مقاومت مخازن پلی اتیلنی

مقاومت مخازن پلی اتیلنی

از مزیت های قابل توجه مخازن پلی اتیلنی و یا همان بشکه پلاستیکی مقاومت بسیار بالای آن ها در برابر سرما، گرما و دیگر عوامل محیطی است. مخازن پلی اتیلنی مخصوص ذخیره سازی آب دارای ابعاد بزرگ، بسیار مناسب جهت نگهداری آب شرب درونشان هستند.

در این مطلب می خواهیم نکاتی را در رابطه با مقاومت مخازن پلی اتیلنی در برابر سرما و گرما را برایتان ذکر کنیم، با ما همراه باشیم.

مقاومت مخازن پلی اتیلنی

از جمله نگرانی هایی که برای افراد در هنگام تهیه مخازن پلی اتیلنی پیش می آید، میزان موفقیت این مخازن در برابر عوامل و تنش های محیطی، مانند سرما و گرمای شدید است. به عنوان مثال، در تابستان و زیر گرمای شدید، می توانید از یک سایه بان جهت خنک نگه داشتن آب درون مخزن و همچنین برای به حداقل رساندن تاثیر اشعه UV بر روی لایه بیرونی مخزن استفاده کنید.

و یا در فصل زمستان و سرما، با برداشتن سایه بان و کمک گرفتن از تابش و گرمای آفتاب، می توان از یخ زدن آب درون مخزن جلوگیری کرد.

اگر از مخزن و یا بشکه پلاستیکی خود در جهت ذخیره سازی مواد شیمیایی استفاده می کنید، بایستی به استانداردهای آن ماده و شرایط نگهداری اش در سرما، گرما و یا یک دمای خاص توجه بفرمایید.

مخزن پلی اتیلنی
مقاومت مخازن پلی اتیلنی

مقاومت مخزن در برابر گرما یا سرمای شدید

هنگامی که بحث از دما، مقاومت مخزن و محافظت به میان می آید، منظور هم محافظت از خود مخزن است و هم از محتویات درون آن.

مخازن پلی اتیلی و سرما

معمولا مقاومت مخازن پلی اتیلنی در برابر سرما زمانی مطرح می شود که بحث از سرمای بسیار شدید و زیر صفر درجه باشد. گاهی ممکن است دمای محیط به زیر صفر درجه سانتی گراد برسد، اما آب موجود در آن به دلیل مصرف و استفاده پیوسته دارای دمای بالاتری باشد، به همین سبب از یخ زدگی مخزن جلوگیری به عمل می آید.

به این نکته نیز توجه بفرمایید همه مخازن و بشکه ها مقاومتشان به  یک اندازه نیست. زیرا ممکن است مواد اولیه ساختاری مخازن دارای یک کیفیت نباشند و همچنین در برخی از مواد بازیافتی استفاده شده باشد.

پنادپلاستیک، تولید کننده بشکه 220، مخازن پلی اتلینی و یا همان بشکه پلاستیکی 220 با بهترین کیفیت و با مقاومت بالا عرضه می کند.

مخازن پلی اتیلنی حاوی مواد شیمیایی

همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم، برای ذخیره سازی مواد شیمیایی مهم است که بدانید ماده مورد نظرتان تا چه محدوده دمایی را می تواند تحمل کند و آسیبی به آن نمی رسد. در فصل سرما برای گرم نگه داشتن محتویات درون مخزن می توانید از برخی گرمکن های به خصوصی استفاده کنید.

مخزن پلی اتیلنی
مخازن پلی اتیلنی حاوی مواد شیمیایی

مخزن پلی اتیلنی و گرما

مخازن پلی اتیلنی با کیفیت و تولید شده از مواد اولیه مرغوب در برابر سرما و گرمای شدید مقاوم هستند. بشکه پلاستیکی می تواند دمای بسیار بالا را به خوبی تحمل کند ( توجه کنید همانطور که گفتیم همه مخازن و بشکه ها مانند هم عمل نمی کنند.)ِ، ممکن است سوال برایتان پیش بیاید که درصورت نگهداری مخزن در گرمای شدید، مواد درون آن هم تحت تاثیر قرار می گیرند؟

دیواره های مخازن پلی اتیلنی به صورت محکم و با ضخامت زیاد طراحی و تولید می شوند، بدین معنا که گرما را به سادگی از خود عبور نمی دهند، پس اگر قرار به تاثیر گرفتن محتویات درون مخزن از محیط اطراف باشد، باید زمان زیادی صرف شود.

استحکام مخزن پلی اتیلنی

از جمله ویژگی های فوق العاده مخازن پلی اتلینی علاوه بر مقاومت بالایشان در برابر دما و PH های متفاوت، استحکام بسیار بالایشان در برابر ضربات مکانیکی وارد شده بر آن و دیگر عوامل محیطی است. دیواره های این بشکه ها در برابر یخ زدگی و اثرات خوردگی مواد اسیدی به حدی مقاوم هستند که انتخاب بسیاری از صنایع جهت ذخیره سازی و حمل و نقل محصولاتشان هستند.

بشکه های پلاستیکی
استحکام مخازن پلی اتیلنی

سخن آخر

مخزن پلی اتیلنی و بشکه های پلاستیکی قابلیت ذخیره سازی طیف وسیعی از محصولات را درون خود دارند و می توانند آن ها را با امنیت کامل از مکانی به مکان دیگر منتقل کنند. شما می توانید بشکه پلاستیکی مورد نظر خود و متناسب با محصولاتتان را از پناد پلاستیک،تولید کننده معتبر بشکه پلاستیکی 220 تهیه بفرمایید.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با با انواع بشکه ما به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.