مدت زمان تازه ماندن آب در بشکه پلاستیکی

مدت زمان تازه ماندن آب در بشکه پلاستیکی

مدت زمان تازه ماندن آب در بشکه پلاستیکی

درام یا بشکه پلاستیکی یکی از ساده ترین و در حال حاضر مقرون به صرفه ترین روش های ذخیره آب شیرین برای مدت زمان طولانی است. بشکه های پلاستیکی بهترین راه حل برای ذخیره سازی آب به صورت انبوه هستند و توانایی ذخیره صدها لیتر در هر ظرف را دارند و این امکان را نیز فراهم می آورند که به صورت عمده حمل و نقل شوند.

اما در حالی که بر روی کاغذ و فقط به صورت نوشتاری این بشکه ها عالی و بدون عیب و نقص هستند، قوانین خاصی وجود دارند که باید برای ذخیره ایمن آب شیرین در طولانی مدت رعایت کنید. آبی که به شیوه صحیح ذخیره شود، می تواند سالها تازه بماند، اما بشکه ها را به صورت نادرست نگه دارید و خواهید دید که دقیقا زمانی که بیشتر از همیشه به آب شرب احتایج دارید، غیرقابل شرب هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی مدت زمان تازه ماندن آب در بشکه پلاستیکی و راهکارهایی برای تازه و سالم نگه داشتن آب درون مخزن بپردازیم.

بشکه پلاستیکی food grade
بشکه پلاستیکی

آلوده شدن آب در بشکه پلاستیکی

بشکه های پلاستیکی طیف وسیعی از کاربرد های سنعتی دارند و ذخیره سازی آب یکی از محبوب ترین آن ها است. اما آیا امکان آلوده شدن آب در یک بشکه پلاستیکی وجود دارد؟ آب شیرین، اگر در ارتباط با چیزی نباشد، از نظر فنی هرگز خراب نخواهد شد، به طور که در وهله اول به صورت شرب باشد و با مواد آلوده کننده تماس پیدا نکند. پس از نظر فنی این بدان معنی است که شما می توانید آب شیرین را به مدت نامحدود در شرایط مناسب ذخیره کنید.

با این حال، در مقررات اغلب گفته می شود که آب باید هر شش ماه از بشکه پلاستیکی خارج شود. دلیل این امر این نیست که ماهیت آب تغییر می یابد، بلکه به این دلیل است که مواد پلاستیکی می توانند از بشکه به آب نفوذ پیدا کنند. به صورت واقع بینانه بخواهیم نگاه کنیم، اگر قصد دارید آب را برای اهداف شخصی و نه تجاری، ذخیره کنید شما می توانید این کار را برای مدت زمانی بیشتر از 6 ماه در یک بشکه پلاستیکی بدون تعویض آب انجام دهید. هرچند اگر برایتان مقدور بود، آب را هر 6 ماه تعویض کنید تا هم تازه بماند و هم از آلودگی اش جلوگیری شود.

نکات ذخیره آب برای طولانی مدت

اگر قصد ذخیره آب به مدت طولانی را دارید، موارد زیادی وجود دارند که باید قبل از پر کردن هر بشکه پلاستیکی قدیمی با آب به آنها توجه کنید. در اینجا نکات مهم افزایش مدت زمان تازه ماندن آب در بشکه پلاستیکی را آورده ایم:

  • آب را فقط در بشکه پلاستیکی food grade درجه یک ذخیره کنید.

مهمترین نکته ای که باید بدانید این است که آب آشامیدنی فقط باید در بشکه های پلاستیکی دارای درجه غذایی ذخیره شود. بیشتر بشکه های پلاستیکی از HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا)، نوعی پلاستیک بادوام ساخته می شوند. مانند هر نوع  پلاستیک دیگری، با گذشت زمان به آرامی خراب می شود (مسلما مدت زمان بسیار طولانی). چنانچه آب در یک بشکه پلاستیکی ذخیره شود، مواد پلاستیکی می‌توانند به داخل آب نفوذ و آن را آلوده کنند. یک بطری آب از مغازه ای خریداری کنید، پس از استفاده مجدد از آن و با گذشت چند هفته، متوجه خواهید شد که طعم آب تغییر کرده است و این به این دلیل است که پلاستیک به درون آب نشت کرده است.

بشکه های پلاستیکی با درجه مواد غذایی برای به حداقل رساندن این فرآیند طراحی شده اند، به این معنی که آب برای مدت طولانی تری تازه و سالم می ماند. اگر بشکه ای دارای درجه مواد غذایی نیست، از آن برای ذخیره آب آشامیدنی استفاده نکنید!

ذخیره آب در بطری های آب
بطری آب
  • قبل از استفاده از بشکه آن را تمیز و ضد عفونی کنید.

بشکه های ذخیره سازی پلاستیکی کاربردهای بسیاری دارند و اغلب در صنایع گوناگون از آنها استفاده مجدد می شود. به همین دلیل، مهم است که اطمینان حاصل کنید بشکه هایی که آب را ذخیره می کنند قبلاً برای ذخیره مواد شیمیایی استفاده نشده اند. در این صورت، باید توسط یک متخصص حرفه ای ضدعفونی شوند. بسیار خوب است اگر که پس از هر بار استفاده بشکه خود را تمیز و ضدعفونی کنید.. حتی اگر تنها آب درون آن را با آبی تازه و تمیز جایگزین کنید. این کار به افزایش مدت زمان تازه ماندن آب در بشکه پلاستیکی کمک می کند.

  • محل ذخیره سازی بشکه مهم است.

مهم است که محل ذخیره سازی بشکه خود را با دقت انتخاب کنید. یک بشکه پلاستیکی در حالت ایده‌آل باید در مکانی تاریک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود. بشکه ها را در خانه نگه دارید و سعی کنید در صورت امکان آنها را بپوشانید. همچنین بشکه ها باید دور از هرگونه مواد شیمیایی نگهداری شوند تا احتمال آلودگی شان محدود شود.

استفاده از آب بشکه پلاستیکی
بشکه های آب پلاستیکی
 سوالات متداول مدت زمان تازه ماندن آب در بشکه پلاستیکی
  1. آیا در بشکه پلاستیکی می توان آب ذخیره کرد؟

بله. در بشکه های پلاستیکی هر نوع محصولی با هر ماهیتی را می توان خیره کرد. منتهی برای ذخیره آب باید نوع بشکه پلاستیکی به صورت food grade باشد.

2. تا چه مدت می توانیم آب را درون بشکه نگه داریم؟

از نظر فنی تا همیشه قادر خواهید بود درون بشکه آب ذخیره کنید. اما حالت ایده آل تعویض آب درون بشکه هر 6 ماه است.

3. از کجا بشکه food grade بخرم؟

پناد پلاستیکی از معتبر ترین و مطمئن ترین منابع تولید و عرضه بشکه پلاستیکی با کاربرد های گوناگون است. بشکه پلاستیکی food grade خود را با قیمتی مناسب از ما بخرید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.