بشکه فلزی بخرم یا پلاستیکی؟

بشکه فلزی بخرم یا پلاستیکی؟

بشکه فلزی بخرم یا پلاستیکی؟

از ما همواره سوال می شود که کدام بشکه برای ذخیره، گرمایش، حمل و نقل آب، غذا یا سایر مصارف بهتر است؟  این مقاله نیز به همین منظور آماده شده تا پاسخگوی سوال بشکه فلزی بخرم یا پلاستیکی باشد. در ادامه چند نکته در رابطه با اینکه هر بشکه برای چه مصرفی بهتر است آورده ایم:

بشکه پلاستیکی یا فلزی؟
فلزی یا پلی اتیلنی؟

مواد خوراکی و آشامیدنی

هر دو بشکه فلزی یا پلاستیکی در حالت های food grade موجود هستند. چنانچه بشکه دست دوم پلاستیکی خریداری کرده اید حتما از کاربردی که قبلا داشته و محتویاتی که درونش ذخیره شده بوده مطلع شوید. بشکه های پلاستیکی یا پلی اتیلن ممکن است مقداری از عطر و طعم محتوای قبلی خود را حفظ کنند و آن را به محتویات جدیدشان منتقل کنند. بشکه ها دارای انواع مختلفی هستند که تا حد امکان سعی کنید از انواع شفاف و بدون رنگ استفاده نکنید. آب تصفیه شده به طور معمول مقداری کلر دارد که برای بسیاری از فلزات خورنده است، به همین سبب نیز برای ذخیره طولانی مدت در بشکه فلزی آب حاوی کلر نگه نمی دارند. بشکه های شیشه ای راه حل مناسبی نیستند زیرا دارای وزن بالایی هستند.

ذخیره آب مصرفی

و از رایج ترین سوال این است که کدام یک از بشکه ها برای دخیره آب و گرم کردن آن مناسب است؟ بشکه فلزی یا پلاستیکی؟ در مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته اختلاف آماری بسیار کم بوده است، بشکه هایی را به رنگ سیاه رنگ آمیزی کرده و در داخل گلخانه ای گذاشتند، دمای این بشکه ها را در شرایط مختلف اندازه گیری کردند، اختلافشان به اندازه 0.1 درجه فارنهایت بود که در آن آب درون بشکه پلاستیکی گرم تر شده بود.

وزن بشکه فلزی یا پلاستیکی

وزن برای بشکه های 55 گالنی بسته به ضخامت و ماده استفاده شده در ساختشان، متفاوت است. بشکه های فلزی به طور متوسط حدود 40 پوند وزن دارند، در حالی که بشکه های پلی اتیلنی به طور متوسط حدود 20 پوند وزن دارند. آب به ازای هر گالن 8.33 پوند وزن دارد، به این معنی که هر بشکه 460 پوند آب می تواند ذخیره کند. وزن یک بشکه 55 گالنی پلاستیکی، پر از آب، 480 پوند خواهد بود در حالی که یک بشکه فلزی 55 گالنی دارای وزنی بیش از 500 پوند خواهد بود.

حما آسان بشکه پلاستیکی
حمل بشکه

قیمت بشکه فلزی یا پلاستیکی

قیمت بشکه ها به مواد و درجه و انواع دست دوم و جدیدشان بستگی دارد. به طور کلی دریافتیم که قیمت های بشکه های پلی اتیلن به طور قابل توجهی پایین تر است و برای محافظت در برابر عوامل مختلف به پوشش خاصی احتیاج ندارند. بشکه های فلزی نسبت به پلاستیکی دارای هزینه های بسیار بیشتری هستند. شما می توانید چندین بشکه پلاستیکی با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری بفرمایید اما با همان هزینه قطعا تعداد بشکه های فلزی کمتری می توانید تهیه کنید.

لوازم جانبی بشکه

یافتن لوازم جانبی برای بشکه فلزی یا پلاستیکی نتایج تقریباً یکسانی دارد. لوازم جانبی عمدتا شامل مواردی می شوند که برای ساخت مخزن آب مورد استفاده قرار می گیرند که برای هر دو این بشکه ها تقریبا یکسان هستند.

لوازم جانبی بشکه پلاستیکی
لوازم جانبی بشکه

کاربرد چندگانه بشکه یا جایگزین

وقتی به استفاده های جایگزین برای بشکه ها می اندیشید، در رابطه با هر دو ایده های فراوانی موجود هستند. به عنوان مثال استفاده از بشکه های پلی اتیلنی به عنوان باغچه، صندلی، یا بشکه های فلزی برای ساخت باربیکیو و …

بشکه ذخیره باران

بار ها افراد مختلفی به این نتیجه رسیده اند که استفاده از بشکه های پلاستیکی برای ذخیره آب باران بهتر است. ساختار یکپارچه بدنه آن ها، مواد سازنده شان و مقاومت و دوام بالایی که دارند آن ها را به جهت قرار دادن در فضای باز و جمع آوری آب باران بسیار مناسب کرده است. در کل بشکه های فلزی بسیار مستعد تر برای رشد جلبک هستند تا بشکه ها پلاستیکی، و این به دلیل ساختار ورقه ای بدنه شان و منافذی است که وجود دارند.

بشکه های ذخیره آب باران
بشکه پلاستیکی آب باران

مواد سمی

هنگام حمل مواد شیمیایی سمی، شرکت ها آنها را در بشکه های فلزی ذخیره می کنند، زیرا واکنش پذیر نیست و از استحکام بیشتری برخوردار است. همچنین مطابق با برخی از مقررات این مواد شیمیایی بایستی در بشکه های فلزی ذخیره شوند. برای ذخیره سوخت، در طولانی مدت، بشکه های فلزی انتخاب مناسبی هستند.

بشکه پلاستیکی 220

بشکه های پلاستیکی که تا کنون در رابطه با آن ها سخن گفتیم، از مواد پلی اتیلنی ساخته شده اند و فرایند تولیدشان به نوعی است که باعث شده دارای استحکام و مقاوت بالایی باشند و بتوانند با عوامل و تنش های مختلفی مقابله کنند. تعریف ما از این محصول به سبب سال ها استفاده افراد راضی و خرسندی است که همچنان بین این دو بشکه، بشکه پلاستیکی 220 را انتخاب می کنند. طبیعتا بشکه های فلزی نیز در مواردی بسیار عالی عمل می کنند، اما در مواردی مانند ذخیره آب شرب و مواد غذایی، روغن های صنعتی، مواد شیمیایی یا هر محصول مایع، جامد و شکننده ای بشکه های پلاستیکی می توانند انقلابی برپا کنند.

سخن آخر

به اطلاعات بیشتری احتیاج دارید؟ از متخصصین مجرب پناد پلاستیک که دارای نماد اعتماد در بین مشتریانشان هستند و توانسته اند تمامی آن ها را از خود راضی نگه دارند، درخواست مشاوره کنید و بهترین را در نهایت برگزینید.

اشتراک گذاری این مقاله