بشکه پلاستیکی بهتر است یا فلزی؟

بشکه پلاستیکی بهتر است یا فلزی؟

همانطور که در اطراف دفتر خود قدم می زنید یا در جاده سفر می کنید، ممکن است متوجه بشکه پلاستیکی 220 لیتری شده باشید که به رنگ سیاه یا آبی هستند. برخی از بشکه ها از پلاستیک ساخته شده اند و برخی دیگر از فلزاتی مانند فولاد ساخته شده‌اند. معمولا از این بشکه ها برای نگهداری و حمل و نقل مواد سمی و خشک استفاده می شود. اگر شرکت شما مایعات، مواد قابل اشتعال یا مواد سمی را ارسال می کند، استفاده از بشکه پلاستیکی یا فلزی یک انتخاب عالی است. اما ممکن است بپرسید کدام نوع بهتر است؟ بیایید نگاهی به جزئیات بیاندازیم و آن را بفهمیم.

بشکه پلاستیکی و فلزی

قیمت

یکی از عوامل در مقایسه بشکه پلاستیکی با فلزی، در نظر گرفتن قیمت است. خرید بشکه فلزی جدید نزدیک به 100 دلار است. در حالی که یک بشکه پلاستیکی با همان اندازه تقریباً نصف قیمت است. اگر از بشکه ها برای حمل و نقل استفاده می کنید، مشروط بر اینکه قوانین به درستی رعایت شود، باید بشکه پلاستیکی را انتخاب کنید زیرا صرفه جویی در هزینه قابل توجه خواهد بود. همچنین برای صرفه جویی در هزینه، بشکه دسته دوم را خریداری کنید. از نظر قیمت، پلاستیک برنده واضح است.

وزن

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید به آن توجه کرد، به خصوص در هنگام حمل و نقل یا ذخیره سازی، وزن است. بشکه پلاستیکی به طور متوسط ​​تقریباً نصف یک بشکه فلزی وزن دارد. برای تعیین وزن کلی، باید وزن بشکه را با وزن کالای ذخیره شده در هر لیتر ترکیب کنید. علاوه بر این، اگر قصد دارید مایعات را روی سازه ای که برای بار خاصی طراحی شده است ذخیره کنید، نوع بشکه مورد استفاده شما متغیر تعیین کننده برای کاهش وزن کلی خواهد بود. از نظر وزن، پلاستیک دوباره یک برنده واضح است.

درجه حرارت

فلز تمایل دارد گرما را سریعتر از موادی مانند پلاستیک و سرامیک دفع کند. اگر می خواهید آب گرم شده را به مدت طولانی ذخیره کنید و دما را حفظ کنید، که بشکه پلاستیکی گزینه بهتری هستند.

ذخیره سازی مواد غذایی / مایعات

اگر تا به حال مایعاتی مانند آبمیوه یا حتی محصولات غذایی مانند ماهی را ذخیره کرده اید، ممکن است متوجه شده باشید که ظروف پلاستیکی بوی و طعم هر چیزی را که ذخیره می شود حفظ می کند. اگر تصمیم دارید چیز دیگری را ذخیره کنید، طعم قبلی ممکن است به کالای جدید ذخیره شده نشت کند. اگرچه این یک اشکال جدی پلاستیک است، استفاده از فلز اصلا گزینه مناسبی نیست زیرا آب و سایر مایعات حاوی مولکول های کلر و اکسیژن هستند که باعث خوردگی فلز و مخلوط شدن با مایع می شود.

از نظر نگهداری مایعاتی مانند آب، بشکه پلاستیکی انتخاب بهتری است. با این حال، سعی کنید از بشکه جدید استفاده کنید تا از طعم غیرعادی اقلام ذخیره شده جلوگیری کنید. همچنین می توانید سعی کنید ظروف پلاستیکی را کاملاً بشویید تا از شر باکتری های مضر خلاص شوید و آنها را برای نگهداری مایعات و غذاهای خشک مناسب تر کنید.

جایگزین، گزینه ها

البته، بشکه پلاستیکی و فلزی فقط برای ذخیره کردن نیستند. به غیر از مصارف صنعتی، بسیاری از افراد از خلاقیت خود برای ساختن اقلام منحصر به فرد از بشکه فلزی و پلاستیکی استفاده کرده اند. از آنجایی که بشکه فلزی قوی تر است و می تواند گرما را تحمل کند، مردم از آنها برای ساخت باربیکیو استفاده می کنند. علاقه مندان به باغبانی، از بشکه پلاستیکی برای تولید کود یا بعنوان گلدان استفاده میکنند.

نتیجه

بشکه پلاستیکی و فلزی در همه جا وجود دارد و توسط صنایع متعددی برای حمل و نگهداری کالاها استفاده می شود. ممکن است به فکر خرید یکی از آن ها باشید و بپرسید کدام نوع بهتر است؟ پاسخ قطعی وجود ندارد زیرا بستگی به موارد ذخیره شده و بودجه شما دارد. این موارد را در نظر بگیرید تا تصمیم بگیرید از چه چیزی استفاده کنید.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.