چهار روند کلیدی که آینده بسته بندی را تا سال 2028 شکل خواهند داد

چهار روند کلیدی که آینده بسته بندی را تا سال 2028 شکل خواهند داد

بازار جهانی بسته بندی از سال 2013 تا 2018 6.8 درصد افزایش یافته است. بیشتر این رشد از بازارهای کمتر توسعه یافته حاصل شده است، زیرا مصرف کنندگان بیشتری به مکان های شهری رفته و متعاقباً سبک زندگی شهری را اتخاذ می کنند. این امر تقاضا برای کالاهای بسته بندی شده را افزایش داده است که در سراسر جهان توسط صنعت تجارت الکترونیک تسریع شده است. بسیاری از رانندگان تأثیر قابل توجهی بر صنعت بسته بندی جهانی دارند. چهار روند کلیدی که در دهه آینده ظاهر خواهند شد:

بسته بندی

رشد اقتصادی و جمعیتی

انتظار می‌رود که رشد عمومی اقتصاد جهانی در دهه آینده ادامه یابد. با رشد جمعیت، بازارهای مصرف کننده در حال ظهور تقویت می‌شوند. به طور کلی، انتظار می رود درآمدها افزایش یابد و درآمد مصرف کننده برای هزینه کالاهای بسته بندی شده افزایش یابد.

جمعیت جهان گسترش خواهد یافت و به ویژه در بازارهای کلیدی نوظهور، مانند چین و هند، نرخ شهرنشینی به رشد خود ادامه خواهد داد. این به افزایش درآمد مصرف کننده برای هزینه کالاهای مصرفی، و همچنین قرار گرفتن در معرض کانال‌های خرده فروشی مدرن و تمایل طبقه متوسط ​​تقویت شده برای تعامل با برندهای جهانی و عادات خرید تبدیل می‌شود.

افزایش امید به زندگی منجر به پیری جمعیت – به ویژه در بازارهای کلیدی توسعه یافته مانند ژاپن – خواهد شد و تقاضا برای محصولات مراقبت های بهداشتی و دارویی را افزایش خواهد داد. به طور همزمان نیاز به بسته بندی متناسب با نیاز سالمندان وجود دارد. یکی دیگر از پدیده های کلیدی زندگی در قرن بیست و یکم افزایش تعداد خانوارهای تک نفره بوده است. این امر باعث افزایش تقاضا برای کالاهای بسته بندی شده در اندازه های کوچکتر می شود. و همچنین راحتی بیشتر مانند قابلیت بسته بندی مجدد.

پایداری

نگرانی در مورد اثرات زیست محیطی محصولات یک پدیده ثابت است. اما از سال 2017 دوباره علاقه به پایداری متمرکز شده است که به طور خاص بر بسته بندی متمرکز شده است. این امر در مقررات دولت مرکزی و شهرداری، نگرش های مصرف کننده و ارزش های مالک برند که از طریق بسته بندی منتقل می شود، منعکس می شود.

اتحادیه اروپا با حرکت خود به سمت اصول اقتصاد دورانی در این زمینه پیشگام بوده است. تمرکز ویژه‌ای بر زباله پلاستیکی است و به‌عنوان بسته‌بندی با حجم بالا و یکبار مصرف، تحت نظارت ویژه‌ قرار گرفته. تعدادی از استراتژی‌ها برای رفع این مشکل در حال پیشرفت هستند. از جمله جایگزینی با مواد جایگزین، سرمایه‌گذاری در توسعه پلاستیک زیستی، طراحی بسته‌هایی برای آسان‌تر کردن پردازش آنها در بازیافت، و بهبود بازیافت و پردازش زباله‌های پلاستیکی. از آنجایی که پایداری به یک محرک کلیدی برای مصرف کنندگان تبدیل شده است، برندها به طور فزاینده ای مشتاق مواد بسته بندی و طرح هایی هستند که تعهد آنها را به محیط زیست نشان می دهد.

با توجه به اینکه تا 40 درصد از مواد غذایی تولید شده در سراسر جهان مصرف نمی شود – به حداقل رساندن ضایعات مواد غذایی یکی دیگر از اهداف کلیدی سیاست گذاران است. این حوزه ای است که فناوری مدرن بسته بندی می توانند تأثیر زیادی داشته باشند. تحقیقات و توسعه زیادی برای بهبود فن آوری بسته بندی، از جمله ادغام مواد مهندسی نانو انجام میشود.

تمایلات مصرف کننده

بازار جهانی خرده‌فروشی آنلاین به سرعت در حال رشد است که ناشی از نفوذ اینترنت و تلفن‌های هوشمند است. مصرف کنندگان به طور فزاینده ای کالاهای بیشتری را به صورت آنلاین خریداری می کنند. این افزایش تا سال 2028 ادامه خواهد داشت. بزودی شاهد افزایش تقاضا برای بسته بندی خواهیم بود که میتوانند کالاها را با خیال راحت از طریق کانال های توزیع پیچیده تر ارسال کنند.

افراد بیشتری در حال حرکت محصولاتی مانند غذا، نوشیدنی، دارو مصرف میکنند. این امر باعث افزایش تقاضا برای بسته بندی مناسب و قابل حمل میشود. پلاستیک انعطاف پذیر یکی از ذینفعان اصلی آن است.

در راستای حرکت به سمت زندگی تک نفره، مصرف‌کنندگان بیشتری – به‌ویژه گروه‌های سنی جوان‌تر – تمایل دارند به دفعات بیشتر و در مقادیر کمتر به خرید مواد غذایی بروند. این امر باعث رشد در خرده فروشی فروشگاه های رفاهی و همچنین افزایش تقاضا برای فرمت های راحت تر و اندازه کوچکتر شده است.

مصرف کنندگان به مسائل بهداشتی خود علاقه بیشتری نشان می دهند. این منجر به سبک زندگی سالم تری میشود. بنابراین این امر باعث افزایش تقاضا برای کالاهای بسته بندی شده است. مانند غذاها و نوشیدنی های سالم (به عنوان مثال بدون گلوتن، ارگانیک/طبیعی و…) در کنار داروهای بدون نسخه و مکمل های غذایی می شود.

تمایلات مالک برند

بین المللی شدن بسیاری از برندها در صنعت کالاهای مصرفی به سرعت در حال افزایش است، زیرا شرکت ها به دنبال بخش ها و بازارهای جدید با رشد بالا هستند. مطمئن باشید سبک زندگی غربی این روند را در اقتصادهای رشد کلیدی تا سال 2028 تسریع خواهد کرد.

تجارت الکترونیک و جهانی شدن تجارت بین‌الملل همچنین تقاضای مالکان برند را برای قطعاتی مانند برچسب‌های RFID و برچسب‌های هوشمند برای محافظت در برابر کالاهای تقلبی و امکان نظارت بهتر بر توزیع آنها سوق میدهد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که ادغام صنعت در بخش‌های مصرف نهایی مانند غذا، نوشیدنی، آرایشی و بهداشتی ادامه یابد. همانطور که برندهای بیشتری تحت کنترل یک مالک قرار می گیرند، استراتژی های بسته بندی آنها احتمالاً یکپارچه می شود. در اخر باید در نظر گرفت که مصرف کننده قرن بیست و یکم کمتر به برند وفادار است. در نتیجه تبلیغات، حفظ کیفیت و بسته بندی مدرن مهم‌ترین روش‌ها برای حفظ مشتری میباشد.

 

چرا پناد پلاستیک؟

بسته بندی بشکه پلاستیکی

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.