استفاده از مواد جایگزین پلاستیک و نقش آن در تغییرات اقلیمی

استفاده از مواد جایگزین پلاستیک و نقش آن در تغییرات اقلیمی

یک ارزیابی، مزایای استفاده از مواد جایگزین پلاستیک به جای پلاستیک و نقش آن در تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. این دسته بندی ها شامل درپوش و بسته، ظروف نوشیدنی، سایر کیسه های حمل ظروف سفت ، بشکه  پلاستیکی و سایر مواد بسته بندی است. رئیس و مدیرعامل انجمن صنایع پلاستیک کانادا خاطرنشان کرد: “بسته بندی پلاستیکی تحویل ایمن و کارآمد محصولات مختلف را که بخشی از زندگی روزمره ما را تشکیل می دهند، از مواد غذایی گرفته تا وسایل ضروری بهداشت و ایمنی، امکان پذیر می‌کند. با اینکه، بسیاری ازعملکرد این پلاستیک ها آگاهند، از اینکه همزمان در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهند، بی اطلاع هستند. “مواد جایگزین پلاستیک

نتیجه ارزیابی

در کانادا مشخص شد که نتیجه جایگزینی تمام بسته های پلاستیکی بسته بندی غیر پلاستیکی به شرح زیر است:

تقریباً 4.4 برابر وزن مواد بسته بندی افزایش می یابد. یعنی نزدیک به 5.5 میلیون تن وزن مواد بسته بندی افزایش می یابد.

این امر همچنین مصرف انرژی را تا 2.0 برابر افزایش می دهد. این مقدار معادل مقدار نفت حمل شده توسط 18 ابر تانکر محاسبه شد.

این امر 2.3 برابر افزایش گرمایش زمین را در پی خواهد داشت. این مساوی است با افزودن 3.3 میلیون خودرو دیگر به جاده.

مهندسی در بسته بندی پلاستیکی، عملکرد بهتر را امکان پذیر می کند. مثل توانایی افزایش ماندگاری مواد غذایی و داروها.

پلاستیک پس از استفاده نیز از جهات دیگر به پایداری کمک می کند. توانایی بازیافت، استفاده مجدد و تبدیل آن به روغن مایع، برق و سایر سوخت ها.

گام های بلندی در زمینه استفاده مجدد و استفاده مجدد از ظروف پلاستیکی برداشته شده است. این منابع ارزشمند برای ساخت ژاکت های پشمی ، بطری های پلاستیکی جدید، لوله ها، پالت ها، ظروف و سطل، عرشه و سایر محصولات باغ استفاده می شود. بیشتر محصولات ناشی از بطری های پلاستیکی بازیافتی، پلاستیک های سفت و سخت غیر بطری مانند ظروف شیرینی و لبنیات ، نانوایی ، سبزیجات ، ظروف میوه و فیلم پلاستیکی، کیسه ها و روکش بیرونی هستند. پلاستیک کیفیت زندگی ، اقتصاد و محیط زیست ما را افزایش می دهد.

پناد پلاستیک تولید کننده بشکه پلاستیکی فوق سنگین(HDPE) با بهترین کیفیت می‌باشد. از بشکه های پلاستیکی ما میتوانید بارها استفاده کنید. با اینکار در هزینه و مصرف انرژی صرفه جویی کرده و به حفظ محیط زیست کمک کنید. برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.