بسته بندی چیست؟

بسته بندی چیست؟

بسته بندی چیست؟

برای درک دقیق حوزه بسته بندی، باید بدانیم که بسته بندی در همه جا وجود دارد. بسته‌بندی در طول زندگی روزمره ما آشکار است. اما ما اغلب به آن فکر نمی کنیم. زیرا در بیشتر مواقع بیشتر به محصولی که داخل بسته بندی است علاقه مندیم. به عنوان مثال، اگر به خواربارفروشی ها نگاه کنیم، هر کالایی که فروخته می شود در نوعی بسته‌بندی است. برخی از بسته‌های فروشگاه‌های مواد غذایی برای یکپارچه‌سازی محصولات و برخی برای حفظ تازگی و ماندگاری آنها طراحی شده‌اند. اگر به فروشگاه های الکترونیکی نگاه کنیم، بیشتر محصولاتی که فروخته می شوند برای جان سالم به در بردن از خطراتی که در حین حمل و نقل ممکن است رخ دهد طراحی شده اند.

بسته بندی چیست؟

بنابراین، بسته‌بندی با قابلیت‌های حفاظتی برای اطمینان از اینکه این محصولات در مسیر رسیدن به مشتری آسیب نمی‌بینند، ضروری است. همچنین کلی بخش بسته بندی صنعتی وجود دارد که اکثر مصرف کنندگان هرگز فرصت دیدن آن را ندارند. به عنوان مثال، زمانی که فورد یک F-150 جدید می‌سازد، هزاران قطعه برای ساخت کامیون مورد نیاز است و این قطعات باید در سراسر زنجیره تامین جهانی حمل و نقل شوند. همه این قطعات در بسته‌بندی‌های صنعتی حمل می‌شوند که می‌توانند به سادگی یک جعبه حمل و نقل راه راه یا به اندازه یک قفسه فلزی طراحی شده سفارشی برای شیشه جلو باشد.

برای بررسی بیشتر اینکه چرا بسته بندی در بازار ضروری است، می توانیم جنبه های مختلف فرآیند طراحی بسته بندی را بررسی کنیم.

درک مشتری

هنگامی که مشتریان از یک فروشگاه بازدید می کنند، به دنبال محصولی هستند که نیاز خاصی را برآورده کند. با این حال، بیشتر اوقات، آنها نمی توانند محصولی را که می خواهند بخرند ببینند، لمس کنند یا بچشند. یکی از مهمترین وظایف یک بسته، اطلاع رسانی به مشتری در مورد محصول است. بنابراین، به عنوان مثال، در فروشگاه های مواد غذایی، بسته باید اطلاعاتی در مورد عواملی مانند مواد تشکیل دهنده، بهترین زمان مصرف، و اطلاعات تغذیه ای ارائه دهد. از آنجایی که بسیاری از محصولات مشابه برای انتخاب مشتری وجود دارد، یکی از مهمترین کارکردهای هر بسته متقاعد کردن مشتری برای خرید آن محصول خاص است.

اگر مشتری به دنبال محصولی باشد که طبیعی تر باشد، احتمالاً مشتری نسبت به محیط زیست آگاه تر است. طراحان بسته‌بندی می‌توانند بسته‌بندی را تغییر دهند تا از مواد قابل بازیافت استفاده کنند. همچنین میتوانند مطمئن شوند که از بسته‌های با قابلیت استفاده مجدد استفاده کنند. حتی از رنگ‌های خاکی آبی و سبز استفاده کنند که بیشتر با پایداری مرتبط است.

اگر مشتری به دنبال محصولی با کیفیت بالا است، مهندسان بسته بندی تمایل دارند از ظروف شیشه ای یا بسته بندی های کاغذی با کیفیت بالاتر و نرم تر استفاده کنند. زیرا مشتریان این نوع بسته بندی ها را با کیفیت بالاتر مرتبط می دانند. مهندسان بسته‌بندی همچنین از پیام‌هایی مانند «غذا»، «مزارع تازه» و «طبیعی» در این نوع بسته‌بندی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، افزودن مهر طلایی، نقش برجسته و سایر عناصر طراحی می تواند حس بسته بندی را افزایش دهد. متخصصان بسته بندی دریافته اند که مشتریان 30 درصد ارزش بیشتری برای همان محصول قائل می شوند که بسته بندی با کیفیت بالاتری داشته باشد.

طراحی برای عملکرد

یکی از وظایف اصلی بسته بندی، نگهداری و نگهداری محصول است. برای غذا، هدف این است که محصول تازه و ایمن برای مشتریان بماند. دانشمندان بسته‌بندی از مواد بسته‌بندی جدید مانند پلاستیک های با کارایی بالا و چند لایه برای تازه نگه داشتن قهوه در فنجان‌ها یا فیلم های پلاستیکی که گازها را فیلتر می‌کنند استفاده می‌کنند. هنگامی که بسته ها باید ایمن باشند، مهندسان بسته بندی مکانیزم بسته شدن را طوری طراحی می کنند که مطمئن شوند والدین می توانند بسته را باز کنند اما کودکان نمی توانند. به طور مشابه، زمانی که مهندسان بسته‌بندی بسته‌هایی را برای نسل‌های قدیمی‌تر یا برای افراد دارای معلولیت طراحی می‌کنند، سیستم‌های بسته‌بندی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اطمینان حاصل شود که بسته در هنگام انداختن بسته می‌ماند. اما می‌تواند به راحتی توسط جمعیت هدف باز شود. استحکام – قدرت.

عملکرد بسته بندی مورد نظر میتواند چیزی به سادگی بسته بندی قالب پنیر، یک کیسه میوه با یک نی، یا یک بسته میان وعده باشد.

طراحی برای حمل و نقل

پیشرفت‌های در بسته‌بندی و حمل‌ونقل به مشتریان این امکان را می‌دهد تا محصولاتی از سراسر جهان خریداری کنند که برای آنها غیرقابل دسترس بود.

درر گذشته توت فرنگی هایی محصولاتی که در کالیفرنیا تولید می شدند را نمی توان بدون انجماد و بسته بندی پیشرفته در ساحل شرقی فروخت. با این حال، امروزه، مشتریان می توانند لوازم الکترونیکی تولید شده در ژاپن، مارچوبه کشت شده در استرالیا، مبلمان تولید شده در سوئد، یا پنیر را از فرانسه خریداری کنند.
طراحی بسته به طور عمده تأثیر می گذارد که آیا این محصولات بدون آسیب به مشتری نهایی می رسند یا خیر. هنگامی که بسته ها به خوبی طراحی نشده باشند، محصولات ممکن است آسیب ببینند، هزینه ها و افراد آسیب ببینند.

صنایع در ایالات متحده سالانه 10 میلیارد دلار محصول خود را در طول حمل و نقل از دست می دهند. بخشی از این محصولات به دلیل طراحی نامناسب بسته بندی آسیب دیده اند. تقریباً هر مشتری محصولاتی دریافت کرده است که شکسته، فرورفته و خراشیده شده یا دارای کبودی، بریدگی و لکه های قهوه ای است. در یک فروشگاه، همه ما این انتخاب را داریم که به سادگی محصول دیگری را انتخاب کنیم که آسیب نبیند. با این حال، هنگامی که ما یک تلویزیون LED را از طریق یک کانال تجارت الکترونیک سفارش می دهیم و آسیب دیده وارد می شود، روند بازگشت می تواند دردسرساز شود.

بسته ها اغلب در مقدار بار واحد بر روی یک پالت حمل می شوند. وقتی این بسته‌ها ناپایدار می‌شوند، هزاران پوند وزن می‌تواند غیرقابل کنترل شود و این بسته‌ها اکنون می‌توانند به طور بالقوه به مردم آسیب برسانند. این نوع بی‌ثباتی باعث می‌شود تریلرهای تراکتور واژگون شوند و کارگران انبار، گاهی اوقات حتی مشتریان، در اثر فروریختن بار واحد آسیب ببینند.

طراحی سبز

هنگامی که مشتری محصول را دریافت کرد، بسته ارزش خود را برای مشتری از دست می دهد. با توجه به مقدار مواد بسته بندی که در سطح جهانی استفاده می شود، آنچه برای بسته‌بندی در پایان چرخه عمر آن اتفاق می افتد اهمیت دارد. در ایالات متحده، 34 درصد از جرم زباله های شهری را مواد بسته بندی تشکیل می دهند. این وظیفه مهندس بسته‌بندی است که با استفاده از بسته بندی کمتر، افزایش مقدار مواد بسته بندی تجدیدپذیر (کاغذ و چوب) و استفاده از مواد بسته بندی که قابل بازیافت در حاشیه هستند، این امر را کاهش دهد.

دانشجویان بسته بندی ویرجینیا تک در حال یادگیری نحوه مبادله پلاستیک های مبتنی بر سوخت فسیلی با پلاستیک های زیستی مشتق شده از گیاهان هستند. آنها همچنین در حال یادگیری مفاهیمی مانند اقتصاد دایره ای، اقتصاد بدون پلاستیک و عملکرد سیستم های بسته بندی مختلف هستند تا راهی برای دستیابی به عملکرد بسته بندی یکسان با استفاده از مواد کمتر پیدا کنند.

صنعت بسته بندی

صنعت جهانی مواد بسته بندی در مسیر فراتر از سهم بازار 1.3 تریلیون دلاری تا سال 2024 است. رشد آن به دلیل محبوبیت تجارت الکترونیکی است که در مسیر دو برابر شدن سهم بازار خود تا سال 2025 است. صنعت بسته بندی یکی از رکودهای اقتصادی است. همه‌گیری جهانی کووید-19 در سال 2020 بار دیگر این واقعیت را ثابت کرد. اگرچه بسیاری از بخش‌های صنعتی به دلیل محدودیت‌های COVID-19 نیاز به توقف فعالیت‌های خود و مرخصی کارکنان خود داشتند. با اینحال شرکت‌های بسته‌بندی سود بی‌سابقه‌ای به دست آوردند و افراد بیشتری را در سال 2020 استخدام کردند.

شرکت های بزرگ بسته بندی

شرکت های صنعت بسته‌بندی را می توان به دو گروه کاربران بسته‌بندی و تولیدکنندگان بسته‌بندی تقسیم کرد. تقریباً هر شرکتی که محصولی تولید می کند نیاز به استفاده از بسته‌بندی دارد. شرکت هایی با بخش های بسته بندی بزرگ عبارتند از: کوکاکولا، پروکتر گمبل، تسلا، بی ام و، لورآل، آمازون، اچ پی، کرافت، جان دیر، جنرال الکتریک، دل و بسیاری دیگر. در همین حال، شرکت هایی که در زمینه تولید مواد بسته بندی فعالیت می کنند عبارتند از: Packaging Corporation of America، International Paper، Klockner Pentaplast، Westrock، Tetra Laval و Ball Corporation.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با با انواع بشکه ما به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.