نحوه کاهش ضایعات پلاستیکی در صنعت بسته بندی و کاهش آلودگی

نحوه کاهش ضایعات پلاستیکی در صنعت بسته بندی و کاهش آلودگی

صنعت بسته بندی به دلیل استفاده از مقادیر زیادی پلاستیک به منظور ذخیره و حمل و نقل ایمن کالا در سراسر جهان مشهور است. متاسفانه ضایعات پلاستیکی تولید شده توسط صنعت بسته بندی می‌تواند به افزایش مصرف انرژی، آلودگی و بسیاری از مسائل زیست محیطی منجر شود. اما این تنها بخشی از داستان است. در این مقاله، چگونگی فعالیت صنعت بسته بندی برای کاهش ضایعات پلاستیکی را بررسی می‌کنیم. چه از طریق استفاده از بشکه پلاستیکی بازیافتی و چه با حذف پلاستیک یکبار مصرف از زنجیره تامین.

کاهش ضایعات پلاستیکی

چرا زباله های پلاستیکی برای محیط زیست مشکل ایجاد می کنند؟

بسته بندی پلاستیکی یکی از رایج ترین انواع بسته بندی های محافظتی است که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. متأسفانه خواصی که پلاستیک را بسیار مفید می کند، منجر به تبدیل زباله های پلاستیکی و ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود.

پلاستیک بسیار ماندگار است و تجزیه آن دشوار است. در حالی که این امر پلاستیک را به گزینه‌ای عالی برای محافظت از محصولات تبدیل می کند، این بدان معناست که دفع زباله های پلاستیکی فوق العاده دشوار است.

زباله های پلاستیکی که وارد محل دفن زباله می شوند می توانند صدها و در برخی موارد هزاران سال طول بکشد تا تجزیه شوند. هرچه زباله های پلاستیکی بیشتری تولید شود، فضای کمتری برای دفع آن در آینده وجود دارد.

زباله های پلاستیکی در صورت دفع نامناسب برای محیط زیست سمی هستند. سوزاندن زباله های پلاستیکی گازهای سمی تولید می کند. همچنین زباله های پلاستیکی که وارد رودخانه ها، نهرها یا اقیانوس می‌شوند می‌توانند منابع آب را آلوده کرده و زندگی دریایی را از بین ببرند.

تولید پلاستیک جدید به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد. همچنین به استفاده بیشتر از منابع کمیاب منجر می‌شود.

چه مقدار زباله پلاستیکی در صنعت بسته بندی وجود دارد؟

دولت بریتانیا برآورد می‌کند که به طور متوسط ​​این کشور سالانه حداقل از پنج میلیون تن بسته بندی پلاستیکی استفاده می‌کند. در سراسر جهان سالانه میلیاردها تن بسته بندی پلاستیکی تولید می‌شود.

البته همه این ضایعات از بسته بندی های صنعتی نیست. اما بخشی از آن به ناچار چنین است. صنعت بسته بندی طیف وسیعی از محصولات پلاستیکی را تولید میکند که متداول ترین آنها شامل بشکه های پلاستیکی آبی و ظروف پلاستیکی متوسط ​​هستند.

پلاستیک همچنین ماده انتخابی برای بسیاری از صنایع بعنوان روکش پلاستیکی است که از غذا، نوشیدنی‌ها محافظت و… میکند.

پس بسته بندی پلاستیکی مقیاس وسیعی مورد نیاز است. در نتیجه تعجبی ندارد که سالانه میلیون ها تن زباله پلاستیکی تولید میشود.

برای کاهش ضایعات پلاستیکی چه اقداماتی می توان انجام داد؟

اما در حالی که آلودگی پلاستیک یک مسئله جدی زیست محیطی است، مهم است که به خاطر داشته باشید که خود پلاستیک تنها زمانی مشکل ساز میشود که به درستی دفع نشود.

در حقیقت صنعت بسته بندی، ضایعات پلاستیکی بسیار کمی را سالانه تولید میکند. زیرا این صنعت به طور کلی اقدامات موثری را انجام می‌دهد که ضایعات پلاستیکی تولید شده را کاهش دهد.

برخی از مهمترین اقدامات انجام شده برای کاهش ضایعات پلاستیکی عبارتند از:

  • اجتناب یا ممنوعیت فعال پلاستیک یکبار مصرف
  • استفاده مجدد از بسته بندی پلاستیکی به جای دور انداختن فوری آن
  • تولید بشکه های پلاستیکی بازیافتی یا سایر اشکال بسته بندی پلاستیکی به جای ایجاد بشکه های جدید
  • فروش یا خرید بشکه های پلاستیکی بازیافتی یا سایر انواع بسته بندی بازیافتی به جای اقلام جدید پلاستیکی

 

بازیافت مهمترین گام در جهت کاهش ضایعات پلاستیکی صنعتی است. اقلام بسته بندی، مانند بشکه پلاستیکی آبی کلاسیک، میتواند برای چند دهه بازیافت شود.

خرید یک بشکه پلاستیکی بازیافتی، نیاز به تولید یک بشکه جدید را برطرف می‌کند. در نتیجه در مقدار زیادی از انرژی صرفه جویی می‌شود. همچنین از ایجاد آلودگی محیطی جلوگیری می‌شود.پناد پلاستیک

پناد پلاستیک چگونه تاثیر زیست محیطی خود را کاهش می دهد؟

پناد پلاستیک تولید کننده بشکه های پلی اتیلنی فوق سنگین است. این بشکه ها از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و از مرغوب ترین مواد اولیه تهیه شده‌اند. کیفیت بالا باعث می‌شود بارها و بارها از بشکه ها بدون ایجاد هیچ مشکلی استفاده کنید. بشکه‌ ها در صورت امکان، همیشه از مواد قابل بازیافت تولید می شوند. تیم ما همیشه به دنبال محصولات سبزتر است که می‌تواند به کاهش رد کربن کمک کند. برای اطلاع از نقش مثبت استفاده از بشکه پلاستیکی در حفظ محیط زیست به این مقاله مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.