بشکه پلاستیکی بهتر است یا بشکه فلزی؟

بشکه پلاستیکی بهتر است یا بشکه فلزی؟

در اطراف که قدم میزنید، بشکه پلاستیکی 220 لیتری به رنگ آبی یا سیاه را مشاهده میکنید. بشکه ها معمولا از پلاستیک یا فلز ساخته شده اند.
از بشکه ها برای ذخیره و حمل مواد سمی و خشک، مایعات، مواد قابل اشتعال و … استفاده میشود. ممکن است بپرسید که کدام نوع بهتر است؟ خوب، بیایید نگاهی به ساختار و ویژگی های بشکه پلاستیکی و فلزی بیاندازیم و آن را بفهمیم.

بشکه پلاستیکی و فلزی

قیمت

در مقایسه بشکه پلاستیکی با فلزی، در نظر گرفتن قیمت از عوامل مهم است. برای خرید یک بشکه پلاستیکی به اندازه نصف یک بشکه فلزی باید هزینه کنید. اگر از بشکه برای ذخیره و حمل محصول خود استفاده میکنید، اگر تمام قوانین رعایت شود، باید بشکه پلاستیکی را انتخاب کنید زیرا در هزینه ها صرفه جویی بالایی خواهد شد. از نظر قیمت، بشکه پلاستیک قطعا انتخاب صحیح است.

وزن

از عوامل بسیار مهم، به خصوص زمانی که حمل و نقل یا ذخیره سازی درگیر است، وزن است. وزن بشکه پلاستیکی حدودا نصف یک بشکه فلزی است. برای تعیین نقش وزن باید وزن کالای ذخیره شده را با وزن بشکه جمع کنیم. نصف شدن وزن در صورت استفاده از بشکه پلاستیکی حمل و نقل را بسیار آسانتر میکند. همچنین با استفاده از بشکه پلاستیکی هزینه حمل و نقل شما به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد. بعلاوه اگر قصد ذخیره مایعات را روی یک سازه دارید، وزن اهمیت زیادی پیدا میکند. نوع بشکه مورد استفاده شما متغیر تعیین کننده برای وزن کلی خواهد بود. از نظر مقایسه وزن بشکه ها، بشکه پلاستیکی دوباره انتخاب درست است.

درجه حرارت قابل تحمل

احتمالاً یاد گرفته اید که فلز گرما را سریع جذب یا دفع کند. اگر می خواهید آب گرم را به مدت طولانی ذخیره کنید در حالیکه دمای آن ثابت بماند، ممکن است حدس بزنید یک بشکه پلاستیکی گزینه مناسب تری است. مطالعات نشان داده که استفاده از این دو نوع بشکه تفاوتی با هم ندارد. در این مورد، نه پلاستیک یا فلز خیلی سودمند نیستند.

ذخیره مواد غذایی و مایعات

ممکن است دقت کرده باشید که پلاستیک ها بو و طعم ماده ذخیره شده را حفظ میکند. با اینکه این مشکل پلاستیک است، استفاده از بشکه فلزی اصلا امکانپذیر نیست. به علت وجود آب و حضور مولکول هایی مانند کلر یا اکسیژن باعث خوردگی سریع فلز و آلوده شدن ماده ذخیره شده در بشکه شما میشود. پر نتیجه برای مواد غذایی بهتر است از بشکه پلاستیکی استفاده کنید.
برای ذخیره مایعاتی مانند آب، باز هم بشکه پلاستیکی انتخاب بهتری است. ولی از بشکه نو استفاده کنید تا طعم و بو نگیرد. همچنین بشکه پلاستیکی را کامل بشویید تا ضد عفونی شود و برای نگهداری مایعات و غذاها مناسب شود. برای آشنایی با نحوه شستشو بشکه پلاستیکی این مقاله را بخوانید.

ذخیره مواد سمی

بشکه پلاستیکی امکان دخیره و حمل بسیاری از مواد خطرناک و سمی را دارد. ذخیره این مواد در بشکه فلزی ممکن است باعث خوردگی فلز شود. پس پلاستیک گزینه مناسب تری است. برای ذخیره ماده سمی یا خطرناک خود، حتما واکنش پذیری آن با فلز و پلاستیک را بررسی نمایید.

دیگر کاربردها

بشکه پلاستیکی یا فلزی تنها این کاربردها را ندارند. به غیر از مصارف صنعتی، بسیاری از افراد از خلاقیت خود برای ساخت اقلام مختلف از این بشکه ها استفاده کرده اند. از آنجایی که بشکه فلزی می تواند گرما را تحمل کند، مردم گاهی از آنها  برای باربیکیو استفاده می کنند. علاقه مندان به باغبانی، بشکه پلاستیکی را به گلدان برای کاشت سبزیجات یا گل تبدیل میکنند.

نتیجه

بشکه پلاستیکی یا بشکه فلزی در همه جا وجود دارد و توسط اکثر صنایع استفاده میشود.  پاسخ قطعی وجود ندارد که کدام بشکه بهتر است. بستگی به موارد ذخیره شده و بودجه شما دارد. همه موارد را در نظر بگیرید تا تصمیم بگیرید از چه بشکه ای استفاده کنید.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.