می توان با استفاده از پیچ و مهره آن را محکم کرد تا محتویات درون بشکه ایمن بمانند. بشکه های دهانه بسته درب هایی محکم و بدون قابلیت جا به جایی دارند. تنها با استفاده از منافذی می توان به محتویات درون بشکه دسترسی یافت. بشکه های دهانه بسته برای ذخیره مایعات با ویسکوزیته پایین مانند حلال ها، رزین ها و مواد نیمه جامد مناسب هستند.

انواع مختلف بشکه
ظرف های ذخیره ساز صنعتی

انواع مختلف بشکه ها کدامند؟

بشکه هایی که از فیبر تولید می شوند هنوز هم محبوب هستند. از آنجایی که سبک تر از فلز هستند حمل آن ها بسیار راحت تر است. این بشکه ها دارای قیمت مقرون به صرفه ای هستند و دلیل این امر به کار رفتن مواد ارزان تر در ساختشان است. درام های فیبری که از مواد قابل بازیافت تولید شده اند، مقرون به صرفه بودن را با کمترین تأثیر زیست محیطی ترکیب کرده اند. با این حال، این بشکه ها برای حمل مواد شیمیایی و خطرناک مناسب نیستند و عدم مقاومت نسبی بدنه آن ها حملشان با لیفتراک ها را هم سخت تر کرده است.

بشکه های پلاستیکی ظروف ذخیره سازی همه کاره ای هستند که از پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) ساخته می شوند. آنها دارای دیواره های ضخیم و ضد نشت هستند و در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم هستند. این امر آنها را برای انتقال مواد غذایی، مواد شیمیایی و دارویی و حتی برخی مواد خطرناک مناسب میکند. بشکه پلاستیکی ارزان تر از بشکه های فلزی است، شما می توانید این بشکه ها را با قیمت مناسب تر تهیه کنید. ذکر این نکته نیز لازم است که این بشکه ها دارای قابلیت استفاده مجدد هستند.

در شرایطی که مقاومت بشکه برایتان خیلی مهم است، گزینه های فلزی انتخابی ایده آل هستند، فلز در انواع شرایط و برای ذخیره و حمل مواد قابل اشتعال و خورنده با کارایی و عملکرد بالایی دارد. وزن درام های استیل می تواند هزینه های مربوط به حمل آنها را گران تر کند. در کل بشکه های گران تر و سنگین تری هستند که اگر توصیه ما را بخواهید، ما به شما بشکه های پلاستیکی ویژه مواد شیمیایی پناد پلاستیک را پیشنهاد می دهیم.

مخازن IBC

مخازن IBC ظروفی هستند که مخصوص حمل و نقل و ذخیره مواد فله ای، اغلب مایعات و مواد شیمیایی ساخته شده اند. آنها معمولاً دارای یک قاب بیرونی از جنس فولاد گالوانیزه و یک پوشش داخلی از پلی اتیلن با چگالی بالا هستند. بسته به طبقه بندی آنها می توان از مخازن ibc برای ذخیره مواد خطرناک مانند مواد شیمیایی خورنده استفاده کرد. IBC های دارای مجوز UN می توانند برای ذخیره و حمل مواد خطرناک استفاده شوند. در حالی که IBC های غیر UN برای ذخیره سازی مواد فله ای غیر خطرناک مناسب هستند.

مخازن IBC
مخازن ذخیره ساز مواد به میزان انبوه

کدام نوع ظرف را باید انتخاب کنید؟

هر یک از بشکه ها و مخازن نام برده دارای مزایای خاص خود هستند. بنابراین انتخاب نوع ظرف شما بستگی به موادی که ذخیره می‌کنید و اهداف شما برای انجام این کار بستگی دارد. به عنوان مثال بشکه های استیل محکم و غیر قابل احتراق هستند. این امر آنها را برای ذخیره مواد شیمیایی و محافظت در برابر هرگونه نشت ایده آل می سازد. بشکه ها همچنین دارای قابلیت استفاده مجدد هستند و می توانند بارها تمیز شده و مجددا مورد استفاده قرار بگیرند. این درام ها در بازار با حجم های متعددی عرضه می شوند که بزرگترین آن ها 220 لیتری است. جهت خرید بشکه 220 لیتری به سایت پناد پلاستیک مراجعه کنید. شما می توانید حجم های مختلفی از محصولاتتان را در این بشکه ها ذخیره و جا به جا کنید.

از طرف دیگر مخازن IBC دارای ظرفیت های بیشتری در حدود 1000 لیتر هستند. این بدان معناست که شما می توانید ذخیره مواد شیمیایی و سایر مواد مشابه را به حداکثر برسانید. از آنجا که مخزن IBC شکل مکعبی دارد، جهت قرارگیری بر روی پالت ها ایمن است و بارگیری و تخلیه آنها با استفاده از لیفتراک یا جک پالت آسان است. این امر می تواند باعث کاهش نیروی کار شود، هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی به ارمغان می آورد. IBC همچنین از مواد قابل بازیافت ساخته شده و آنها را به راه حل های ذخیره سازی پایداری تبدیل کرده است.

انواع مختلف ظرف
بهترین مخزن ذخیره ساز

در نهایت، می توانیم بگوییم که سهولت در ذخیره سازی، به آنچه که ذخیره می کنید و نیاز به حمل و نقل آن بستگی دارد. شما می توانید در این زمینه از مشاوره تخصصی ما بهره مند شوید و نهایتا بهرین تصمیم را برای خرید بشکه و یا مخزن موردنیزتان بگیرید.

سوالات متداول

 1. بشکه پلاستیکی بهتر است یا مخزن IBC؟

پاسخ به این سوال نیازمند دانستن موادی که قصد ذخیره شان را دارید، نحوه حمل و نقلتان و همچنین ظرفیت و حجم محصولاتتان است. هم بشکه پلاستیکی کارایی بالایی دارد و هم مخازن IBC.

2. بشکه پلاستیکی بهتر است یا بشکه فلزی؟

اگر اکنون زمان گذشته بود ما در پاسخ بشکه های فلزی را توصیه می کردیم. اما در حال حاضر با تولید بشکه های پلاستیکی با مقاومت بدنه بسیار بالا، وزن سبک و از همه مهم تر قیمت مناسب توصیه ما قطعا خرید بشکه های پلاستیکی است.

3. مخزن IBC چیست؟

این مخازن از لحاظ ظاهری حالتی مکعبی دارند. قالب بیرونی شان از جنس فلز و محفظه داخلی شان از جنس پلی اتیلن است. معمولا دارای طرفیت های 1000 لیتری هستند.

اشتراک گذاری این مقاله

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.