معرفی مخزن آب پلی اتیلن افقی

معرفی مخزن آب پلی اتیلن افقی

.معرفی مخزن آب پلی اتیلن افقی

ظروف ذخیره سازی که پناد پلاستیک به فروش می رساند بشکه های پلاستیکی 220 لیتری هستند؛ اما از آنجایی که متقاضی مخازن آب پلی اتیلنی زیاد هستند و سوالات فراوانی در این زمینه دارند، ما نیز قصد داریم به معرفی مخزن آب پلی اتیلن افقی بپردازیم. مخازن پلی اتیلنی دارای اندازه و ابعاد مختلفی هستند که از محبوب ترین آن ها می توان به انواع افقی و عمودی اشاره کرد.

هر یک از این مخازن برای شرایط خاصی مناسب هستند؛ در صورتی که مکان موردنظر شما برای نگهداری مخزن آب به صورت عمودی باشد قطعا نمی توانید در آن فضا مخزن آب پلی اتیلن افقی قرار دهید و یا بالعکس.

بیایید سه دلیل اصلی را برای خرید مخزن آب پلی اتیلن افقی که نقشی اساسی در ذخیره سازی آب ایفا می کنند، بررسی کنیم. در ادامه قصد داریم به معرفی مخزن آب پلی اتیلن افقی بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

چرا مخزن آب پلی اتیلن افقی بخرم؟

برای بسیاری از افراد صد ها دلیل برای استفاده از مخازن پلی اتیلن افقی وجود دارد، اما ما می خواهیم بیشتر این موارد را در سه مورد اصلی بگنجانیم:

  • مخازن آب پلی اتلین افقی از موادی با چگالی بالا ساخته می شوند که همین موضوع موجب ارائه مخازنی سبک و مقاوم می شود. موارد مذکور برای انتقل راحت مخازن حائز اهمیت است، به خصوص اگر جابجایی مخزن اغلب اتفاق می افتد.
  • مخازن افقی برای اماکنی که با مشکل ارتفاع رو به رو هستند بسیار ایده آل عمل می کنند.
  • اگر به دنبال مخازنی کوچک و راحت برای جا به جایی می گردد، مخازن افقی بسیار ایده آل هستند، زیرا حجم کمی از فضا را اشغال می کنند.

گزینه ها هنگام خرید مخزن افقی پلی اتیلن

ساخت مخازن آب با پلی اتیلن سنگین باعث شده که تولیدکنندگان بتوانند مخازنی در اندازه های گوناگون ارائه دهند؛ دو نوع متداول از این مخازن در صنایع استفاده می شوند که اعم از مخازن پلی اتیلن افقی پایه دار و مخازن افقی استاندارد با پایه فلزی هستند.

مخازن افقی پایه دار به جهت جلوگیری از جا به جایی و چرخششان به جلو و عقب، پایه هایی برای ثابت ماندن دارند، این پایه ها نیز از جنس پلی اتیلن و یا همان پلاستیکی هستند و در ساختارشان هیچ فلزی به کار نرفته است. تنها نکته منفی که در رابطه با این مخازن وجود دارد این است که آب به دلیل قرار گرفتن در پایه های مخزن به سختی به طور کامل از داخل مخزن خارج می شوند.

مخزن افقی
مخازن دارای پایه

مخازن افقی استاندارد با پایه های فلزی، بر روی پایه هایی قرار می گیرند که امنیتشان تضمین و حفظ شود. نکته ای که در رابطه با این مخازن و پایه هایشان وجود دارد این است که پایه هایشان به مراقبت بیشتری احتیاج دارند و تخلیه مایع داخل مخزن نیز به راحتی انجام می پذیرد. زیرا دیگر پایه ای برای انباشتن مایع درونشان وجود ندارد.  نکته مهم دیگری که باید در رابطه با مخزن آب پلی اتیلن افقی خود در نظر بگیرید، رنگ آن است.

مخازن افقی استاندارد با پایه های فلزی
مخزن بزرگ پلی اتیلنی با پایه های فلزی

معمولا این مخازن را در محیط خارجی و فضای باز نگهداری می کنند، بنابراین بهترین گزینه خرید مخزن آبی ساخته شده با مواد مقاوم به اشعه فرابنفش است؛ بهترین رنگ برای ذخیره سازی آب آشامیدنی سفید است که البته باید از مواد food grade در ساختارشان استفاده شده باشد. نکته دیگر در رابطه با رنگ مخزن قیمت ارزان تر مخازن با رنگ های طبیعی تر است.

رنگ دیگری که در مخازن به وفور استفاده می شود، رنگ خنثی و یا بی رنگی است. به طوری که کارگران می توانند سطح مواد ذخیره شده در مخزن را اندازه گیری کنند.

مخازن آب پلی اتیلن افقی به طور معمول در کجا استفاده می شوند؟

مخازن افقی به ویژه در صنعت کشاورزی از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند، که دلیل آن مزایای متعددی هستند که این مخازن ارائه می دهند. در این صنعت، مخازن افقی برای ذخیره و انتقال مواد شیمیایی، کودهای مایع، آب و سایر مواد شیمیایی کشاورزی مایع مانند مواد کنترل آفات استفاده می شوند.

نسبت به سایر ابعاد و اندازه های مخازن پلی اتیلنی، مخزن آب پلی اتیلن افقی دارای ابعاد کوچک تری هستند. به نحوی که به راحتی سوار ماشین آلات مخصوص حمل شده و جا به جا می شوند. پس دلایل استفاده از مخازن پلی اتیلنی افقی در صنایع کشاورزی چیست؟ سهولت در حمل و نقل ایمن، سبک بودن وزن، جابجایی راحت و همچنین دوام و مقاومت بالای بدنه شان. شما می‌توانید مخازن را روی ماشین آلات به خصوصی نصب کنید و در حین حرکت از آنها استفاده کنید. همچنین آنها را به صورت ساکن در فضا و ارتفاعی متناسب با اندازه و شکل مخزن نصبشان کنید.

مزیت ساخت مخازن آب افقی با پلی اتیلن

مخازن آب افقی پلی اتیلن محکم و سبک وزن هستند. در صورت نیاز به تحرک و حمل و نقل، بهترین گزینه از جهت دوام و هزینه هستند. پلی اتیلن‌ها از گذشته تا کنون انقلابی در صنعت مخازن آب ایجاد کرده‌اند و توانسته‌اند رضایت مصرف‌کنندگان را کسب کنند. برای فضاهای کوچکتر چه کنیم؟ آیا مخازنی با اندازه های کوچکتر هم وجود دارند؟

بله! بشکه های پلاستیکی که پناد پلاستیک به فروش می رساند همگی بسیار با دوام، ارزان و مهم تر از همه انواع مناسب ذخیره سازی آب آشامیدنی فود گرید و کاملا دارای استاندارد های روز جهان هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول معرفی مخزن آب پلی اتیلن افقی

 1. بهتر مخزن آب پلی اتیلنی بخرم یا فلزی؟

طبیعتا مخازن پلی اتیلنی گزینه های به صرفه تری هستند. مخازن پلی اتیلنی در مقابل فلزی سبک تر، ارزان تر و عموما مناسب تر برای ذخیره سازی آب شرب هستند.

2. مخازن آب عمودی بهتر هستند یا افقی؟

این موضوع به کارکرد مخزن در منزل شما بستگی دارد. فضایی که برای مخزن آبتان در نظر گرفته اید مناسب هر دو نوع مخزن است؟ دنبال مخزنی جمع وجور هستید؟ قصد دارید به صورت مکرر جای آن را تغییر دهید؟ با توجه به این موارد بهترین نوع مخزن را انتخاب کنید.

3. قیمت مخازن آب پلی اتیلنی بیشتر است یا بشکه های پلاستیکی؟

طبیعتا بشکه های پلاستیکی به سبب اندازه کوچک ترشان دارای قیمت ارزان تری هستند. درکل مخازن و بشکه های پلاستیکی دارای قیمت ارزان تر نسبت به مخازن و بشکه های با جنس دیگر هستند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.