انواع مخازن پلی اتیلنی

انواع مخازن پلی اتیلنی

مخازن پلی اتیلنی

بشکه پلاستیکی یا همان مخازن پلی اتیلنی برای ذخیره انواع مختلف و حمل و نقلشان کاربرد دارند. برای مثال، در صنعت کشاورزی، از این مخازن جهت استفاده در سیستم های آبدهی و کوددهی استفاد می کنند. صنایع پتروشیمی نیز در ذخیره سازی و حمل و نقل روغن و گاز از مخازن پلی اتیلنی استفاده می کنند. برخی از صنایعی که از مخازن پلی اتیلنی استفاده می کنند عبارتند از: گاز و روغن، کشاورزی، تصفیه آب، مواد شیمیایی، مواد  غذایی و نوشیدنی، بازیافت، کارخانه جات ها و …

مخزن پلی اتیلنی
بشکه پلاستیکی

طراحی و ساخت

تولید

مخازن پلی اتیلنی یا توسط فرآیند قالب سازی چرخشی و یا قالب سازی با تزریق پلاستیک ساخته می شوند. به طور معمول، تولیدکنندگان پروسه تولید را با ساخت یک قالب قوطی شکل فلزی ضد زنگ آغاز می کنند. جزئیات قالب را با سیستم های کامپیوتری طرح ریزی می کنند. آن ها سپس قالب را با پودر و یا گرانول های پلاستیک پر کرده، مهر و موم می کنند و سپس به دور منبع گرما می چرخانند. این کار به پلاستیک این امکان را می دهد تا ذوب شود. سپس تولید کنندگان صبر می کنند تا پلاستیک سخت و سرد شود. و پس از آن پلاستیک درون قالب آماده است. برای ضخامت کمتر و یا بیشتر پلاستیک می توان میزان پلاستیک وارد شده اولیه را تغییر داد.

مواد اولیه

رایج ترین موادی که برای ساخت بشکه پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد: پلی اتیلن، پلی پروپیلن و پلاستیک فشرده شده فایبرگلاس. انواع پلی اتیلن ها شامل پلی اتیلن های کم تراکم، تراکم متوسط و پر تراکم، پلی اتیلن های کم تراکم خطی و پلی اتیلن های متقابل هستند. انواع مختلف پلاستیک ها کیفیت های متفاوتی را اراده می دهند؛ مانند مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر تاثیرپذیری، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، دوام و ماندگاری، درجه سختی دیواره و … تولیدکنندگان متناسب با نیازهای شما مواد لازم جهت ساخت و تولید بشکه پلاستیکی را انتخاب می کنند.

سفارشی سازی

اگر مخزن مورد نظر خود را در مارکت های استاندارد نمی توانید بیابید، می توانید از تولید سفارشی این مخازن بهره ببرید. از مزایای مخازن پلی اتیلنی همین نکته است که می تواند در شکل ها، سایز ها، رنگ ها و با عملکرد های گوناگونی ساخته شوند.

ساخت مخزن پلی اتیلنی
طراحی و ساخت مخازن

انواع مخازن پلی اتیلنی

برای طبقه بندی مخازن پلی اتیلنی، روش های فراوانی وجود دارند، منتها سه روش اصلی برای طبقه بندی آن ها وجود دارد. این مخازن می توانند متناسب با موارد زیر دسته بندی شوند:

  • مواد ذخیره شده درون مخازن
  • موادی سازنده مخازن پلی اتیلنی
  • کاربرد و طراحی مخزن

تعداد کمی از مخازن پلی اتیلن متناسب با موادی که ذخیره می کنند نام گذاری می شوند، مانند: مخازن آب، مخازن سوخت پلاستیکی، مخازن مواد شیمیایی و مخازن روغن های صنعتی پلاستیکی.

مثال هایی از مخازن نام گذاری شده به سبب مواد سازنده شان: مخازن پلی اتیلنی، مخازن پلی پروپیلن و مخازن پلاستیک فشرده شده فایبرگلاس.

مثال های اندکی از مخازن نوع سوم: مخازن فاضلاب، مخازن ذخیره سازی و مخازن با دو دیواره.

مزایای مخازن پلی اتیلنی

دلایل زیادی برای انتخاب و استفاده از این مخازن به جای دیگر مخازن وجود دارند. پلاستیک ها نسبت به دیگر جنس ها احتمال واکنش ناشن دادنشان با مایعاتی که درون خود نگه می دارند بسیار کمتر است. این نکته در حمل و نگه دار یمواد شیمیایی خطرناک مانند اسید ها بسیار حائز اهمیت است. مزیت دیگر بشکه های پلاستیکی قابلیت بازیافتی آن ها است. بشکه های پلاستیکی در طراحی و ویژگی های ساختاریشان دارای انعطاف پذیری بالایی هستند. این مخازن به طور دقیق، با سطحی یکنواخت و مستحکم ساخته می شوند.

نصب و راه اندازی

نصب و قرارگیری مخازن پلی اتیلنی بنا به شرایط مختلفی مانند روی زمین و یا در سطحی بالاتر از زمین قرار گرفتن، متفاوت است. همچنین نصبشان با توجه به شیوه عملکردشان نیز متفاوت است. یکی از استانداردهای جهانی در نصب بشکه پلاستیکی امن بودن محل قرار گیری است. برای اینکه از نحوه نصب صحیح مخزن پلی اتیلنی خود اطلاع حاصل کنید با تولید کننده مخزن خود مشورت کنید.

نحوه نگهداری

اگر به شیوه ای صحیح و مناسب از مخازن پلی اتیلنی خود مراقبت کنید، خواهید دید که مدت زمان طولانی ای عمر می کنند. در اینجا مواردی را جهت نگه داری بهینه این مخازن آورده ایم:

  • درد هنگام حمل کردن، مواظب قسمت زیرین مخزن باشید.
  • فقط در مکانی محکم و ثابت مخزن را نصب کنید.
  • مخزن خود را از گرما و سرمای شدید دور نگه دارید.
  • مخازن همراه با مواد قابل اشتعال با در باز را نزدیک شعله نگه ندارید.
بشکه پلاستیکی
نحوه نگهداری مخازن پلی اتیلنی

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با با انواع بشکه ما به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.