نصب منبع آب بدون پمپ

نصب منبع آب بدون پمپ

نصب منبع آب بدون پمپ

امروزه منبع آب به یکی از نیاز های خانه های ساختمانی تبدیل شده است، به این صورت که امروزه ساختمان های زیادی ساخته شده اند، بنابراین فشار آب داخل منازل به حداقل خود رسیده است، به شما توصیه می کنیم که اگر به دنبال این هستید که کار نصب منبع آب بدون پمپ را انجام دهید با ما همراه باشید تا نحوه نصب مخزن آب بدون پمپ را به شما ارائه دهیم.

امروزه راه های نصب منبع آب بدون پمپ زیادی وارد بازار شده است اما در ادامه قرار است بهترین راه نصب منبع آب بدون پمپ را برسی کنیم، با ما همراه باشید.

منبع آب مناسب برای استفاده خانگی

یکی از اصلی ترین شرایطی که شما باید برای نصب منبع آب بدون پمپ در نظر بگیرید این است که از یک منبع آب کاملا قوی، مانند مخزن آب پلی اتلین سه لایه استفاده کنید. شاید سوال برایتان پیش بیاید که به چه دلیل باید از این نوع مخزن در نگه داشتن آب های شهری استفاده شود؟

در جواب به این سوال باید به شما بگویم که یکی از ویژگی هایی که باعث می شود از این مخزن آب استفاده شود این است که اگر در برابر نور مستقیم خورشید قرار گیرد هیچ تاثیری به دلیل 3 لایه بودن روی آب ندارد. برای اینکه شما بتوانید بهترین نتیجه را از منبع آب خود بگیرید باید این را در نظر بگیرید که منبع آبی که شما قرار است نصب کنید، باید در کجا نصب شود.

انواع منبع آب

به عنوان مثال بهترین جا هایی که می توان منبع آب را نصب کرد و بهترین نتیجه را دریافت کرد، در پشت بام خانه و یا حتی موتور خانه ساختمان است، در ادامه مطلب قرار است نحوه نصب منبع آب بدون پمپ و یا با پمپ را به شما توضیح دهیم اما بیشتر تمرکزمان روی بدون پمپ می باشد.

یکی دیگر از منابع آب مناسب که در مصارف صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد، منابع آب 220 لیتری دهانه باز می باشند، اما این نوع بشکه ها زمانی استفاده می شوند که شما مصرف کمی از آب دارید و به دنبال این هستید که مقدار کمی آب را نگه دارید که بدین منظور بشکه های پلاستیکی 220 لیتری پناد پلاستیک بهترین گزینه برای شما می باشند.

مکان های مناسب نصب منبع آب

پشت بام

اگر به دنبال نصب منبع آب بدون پمپ هستید، پشت بام بهترین منطقه نصب برای شما می باشد. به این صورت که اگر به دنبال این هستید که آب را بدون قطعی و به صورت کامل به خانوار ساختمان برسانید و پمپ نصب نکنید، پشت بام بهترین مکان می باشد.

اما سوالی که پیش می آید این است که به چه علت پشت بام مکانی مناسب برای نصب منبع آب بدون پمپ می باشد؟
به این دلیل است که آب می تواند توسط سیستم جاذبه ای که وجود دارد از بالا به پاین وارد خانه ها بشود و حتی در صورت قطع بودن برق منازل این داستان باعث نمی شود که آب رساندن به خانوار ها دچار مشکل شود.

حال برای نصب مخزن به جه مواردی باید توجه شود؟ در ادامه به طور کامل توضیح داده ایم.

نصب منبع آبی خانگی

تحمل وزن

یکی از موارد اصلی که شما باید هنگام نصب منبع آب بدون پمپ در نظر بگیرید، این است که سقفی که شما در نظر دارید منبع آب بدون پمپ را روی آن نصب کنید، آیا تحمل وزن منبع آب را دارد یا خیر؟

معمولا هر متر مربع سقفی که در خانه و ساختمان ها وجود دارد این گونه است که در هر متر مربع 200 الی 500 کیلوگرم را حمل کند، اما این را هم در نظر بگیرید، مکان نصب باید جایی باشد که زیر آن یک ستون قرار گیرد؛ اما سوالی که پیش می آید این است که آیا می توان بدون داشتن ستون، منبع آب را نصب کرد؟

در صورت کلی باید بگویم که بله می توان نصب کرد اما باید این را در نظر بگیرید که علاوه بر اینکه سقف می تواند وزنی بین 200 الی 500 کیلوگرم را حمل کند، از طرفی دیگر شما باید از یک سری ریل ها که باعث می شود وزنی که از نصب منبع آب به وجود می آید را در سقف خانه تقسیم کند، در نتیجه باعث نمی شود که سقف دچار حمل وزن سنگینی و ریختگی شود.

فشار آب

به این صورت است که شما باید در نظر بگیرید که اگر فشار آب کافی ندارید، نباید منبع آب خود را مخصوصا بدون پمپ در پشت بام خانه نصب کنید. شاید برایتان سوال پیش بی آید که چرا نباید در صورت وجود نداشتن فشار کافی آب، منبع آب را در پشت بام نصب کنیم؟

به این دلیل که اگر منبع آب شما در پشت بام باشد و شما فشار آب کافی نداشته باشید زمانی که شروع به رساندن آب به خانوار ها می کند، آب با فشار بسیار کم به دلیل اینکه در بالا ترین مکان قرار گرفته است تقسیم می شود بنابراین نباید در صورت وجود نداشتن فشار آب کافی نصب منبع آب بدون پمپ را در پشت بام قرار دهید.

موتور خانه و پارکینگ

از دیگر اماکنی که می توانید برای نصب مخزن آب مد نظر قرار دهید، پارکینگ و موتورخانه می باشد. به این دلیل که اگر شما حتی دستگاه پمپ آب را نداشته باشید، به شما به بهترین نحو آب را می رساند. اما این را در نظر بگیرید که اگر منبع آب شما از فشار آب کمی برخوردار باشد، در پارکینگ و موتور خانه نیز امکان دارد برای شما همان شرایط که در پشت بام می باشد، رخ دهد، ولی در نظر بگیرید زمانی که شما فشار آب کافی ندارید بهتر است که آن را در موتور خانه و پارکینگ نصب کنید تا به صورت استاندارد آب مصرفی شما را تامین کند.

نتیجه گیری

امروزه می توان از نصب منبع آب بدون پمپ در خانه استفاده کرد. در حل حاضر برای بیشتر خانه هایی که آب کافی و مناسب ندارند، می توان از منابع آب مخصوصا بدون پمپ استفاده کرد، به این صورت که اگر شما آب کافی در منازل و ساختمان را ندارید، بهترین گزینه منبع آب بدون پمپ یا با پمپ می باشد.

سوالات متداول نصب منبع آب بدون پمپ

  • برای نصب منبع آب می توان خود آن را به تنهایی نصب کرد؟
    به صورت کلی خیر زیرا کار نصب منبع آب چه در پشت بام چه در موتورخانه و پارکینگ، نیاز به یک تیم حرفه ای برای نصب حرفه می باشد که بعدا شما را حین استفاده شما را دچار مشکل نکند.
  • بهتر است که هنگام نصب مکان زیر منبع آب بدون ستون باشد یا با ستون؟
    معمولا بهتر است که زیر مکانی که روی آن منبع آب بدون پمپ نصب می شود دارای ستون باشد زیرا بعضی مواقع دیده می شود که در نبود ستون یک سری عواقب جبران نا پذیری را به وجود بی آورد.
  • وزن بشکه های 220 لیتری چقدر می باشد؟
    به صورت کلی وزن این بشکه ها 11 کیلو گرم با در و 9 کیلو گرم بدون در می باشد.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.