بشکه فلزی فود گرید

بشکه فلزی فود گرید

بشکه فلزی فود گرید food grade

بشکه های فلزی از جمله کانتینر های صنعتی محبوب در اقسی نقاط جهان هستند. از این بشکه ها در ذخیره سازی ضایعات خطرناک، حمل و نقل بنزین یا سوخت های دیزلی به طور گسترده استفاده می شود، اما آیا بشکه فلزی فود گرید هم داریم؟ آیا می توان از بشکه های فلزی یا استیل برای ذخیره سازی مواد غذایی هم استفاده کرد؟

در مقالات دیگر، در خصوص بشکه های پلاستیکی و اهمیتشان در ذخیره سازی مواد غذایی به تفصیل صحبت کرده ایم، در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که آیا بشکه های فلزی هم به اندازه بشکه های پلاستیکی در حمل و نقل مواد غذایی کاربردی و مفید هستند و یا خیر؟ پیش از پرداختن به موضوع باید بدانید که بشکه ها در انواع مختلف و در جنس های مختلفی تولید می شوند. از آن دسته بشکه ها و مخازنی می توان برای ذخیره سازی مواد غذایی استفاده کرد که food grade یا دارای درجه مواد غذایی هستند، در غیر این صورت ممکن است با تغییر ماهیت ماده غذاییتان پس از جا به جایی مواجه شوید.

بشکه های فلزی نیز همانند بشکه های پلاستیکی با کیفیت بالا و به صورت فود گرید همراه با گواهینامه un تولید می شوند؛ این بشکه ها گزینه های خوبی برای ذخیره سازی و جا به جایی مواد غذایی و نوشیدنی جات هستند.

بشکه فلزی مشکی
بشکه فلزی با استاندارد un

کاربرد بشکه فلزی

بشکه فلزی فود گرید، تنها کاربردش ذخیره مواد غذایی نیست، کالاهای مصرفی فقط یکی از محصولاتی هستند که بشکه های استیل قادر به حمل آن هستند. در حقیقت، اگر از بشکه استیل به درستی مراقبت شود و پس از هر بار استفاده ضدعفونی شود، در تمام طول عمر خود می تواند بار ها مورد استفاده قرار گرفته و از مواد غذایی و انواع نوشیدنی گرفته تا حلال ها و مواد شیمیایی را ذخیره کند.

همانند بشکه های پلاستیکی، دیواره بشکه های فلزی نیز سازگاری و مقاومت بالایی دارد و به این ترتیب طیف گسترده ای از مواد را می تواند در خود ذخیره کند. متداول ترین صنایعی که از بشکه های فلزی برای ذخیره سازی و حمل و نقل محصولاتشان استفاده می کنند به قرار زیر هستند:

  • تأمین کنندگان مواد غذایی و آشامیدنی صنعتی
  • تولیدکنندگان انواع نوشیدنی
  • تولید کنندگان مواد شیمیایی، پتروشیمی یا سوخت
  • صنعت ساختمان سازی
  • صنعت داروسازی
  • تأمین کنندگان رنگ های صنعتی
ذخیره مواد غذایی در بشکه های استیل
کاربرد بشکه فلزی

آیا بشکه های فلزی فود گرید هستند؟

مهم است که بدانید، اگر از بشکه فلزی فود گرید خود در صنایعی مانند صنعت پتروشیمی استفاده کرده اید، یا نباید از آن ها برای ذخیره مواد غذایی استفاده شود، یا در صورت استفاده باید به شدت ضدعفونی و شسته شوند. پیش از خرید بشکه فلزی یا استیل خود اطمینان حاصل کنید که دارای استاندارد un و به صورت فود گرید است. حتما بشکه خود را از تولید کننده ای معتبر خریداری بفرمایید.

دارا بودن گواهینامه درجه غذایی که تنها به برخی از ظروف ذخیره سازی مانند انواع فلزی و پلاستیکی تعلق می گیرد، به معنای قابلیت آن ها در ذخیره سازی امن مواد غذایی است، این بشکه ها سمی نیستند و در ماهیت فیزیکی و شیمیایی مواد غذایی تغییری ایجاد نمی کنند.

برای ذخیره مواد غذایی بشکه فلزی بهتر است یا پلاستیکی؟

بشکه های فلزی معایبی دارند که در بشکه های پلاستیکی دیده نمی شوند؛ از جمله معایب بارز بشکه های فلزی سنگین بودن آن ها و گران بودنشان است. طبیعتا در صنایع به میزان انبوه از ظروف بسته بندی احتیاج دارند، تهیه 100 بشکه پلاستیکی 220 لیتری از 100 بشکه فلزی 220 لیتری قطعا به صرفه تر است. همچنین برای جا به جایی بشکه ها می توان از دستگاه هایی تحت عنوان لیفتراک استفاده کرد. اما اگر این ماشین آلات در دسترس نبودن، جا به جایی بشکه های پلاستیکی به سبب وزن سبکشان بسیار راحت تر است.

از دیگر دلایل انتخاب بشکه های پلاستیکی به جای بشکه های فلزی، یکدست بودن بدنه و ساختارشان است. شما می توانید به راحتی و برای مدت طولانی آب آشامیدنی درون بشکه های پلاستیکی ذخیره کنید، اما اگر همین کار را با بشکه های فلزی انجام دهید با خوردگی، زنگ زدگی و آلودگی آب رو به رو خواهید شد. از مزایای بشکه های فلزی بخواهیم بگوییم دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربات و تنش های محیطی هستند.

بشکه آبی پلاستیکی و بشکه سیاه فلزی
مقایسه بشکه فلزی و پلاستیکی
سوالات متداول بشکه فلزی فود گرید

           آیا در بشکه های فلزی می توان مواد غذایی ذخیره کرد؟

بله. در صورتی که قصد ذخیره سازی مواد غذایی و آشامیدنی در بشکه های فلزی را دارید، حتما از قبل اطمینان حاصل کنید که بشکه فود گرید است un دارد. همچنین پیش از استفاده از بشکه جهت ذخیره سازی مواد غذایی آن را به خوبی

بشکه فلزی بخرم یا پلاستیکی؟

پاسخ به این سوال بستگی به نیاز شما و نوع استفاده تان از بشکه بازمی گردد. بهتر است برای ذخیره سازی مواد غذایی از  بشکه های پلاستیکی استفاده کنید؛ اگر قصد دارید بشکه را در حرارت های شدید قرار دهید، بشکه های فلزی انتخاب مناسب. است تری هستند

فود گرید به چه معناست؟

هنگامی که می گوییم بشکه ای فود گرید است منظورمان استفاده از موادی حین ساخت بشکه است که با مواد غذایی سازگاری داشته و می توانند آن ها را در برابر اثرات محیطی حفظ کنند همچنین تا مدت ها بدون آن که تغییری در مواد غذایی پدید آید درون بشکه ذخیره شوند

اشتراک گذاری این مقاله

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.