ارزیابی مخازن پلی اتیلنی

ارزیابی مخازن پلی اتیلنی

مخازن پلی اتیلنی

این بشکه ها به طور رایج در مزارع و  فعالیت های تجاری جهت ذخیره سازی کارآمد و انتقال آب و مایعات دیگر اعم از آفت کش ها و نیز کود ها مورد استفاده قرار می گیرند. این بشکه های پلاستیکی، یا مخازن پلی اتیلنی به دلیل کاربرد هایی که دارند از شهرت خاصی برخوردارند، در اینجا برخی از کاربرد ها و مزایایشان آورده شده است:

  • از منابع و خرده فروشان زیادی می توان تهیه شان کرد.
  • نسبت به مخازن با جنس های دیگر مقرون به صرفه تر هستند.
  • نسبت به محصولات مایع  استفاده شده توسط کشاورزان، کاربردهای تجاری و مشاغل تجاری سازگار هستند.
  • تولیدکنندگان خط محصولی متنوعی برای انتقال، ذخیره سازی و کاربردهای مختلف ارائه می دهند.
  • دارای انعطاف پذیری مناسبی در طراحی و ساختشان هستند.
  • نسبتا سبک وزن هستند و به راحتی حمل می شوند.
  • نسبت به مواد شیمیایی خورنده مقاوم هستند.
  • به نحوی ساخته می شوند که سطح محتویات درونشان قابل مشاهده باشد.
  • در ابعاد متنوعی و مختلفی ساخته می شوند.
بشکه پلاستیکی
مخازن پلی اتیلنی

نحوه نگهداری مخازن

درحالی که مخازن پلی اتیلنی دارای مزایای فراوانی هستند، نقص هایی هم دارند. در برخی مواقع ممکن است این بشکه ها و مخازن موفقیت آمیز عمل نکنند. هیچ محصلی به طور مادام العمر ساخته نمی شود. طول عمر مفید این مخازن بستگی به برخی فاکتورها دارد مانند کیفیت و مقدار مواد پلاستیکی،پلی اتیلنی، استفاده شده در ساختشان، موادی که در آن ذخیره می شوند و اینکه استفاده اختصاصی از این مخازن به چه صورت است، ذخیره سازی و یا انتقال؟

اگر یه مخزن پلی اتیلنی طی یک دوره زمانی در محوطه باز قرار گیرد، اشعه فرابنش تابیده شده از طرف خورشید، پلی اتیلن را تخریب می کند، آن را از ماده ای محکم و مقاوم به ماده ای سخت و شکننده تبدیل می کند و مخزن را در معرض شکستن قرار می دهد. مخازن پلی اتلینی اگر خلاف استاندارد ها و به صورت نادرست مورد استفاده قرار گیرند سرعت تخریبشان افزایش می یابد. مهم ترین و سخت ترین قسمت ارزیابی، یکپارچگی ساختاری این مخازن است تا بدانند چه زمانی جایگزینی مخازن ضروری است. بشکه های پلاستیکی قابلیت بازیافت دارند و هنگامی که زمانش رسید باید بازیافت شوند.

در صورت عدم بازدید و نگهداری مناسب، بشکه ها با خرابی فاجعه باری رو به رو می شوند. در این مطلب نحوه ارزیابی طراحی مخزن، فراهم آوردن استراتژی های میدیریتی جهت افزایش طول عمر مخازن، ارائه تکنیک های بررسی مخازن که اگر احتیاج به بازیافت داشتند، توضیح داده شده است.

عوامل موثر بر افزایش طول عمر

تنها راهی که می توان خرابی و آسیب های وارده به مخازن را ارزیابی و شناسی کرد، بررسی های منظم در فواصل زمانی معین است. بر اساس اینکه تصمیم به بازیافت مخزن به دلیل یافته های خودتان و یا پایان زمان ضمانت نامه اش باشد. موارد ذکر شده زیر با طول عمر بشکه های پلاستیکی مرتبط هستند:

  • بالا بودن درجه گرانش و تراکم اختصاصی مخازن
  • به ندرت پر کردن های مجدد مخازن
  • حفاظت در برابر اشعه فرابنفش
  • جایگذاری و نصب ثابت مخازن
مخزن پلی اتیلن
طول عمر مخازن پلی اتیلن

ارزیابی مخازن

شناسایی مخازن بد از خوب به صورت بصری کار ساده ای نیست. سه تکنیک ساده ارزیابی مخازن پلی اتیلنی شامل نوشتن با جوهر قابل حل در آب، شمع سازی با نور و ضربه زدن می شوند، که می توانند دیواره های ضعیف و حساس را مشخص سازند. شناختن خراش ها، پارگی ها و خرابی های درون دیواره مخازن از هم اهمیت زیادی دارد. در صورت وجود این خرابی ها بر دیواره، مخازن همچنین توانایی ذخیره و نگهداری مایعات را دارند منتها از یکپارچگی ساختاریشان کاسته می شود.

مارکر قابل حل در آب

خرابی های درون دیواره ها ممکن است آسیب های وارده توسط اشعه فرابنفش را نشان دهند. خرابی های اشعه فرابنفش در نواحی ای از دیواره که تحت تماس مستقیم و شدید نور خورشید است، تشکیل می شوند. این خرابی های ایجاد شده پس از استفاده از مارکر های قابل حل در آب مشاهده می شوند. پس با دستمال و یا حوله جوهر را به روی دیواره های مخزن می کشیم و سپس صبر می کنیم تا جوهر به درون دیوار ه ها نفوذ کند. در آن صورت توجه می کنیم که اگر خرابی ها موجود در دیواره مشخص شدند از این مخازن ترجیحا فقط برای ذخیره و حمل آب استفاده می کنیم و اگر خرابی های زیادی نشان داده نشد می تواند برای مصارف دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرند.

شمع سازی

این پروسه شامل استفاده از یک منبع نور درخشان و سرد درون یک مخزن پلی اتیلنی است که امکان یک ارزیابی بصری از بیرون را می دهد( توجه کنید که از منبع نور گرم استفاده نکنید زیرا ممکن است دیواره های مخزن آب شوند) این کار را از بیرون مخزن هم انجام دهید. نور با توجه به شدت های مختلفش بر قسمت های مختلف دیواره خرابی ها و پارگی ها را نمایان می سازد.

شمع سازی
استفاده از نور جهت ارزیابی مخازن

ضربه زدن

یک مخزن خالی که دارای خرابی های اشعه فرابنفش است، می تواند جت ارزیابی های بیشتر، مورد ضربه های وسیله یا ابازی مناسب قرار بگیرد. خیلی ها شاید از اینکه با ضربه زدن به مخزنشان آن را بشکنند از این کار اجتناب می کنند، امام مسئله دقیقا همین است، اگر مخزنی با ضربه های نسبتا محکم بشکند، نباید سرویس دهی شود. بشکه های پلاستیکی مطابق به دلیل طریقه ساختشان و استفاده از مواد با کیفیت و مرغوب، دارای مقاومت، انعطاف پذیری و استحکام بالایی هستند و در مقابل ضربه ها نباید آسیبی بهشان وارد شود، پس پیش از استفاده خودتان آن را چک کنید که بعدا هنگام استفاد در ذخیره سازی و حمل و نقل با خرابی مخزن و محصولاتتان مواجه نشوید.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با با انواع بشکه ما به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.