کاربرد های خلاقانه بشکه پلاستیکی

کاربرد های خلاقانه بشکه پلاستیکی

بسیاری از افراد تصورشان بر این است که بشکه های پلاستیکی پس از اتمام طول عمرشان، دیگر کارایی نداشته و بایستی دور انداخته شوند و به همین ترتیب به محیط زیست آسیب رسان خواهند بود. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است.

کاربرد های خلاقانه بشکه پلاستیکی

بشکه های پلاستیکی آبی رنگی را که احتمالا پیش از این در مکان های مختلفی مانند کنار جاده ها و یا داخل باغ ها دیده اید، به روش های گوناگونی، پس از اتمام عمرشان، می توان مورد استفاده قرار داد.

صرفا این مسئله حائز اهمیت نیست که بشکه مورد نظر فلزی باشد و یا پلاستیکی، هر دو نوع را می توان تا مدت ها مورد استفاده قرار داد، هر چند انواع پلاستیکی بهتر هستند.

در این مقاله به معرفی کاربرد های خلاقانه بشکه پلاستیکی پرداخته ایم تا شما را با بازیافت بهینه محصولاتی که تصور می کنید دیگر کارایی ندارند، آشنا سازیم.

بشکه های آبی پلاستیکی 55 لیتری
کاربرد بشکه

از کجا بشکه پلاستیکی پیدا کنم؟

اگر از قبل بشکه پلاستیکی تهیه کرده بودید و حال پس از سال ها احساس می کنید که کارایی سابق را ندارد، این سوال برای شما نیست. زیرا شما بشکه مورد نیاز را دارید. منتها افرادی هستند که محصولی ارزان و با کیفیت جهت استفاده به فرض مثال در باغ و یا زمین های کشاورزی شان می خواهند.

برخی اماکن هستند که می توانید بشکه های بازیافتی شان را به صورت رایگان و یا با هزینه ای اندک دریافت کنید. شما می توایند از کمپانی های اطرافتان نیز بپرسید که آیا بشکه های 55 لیتری یا بزرگ تر 220 لیتری برای فروش دارند یا خیر. اماکن و کمپانی هایی مانند موارد زیر:

  • مناطق دفن زباله / مناطق جنگلی.
  • شستشوی ماشین
  • تولید کنندگان نوشیدنی.
  • گاراژها / مکانیک.
  • شرکت های جمع آوری زباله.
  • فروشگاه های سخت افزار
  • شرکت های لجستیک.

حتی اگر به مکانی مراجعه کردید که بشکه های پلاستیکی ای را به کناری انداخته بودند اتفاقی نمی افتد اگر از آن ها درخواست کنید که در صورت نخواستن بشکه شان، آن را به شما بدهند، اتفاقا شاید با این کار به آن ها لطف کنید.

البته که ممکن است این بشکه های دست دوم در بهترین حالت خود نباشند، ممکن است نیاز باشد که به تمیز کردن آنها بپردازید و ممکن است بشکه پلاستیکی مورد نظر تو رفتگی داشته باشد و یا انواع فلزی ، در نواحی مختلفی زنگ زده باشند.

مناسب بودن یا نبودن آنها بستگی به چیزی دارد که شما قصد استفاده از آنها را دارید.

به خاطر داشته باشید که شما باید بدانید کاربرد بشکه قبلا چه بوده است و هرگز نباید از بشکه یا مخزن استفاده شده برای مواد خطرناک و شیمیایی برای ذخیره سازی مواد غذایی استفاده کنید.

انواع بشکه پلاستیکی
بشکه ذخیره سازی

کاربرد بشکه در باغ

بیایید با معرفی کاربردهای خلاقانه بشکه پلاستیکی در باغ شخصی تان شروع کنیم. هر یک از موارد زیر می توانید همان چیزی باشد که شما احتیاج دارید، با ما هراه باشید.

جمع آوری آب باران

یکی از ساده ترین و بدیهی ترین راه ها برای استفاده از بشکه پلاستیکی 220 لیتری جمع آوری و ذخیره آب بارانی است که بر پشت بام خانه شما می ریزد.

برداشت آب باران یک عنصر اساسی در امور باغبانی است و با استفاده از بشکه پلاستیکی 220 ، شما می توانید هزینه های تنظیم سیستم جمع آوری آب باران را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

ذخیره سازی گرمای گلخانه (جرم حرارتی)

جمع آوری آب باران در بشکه پلی اتیلنی نه تنها آب تازه ای را برای شما فراهم می کند تا بتوانید از آنها برای رشد مواد غذایی خود استفاده کنید بلکه آب ذخیره شده شما همچنین می تواند برای یک هدف ثانویه مورد استفاده قرار بگیرد.

آب جمع آوری شده، گرما را از خورشید گرفته و ذخیره می کند و به مرور زمان آن را آزاد می کند. جرم حرارتی آب بدین معنی است که می تواند برای نگهداری گرما در گلخانه یا منطقه دیگری که تحت پوشش آن قرار دارد، بسیار عالی باشد. این کار به نگه داشتن فضا در دمای ثابت تر با گذشت زمان کمک می کند.

بشکه پلاستیکی
بشکه در گلخانه

برای اشکال مختلف کود دهی

همچنین انواع مختلف روش ها برای استفاده از بشکه 220 لیتری در تولید کود وجود دارد، یک ماده با ارزش برای شروع کاشت بذر، رشد نهال ها، پر کردن ظروف و نهال ها و حفظ باروری در مناطق در حال رشد خود.

شما همچنین می توانید پایه یک بشکه پلاستیکی را قطع کرده و از آن به عنوان سطل نگهداری کود استفاده کنید تا مواد به صورت مرتب و تمیز باقی بمانند.

با این وجود، شما همچنین می توانید از بشکه ای با اندازه های مختلف استفاده کنید تا بتوانید یک سیستم کود سازی پیشرفته تر ایجاد کنید.

بشکه کاشت / بستر بلند

بشکه های پلاستیکی را از وسط (طولی) برش دهید و می توانید از آن ها برای ایجاد چندین مزرعه پرورش دهنده بزرگ برای باغ خود استفاده کنید. این بشکه های نصف شده را می توان بر روی فریم های چوبی قرار داد تا بالاتر از سطح زمین قرار بگیرند و باغبانان سالمند یا کسانی که دارای محدودیت های جسمی هستند، دسترسی راحت تری بهشان داشته باشند.

همچنین در صورتی که زمین موجود برای کاشت گیاه مناسب نباشد، استفاده از این بشکه ها برای ایجاد باغ شخصی و جداگانه، ایده خوبی می تواند باشد. برای ظاهر آن نیز می توان خلاقیت به خرج داد و زیبایی ظاهری به بشکه های بخشید.

استفاده از بشکه پلاستیکی بر روی پایه چوبی برای کاشت گیاه
بشکه کاشت

باغچه عمودی گیاه

از دیگر کاربرد های خلاقانه بشکه پلاستیکی 220، ایجاد یک باغچه عمودی جذاب است که در هر کجایی کاربرد دارد و فضای بسیار کمی را اشغال می کند.

برای ساختن این باغچه عمودی، می توانید به سادگی سوراخ هایی را در کناره های بشکه ایجاد کنید، از پارچه های محکم و یا موادی گونی مانند برای پوشاندن این سوراخ ها استفاده کنید، بشکه را با خاک یا کود پر کنید و گیاهان مورد نظرتان را در آن بکارید.

کاربرد بشکه در ایجاد باغچه
باغچه عمودی

ساخت سردخانه

علاوه بر استفاده از بشکه های پلاستیکی در سیستم های تولید مواد غذایی، می توانید از آن ها برای ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی گوناگون استفاده کنید. از یک بشکه پلی اتیلنی می توان برای تهیه یک سردخانه کوچک زیرزمینی استفاده کرد.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.