کاربردهای رایج پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)

کاربردهای رایج پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)

کاربردهای رایج پلی اتیلن با چگالی بالا

پلی اتیلن با چگالی بالا یا HDPE یک ترموپلاستیک نفتی متداول است و از بین سه پلی اتیلن برای طیف وسیعی از کاربردها بیشترین استفاده را دارد. اگر به این پلاستیک زیر میکروسکوپ نگاه کنید، می‌بینید که ساختاری خطی با شاخه‌های کمی دارد که باعث استحکام و چگالی بالایش می‌شود. به عنوان یک نتیجه از این ترکیب مولکولی، این پلیمر در کاربردهایی که مقاومت در برابر رطوبت و مقرون به صرفه بودن مورد نیاز است، درخشان ترین است.

HDPE

تاریخچه

HDPE در دهه 1930 ساخته شد و در طول جنگ جهانی دوم در کابل های رادار با فرکانس بالا مورد استفاده قرار گرفت. پس از مدت کوتاهی به صورت تجاری به بازار معرفی شد. در حالی که نسخه‌های چگالی بالاتر آن نتیجه سفت‌تری دارند، HDPE می‌تواند از نظر انعطاف‌پذیری متفاوت باشد. گریدهای با چگالی کم ترموپلاستیک سفتی کمتری دارند و گریدهای با چگالی بالا به همان اندازه بلورینگی بالایی دارند.

مزایا و معایب HDPE

حتی با وجود محبوبیت آن، برخی از مزایا و معایب وجود دارد که باید قبل از استفاده از HDPE برای برنامه خود در نظر بگیرید:

مزایا

  1. مقرون به صرفه
  2. می تواند دمای 100- تا 80 درجه سلسیوس را تحمل کند
  3. مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
  4. قابل شستشو در ماشین ظرفشویی
  5. در برابر اکثر حلال های شیمیایی مقاوم است
  6. سفت و استحکام بالا

معایب

  1. مقاومت ضعیف در برابر هوا
  2. قابل اشتعال
  3. به ترک خوردگی استرس حساس است

4 کاربرد متداول برای HDPE

بطری های پلاستیکی:

بیشتر مردم به طور غیر رسمی از طریق بطری های آب با پلاستیک بادوام آشنا می شوند. HDPE برای کاربردهای قالب گیری دمشی، به ویژه ظروف غذا و نوشیدنی عالی است، زیرا به محتویات بطری ها نفوذ نمی کند. علاوه بر این، HDPE قابل بازیافت است که آن را به یک انتخاب عالی برای این محصولات یکبار مصرف تبدیل می کند.

اسباب بازی ها:

HDPE مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش است که کمک می کند اسباب بازی ها در برابر اثرات مخرب و تغییر رنگ اشعه مقاوم باشند.

بشکه پلاستیکی و ظروف مواد شیمیایی:

HDPE با خواص مقاوم در برابر مواد شیمیایی برای لباس های شسته شده، شامپو، نرم کننده، محصولات تمیز کننده خانگی، روغن موتور، ضد یخ عالی است. استحکام این بشکه ها و ظروف زمانی افزایش می یابد که رنگ یا رنگدانه شوند.

سیستم های لوله:

لوله HDPE وزن مولکولی بالاتری نسبت به HDPE استاندارد مورد استفاده در مثال های بالا دارد. این تقویت با مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش آن را برای لوله کشی و کاربردهای خارج از منزل ایده آل می کند. ورق گرید لوله قابلیت تحمل 220- تا 180 درجه فارنهایت را دارد. در بیشتر فعل و انفعالات شیمیایی بادوام است که در بسیاری از کاربردهای صنعتی مفید است.

مزایای HDPE شامل
مقرون به صرفه
کیفیت بالا
عملکرد و دماهای خشن
غیر لیچینگ
مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
در برابر اکثر مواد شیمیایی مقاوم است
مواد سفت
دوام شگفت انگیز
بسیار همه کاره

بیشترین موارد استفاده برای HDPE شامل:

بطری های شامپو
بشکه پلاستیکی
اسباب بازی
ظروف مواد شیمیایی
سیستم های لوله
کوزه های شیر
سطل های زباله
بسته های خارو بار
آستر جعبه غلات
گلدانها

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با با انواع بشکه ما به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.