نحوه بهینه سازی بسته بندی برای مدیریت هزینه و زنجیره تامین

نحوه بهینه سازی بسته بندی برای مدیریت هزینه و زنجیره تامین

بهینه سازی طراحی بسته بندی

بهینه سازی بسته بندی یک استراتژی است که یک شرکت اتخاذ می کند تا اطمینان حاصل کند که محصولات آنها می توانند از یک تامین کننده به مشتری به روشی مقرون به صرفه، کارآمد و ایمن برسند. اگر می خواهید یک سیستم بهینه ایجاد کنید، باید روی یک طرح بسته بندی سرمایه گذاری کنید که به اندازه کافی محافظ باشد تا از آسیب به محصول شما جلوگیری کند و در عین حال هزینه این طرح را به حداقل برساند و برای خریداران شما جذاب باشد.

بهینه سازی طراحی بسته بندی

چرا شرکت شما باید یک روش بهینه سازی بسته بندی را اتخاذ کند؟

شرکت‌هایی که برای بهینه سازی طراحی بسته بندی وقت می‌گذارند، به سطوح بالاتری از رضایت مشتری دست می‌یابند و مشتریان تحت تأثیر کارایی تحویل و یکپارچگی بینظیر محصول خود قرار می‌گیرند. اگر شرکت شما اقلام شکننده را برای مشتریان در سراسر جهان ارسال می کند، باید مراقب استفاده از بسته بندی هایی باشید که ضربه گیر، مقاوم در برابر آب و ضد دستکاری هستند. همچنین با اتخاذ یک سیستم بهینه سازی بسته بندی، هزینه کلی را کاهش خواهید داد. یک طراحی بسته بندی موثر می تواند هزینه های نیروی کار را کاهش دهد و مقدار فضای تلف شده را در کامیون ها و انبارها در طول زنجیره تامین شرکت شما به حداقل برساند و در نتیجه هزینه های حمل و نقل شما را کاهش دهد.

نکاتی برای بهینه سازی طراحی بسته بندی برای کارایی مدیریت هزینه و زنجیره تامین

راه های ساده زیادی برای بهینه سازی طراحی بسته بندی وجود دارد که می تواند کارایی مدیریت زنجیره تامین شرکت شما را بهبود بخشد و فرآیند تحویل را مقرون به صرفه تر کند.

1. مطمئن شوید که هنگام ایجاد بسته بندی از داده های معتبر روی محصول استفاده می کنید

این ممکن است یک نکته ساده به نظر برسد، اما این یک گام مهم است که بسیاری از تولید کنندگان و توزیع کنندگان هنگام بسته بندی محصولات برای حمل و نقل از آن غافل می شوند. داده‌های نادرست می‌تواند منجر به بسته‌بندی کمتر، افزایش لجستیک معکوس یا بسته‌بندی بیش از حد شود که در نتیجه هزینه‌های زنجیره تامین بالاتر می‌رود. اطمینان حاصل کنید که قبل از طراحی بسته بندی، داده های معتبری را در مورد محصول جمع آوری می کنید تا از کارایی و مقرون به صرفه بودن اطمینان حاصل کنید.

2. نظارت بر تغییرات مقررات بین المللی حمل و نقل

با استفاده از مواد حمل و نقل مناسب برای بسته بندی، قوانین بین المللی و ملی حمل و نقل را به روز نگه دارید. اگر مواد خطرناک زیادی ارسال می‌کنید و موفق به برچسب‌گذاری مناسب این بسته‌ها با برچسب‌ها و پلاکاردهای hazmat نمی‌شوید، در معرض خطر گزارش شدن به مقامات هستید.

3. نوع مناسب بسته بندی را انتخاب کنید

هنگامی که محصول خود را طراحی و تولید کردید، باید مجموعه ای از آزمایشات را برای تعیین میزان استحکام آن انجام دهید. اگر شرکت شما در تلاش است تا یک کالای نسبتاً بادوام را بفروشد و یک تجربه عالی برای مشتری را نوید می دهد، مواد بسته بندی اولیه کاربرپسند و ارگونومیک را انتخاب کنید. بسته بندی اولیه معمولاً با در نظر گرفتن مصرف کننده نهایی طراحی می شود و اغلب فضای کمتری را در طول حمل و نقل اشغال می کند و به طور بالقوه نرخ حمل و نقل شما را کاهش می دهد.

اگر محصولاتی را ارسال می کنید که نیاز به محافظت بیشتری دارند، گزینه های بسته بندی ثانویه یا ثالث مقاوم در برابر ضربه و بادوام را انتخاب کنید. این نوع بسته بندی برای مقاومت در برابر عوامل استرس زای محیطی، از رطوبت گرفته تا نوسانات دما، و همچنین خطرات جابجایی و حمل و نقل ایجاد شده است.

4. از بسته بندی مناسب استفاده کنید.

برای دستیابی به یک استراتژی موفق برای بهینه سازی بسته بندی برای زنجیره تامین خود، باید مقدار مناسب بسته بندی را برای هر یک از محصولات خود انتخاب کنید. مواد بسیار کم ممکن است منجر به آسیب دیدن محصولات شود، در حالی که مواد اضافی هزینه حمل و نقل را بالا می برد. بیشتر بر کیفیت مواد بسته بندی تمرکز کنید تا کمیت.

5. طرح مناسب بسته خود را انتخاب کنید.

به شکل بسته خود فکر کنید: اگر یک برند لوکس را اداره می کنید که به ایجاد یک تجربه منحصر به فرد و ظریف برای مشتری افتخار می کند، ممکن است بخواهید از خطوط منحنی و لبه های براق در طراحی بسته بندی خود استفاده کنید. اگر به مشتریانی می فروشید که به پایداری اهمیت میدهند، از بسته بندی سازگار با محیط زیست استفاده کنید. با این حال، اگر اولویت اصلی شرکت شما این است که تعداد زیادی از محصولات را با خیال راحت و مقرون به صرفه به مشتریان تحویل دهید، از جعبه‌های مربع و مستطیلی استفاده کنید که به راحتی در انبارها و وانت‌های باربری شما جمع‌آوری و ذخیره می‌شوند.

6. تعداد محصولات شرکت خود را در مورد حمل و نقل تغییر دهید.

آخرین عاملی که باید در نظر بگیرید، تغییر تعداد محصولات شرکت شما هنگام ارسال است. به عنوان مثال، اگر یک شرکت نوشیدنی هستید که در حال حاضر فقط بسته های 6 یا 12 عددی آبجو را برای مشتریان خود ارسال می کنید، ممکن است بخواهید محموله های 24 عددی را به عنوان یک گزینه معرفی کنید. انجام این کار کارایی بسته‌بندی شما را افزایش می‌دهد: 24 بطری در یک جعبه مستطیلی بزرگ‌تر از بسته‌بندی 6 تایی بهتر جای می‌گیرد و فضای هدر رفته در پالت‌ها و کامیون‌ها را به حداقل می‌رساند.
با این نکات هزینه ها را کاهش دهید و کارایی زنجیره تامین خود را افزایش دهید

نکات کلیدی:

شرکت هایی که برای بهینه سازی طراحی بسته بندی وقت می گذارند به سطوح بالاتری از رضایت مشتری دست می یابند.
قبل از طراحی بسته بندی، اطمینان حاصل کنید که داده های معتبری را در مورد محصول جمع آوری می کنید.
هرچه محصول شما قوی‌تر و قوی‌تر باشد، پول کمتری برای بسته‌بندی محافظ ثانویه و ثالث خرج خواهید کرد.

هنگامی که استراتژی بهینه سازی بسته بندی را اتخاذ می کنید، زنجیره تامین سودآورتری ایجاد خواهید کرد. شما همچنین محصولات را به طور موثر و ایمن به مشتریان تحویل خواهید داد و رضایت مشتریان خود را افزایش می دهید.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.