مواد سازنده بشکه پلاستیکی

مواد سازنده بشکه پلاستیکی

بشکه پلاستیکی

بشکه های پلاستیکی چه هستند؟ از چه موادی ساخته می شوند؟ کاربردشان چیست؟ بشکه پلاستیکی بهتره یا فلزی؟ این مطلب به نوعی هم برای پاسخ به سوالات متداول عموم مردم در خصوص بشکه های پلاستیکی و هم به جهت معرفی کاربرد، مزایا و مواد سازنده بشکه پلاستیکی فراهم آورده شده است. کاربرد بشکه های پلاستیکی چیست؟ این بشکه ها ظروفی همه کاره محسوب می شوند که به شما کمک می کنند با کمترین هزینه حمل و نقل محصولاتتان را انجام دهید. از این محفظه های آبی رنگ می توان برای انتقال انواع محصولات و مواد، از مواد غذایی گرفته تا مواد صنعتی استفاده کرد.

علاوه بر موارد فوق، آیا همه بشکه های آبی پلاستیکی دارای درجه غذایی هستند؟ ما از بشکه های پلاستیکی به رنگ آبی به یک دلیل اساسی استفاده می کنیم: رنگ آبی استاندارد صنعتی برای بشکه های food grade است. پلاستیک HDPE (پلی اتیلنی با چگالی بالا یا همان سنگین) آبی همچنین به طور طبیعی در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم است (این موضوع به دلیل مواد سازنده بشکه پلاستیکی است). در حالی که این بشکه ها در چند رنگ دیگر نیز وجود دارند، رنگ های دیگر لزوماً غذایی نیستند و احتمالاً حاوی مواد سمی هستند. پیش از خرید بشکه پلاستیکی مدنظرتان به این موضوع توجه کنید که استفاده تان از بشکه چه خواهد بود و سپس متناسب با آن دارای درجه غذایی و یا بدون آن بخرید.

سازندگان بشکه پلاستیکی در حال بررسی بشکه ها
بشکه پلاستیکی

مواد سازنده بشکه پلاستیکی

بشکه های پلاستیکی مقاومی که در بازار توجه می کنید، معمولا از پلی اتیلن با چگالی و وزن مولکولی بالا ساخته می شوند. هستند مواد پلاستیکی یا پلی اتیلنی سبک در بازار که برای ساخت ظروف پلاستیکی کمتر مقاوم کاربرد دارند. بشکه هایی که پناد پلاستیک به فروش می رساند نیز از پلی اتیلن سنگین و البته مرغوب تولید می شوند. بشکه هایی با این کیفیت و با بهترین قیمت! زمان را غنیمت شمارید و پیش از افزایش قیمت ها بشکه های موردنظرتان را خریداری بفرمایید.

بشکه آبی چیست؟

بشکه های پلاستیکی در ابعاد و سایز های متنوع که برای مصارف گوناگونی به کار برده می شوند. می توان این بشکه ها را در دسته های گوناگونی قرار داد؛ به عنوان مثال انواع دهانه باز و دهانه بسته. انواع food grade و غیر food grade انواع ساخته شده از مواد سازنده بشکه پلاستیکی گوناگون. در ادامه در غالب سوالاتی به ویژگی های این بشکه ها اشاره کرده و توضیحاتی ارائه کرده ایم.

از کجا بفهمیم که بشکه دارای درجه غذایی است؟

بر روی بشکه های پلاستیکی، یا بر روی بدنه و یا بر روی لیبل هایی، اعدادی را مشاهده می فرمایید که یکی از این اعداد نوع رزین مورد استفاده در ساخت پلاستیک را مشخص می کند. مواد غذایی اغلب در بشکه هایی با کد RICهای 2، 4 و 5 حمل می شوند. کد شماره 2 نشان می دهد پلاستیک از پلی اتیلن با چگالی بالا ساخته شده است، شماره 4 برابر با پلی اتیلن با چگالی کم است و شماره 5 به معنی بشکه ای است که از پلی پروپیلن تشکیل شده است.

بشکه برای جمع آوری آب باران
بشکه دارای درجه غذایی

آیا بشکه های ذخیره آب باران باید food grade باشند؟

بشکه ها دارای دو حالت food grade و food safe هستند. انواع food safe به این صورت هستند که برای نگهداری مواد غذایی کاملا امن عمل می کنند. از این بشکه تقریبا برای همه چیز استفاده می شود، هم برای ذخیره آب باران و هم برای ذخیره مواد شیمیایی! بهترین کار برای ذیخره مواد غذایی و انواع نوشیدنی جات استفاده از بشکه های دارای درجه غذایی است.

کاربرد بشکه پلاستیکی چیست؟

بشکه های پلاستیکی همانطور که گفتیم کاربرد های فراوانی دارند! شما حتی می توانید خلاقیت به خرج دهید و از بشکه های بازیافتی خود استفاده های فراوانی کنید. ما برخی از کاربرد های خلاقانه بشکه پلاستیکی را در مقاله مربوطه آورده ایم. شما حتی می توانید از بشکه پلاستیکی برای ساخت کمپوست، صندلی و … استفاده کنید. کاربردهای اصلی بشکه های پلاستیکی در ذخیره مواد غذایی، روغن های صنعتی، مواد شیمیایی و دیگر محصولات مایع و جامد است.

مواد سازنده بشکه پلاستیکی food grade چیست؟

بشکه های پلاستیکی از پلی اتیلن با چگالی بالا و با وزن مولکولی بالا (HDPE) ساخته می شوند. پلی اتیلن ماده ای عالی برای ساخت بشکه است زیرا بی اثر است و در برابر محتوای pH بالا یا پایین مقاوم است. طبیعتا می دانید که میزان اسیدیته مواد غذایی متفاوت است، بنابراین ظرفی هم که باری نگهداری شان انتخاب می کنید باید در برابر این تغیرات مقاوم باشد.

بشکه آبی ذخیره کننده آب باران
بشکه های آبی پلاستیکی

آیا می توان یک بشکه 55 گالنی را در اتوموبیل جای داد؟

اگر صندوق عقل اتوموبیلتان جادار است می توانید بشکه را درون آن قرار دهید منتها احتمالا نتوانید درب صندوق عقب را ببندید. با استفاده از بند های بانجی می توانید درب را پایین نگه دارید. اما تعداد زیادی از بشکه پلاستیکی 220 لیتری را می توان در عقب نیسان یا وانت بار کرد.

بشکه های پلاستیکی در چه ابعادی تولید می شوند؟

کوچک ترین بشکه پلاستیکی که در حال حاضر در بازار می توانید بیابید، 20 لیتری است و بزرگترین بشکه پلاستیکی 220 لیتری است. بشکه های فروشی پناد پلاستیک دارای 220 لیتر حجم هستند، یعنی می توانند با یک مرتبه حمل و نقل بخش زیادی از محصولات و کالاهای شما را جا به جا کنند.

بشکه پلاستیکی یا فلزی

بین بشکه های پلاستیکی و فلزی کدام را باید انتخاب کرد؟ هر یک از این بشکه ها کاربرد های خاص خود را دارند و متناسب با کاربرد خاص خودشان به بهترین شیوه عمل می کنند. فرض کنید شما به دنبال بشکه ای برای ذخیره آب آشامیدنی هستید. طبیعتا برای این کاربرد نباید بشکه فلزی بخرید. زیرا به سبب درز هایی که در دیواره هایش دارد می تواند زنگ بزند و آب را آلوده کند.

بشکه های پلاستیکی مقاومت بالایی دارند، در حدی که در بیشتر موارد با بشکه های فلزی برابری می کنند. در صورتی که از لحاظ قیمت بسیار ارزان تر هستند.

انواع بشکه های فلزی و پلاستیکی
بشکه پلاستیکی یا فلزی

قیمت بشکه پلاستیکی

متاسفانه قیمت بشکه های پلاستیکی هم، مانند دیگر اقلام به صورت روزانه دستخوش تغییرات است. نمی توان رقمی دقیق برای قیمت بشکه پلاستیکی ذکر کرد. اما برای اینکه بینشی در این خصوص بهتان ارائه دهیم، می توان گفت که بشکه های پلاستیکی با سایز های کوچک 20 یا 30 لیتری با کیفیت معمولی را می توان در قیمت های 100 هزار تومان و بشکه های 220 لیتری با کیفیت مطلوب را با قیمت 500 (کمتر یا بیشتر) در بازار یافت.

شما می توانید جهت استعلام قیمت حال حاضر بشکه ها با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.