مخازن پلی اتیلنی آنتی باکتریال

مخازن پلی اتیلنی آنتی باکتریال

مخازن پلی اتیلنی امروزه به پرمصرف ترین مخازن و بشکه ها برای انواع مصارف ذخیره سازی و نگهداری مواد مختلف تبدیل شده اند. از آن جهت این مخازن را پلی اتیلنی می نامند که از مواد پلاستیکی به نام پلی اتیلن ساخته شده اند. این بشکه ها دارای مزایایی همچون مقاومت بالای بدنه و همچنین سازگاری با انواع مواد هستند.

مخازن پلی اتیلنی آنتی باکتریال

آنتی باکتریال به معنای ضد باکتری بودن است. یعنی اگر مخزنی که تهیه کرده اید دارای خاصیت آنتی باکتریالی است، در آن امکان رشد باکتری وجود ندارد. از آن جایی که بسیاری از افراد این مخازن را برای ذخیره سازی آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می دهند، بهداشت و سلامت آن از اهمیت زیادی برایشان برخوردار است. پس تولید کننده های بسیاری رو به تولید مخازن پلی اتیلنی آنتی باکتریال آورده اند. در ادامه توضیحاتی را در ارتباط با این مخازن آورده ایم.

ماده آنتی باکتریال

یکی از مهم ترین و کار آمدترین مواد آنتی باکتریال دی اکسید تیتانیوم است که در تولید مخزن و در صنایع مختلفی از این قبیل بسیار پر مصرف است. مخازنی که دارای این ماده در ساختارشان هستند در حضور نور خاصیت آنتی باکتریالیشان فعال و تشدید می شود.

بشکه پلاستیکی
مخازن پلی اتیلنی آنتی باکتریال

نحوه عملکرد مخزن آنتی باکتریال

برای ضد باکتری کردن مخازن می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال یکی از روش هایی که می توان انجام داد مهار رشد باکتری است. برای اینکار بایستی منبع مواد غذایی باکتری ها یعنی جلبک ها را از بین برد. کافیست تمام سطح درونی مخزن به طور صد در صد ضد جلبک باشد. به این ترتیب اورگانیسم ها هیچ شانسی برای نجات و زنده ماندن نخواهند داشت. این دسته مخازن در زمره بهترین مخازن آنتی باکتریال قرار می گیرند.

از دیگر روش های تولید مخازن و عملکرد متفاوت، می توان به مخازن پلی اتلینی که در ساختارشان از پلیمر های آنتی باکتریال استفاده شده است اشاره کرد. در این مخازن نحوه عملکرد به این صورت است که میکروارگانیسم و یا همان باکتری به محض اینکه با سطح درونی مخزن ارتباط مستقیم و فیزیکی برقرار کند از بین می رود.

و این بدین معنا است که عملکرد بهینه این مخزن تنها در صورتی است که کاملا تمیز و پاکیزه باشد. یعنی نازک ترین لایه از رسوبات و گل و لای بر روی سطح داخلی از عملکرد مخزن جلوگیری به عمل می آورد. پس به جهت کارآمدی مخازن پلی اتیلنی آنتی باکتریال به این شیوه، بایستی آن ها را به طور منظم تمیز کرد و در فیلتر ورودی آب یک پیش فیلتر نصب کرد.

کلر، آنتی باکتریال طبیعی

همانطور که گفتیم مخازن آنتی باکتریال به مخازنی اطلاق می شود که از رشد و ایجاد باکتری جلوگیری کند. جالب است که بدانید گاز کلری که توسط شرکت های آب و فاضلاب به آب افزوده می شود، یکی از بهترین مواد آنتی باکتریال اس. این گاز می توان هم از مخزن و هم از آب آشامدینی شما در مقابل باکتری ها محافظت کند. به هیچ عنوان از فیلتر های ذغال فعال در ورودی آب مخزنتان استفاده نکنید، زیرا به سادگی می تواند کلر موجود در آن را از بین ببرد. آبی که کلر خود را از دست داده را بهتر است در مدت زمان کوتاهی مصرف کنید.

مزایای مخازن پلی اتیلنی

پیش از آنکه مخازن پلی اتیلنی روی کار بیایند، از مخازن استیل و مخازن با جنس های دیگر به طور عمده استفاده می شد. تا اینکه شرکت های مختلفی به سمت تولید مخازن پلی اتیلنی رفتند. به تدریج مزیت ها و کارآمدی فراوان این مخازن به مخازن با جنس های دیر غلبه کرد و به پرمصرف ترین مخزن تبدیل شد.

بشکه پلاستیکی 220 از جمله بشکه های تولیدی شرکت پنادپلاستیک هستند، که از مزیت هایشان می توان به هزینه بسیار مناسب، دوام و مقاومت بالا، طول عمر زیاد، قابلیت ذخیره  سازی مواد مختلفی اعم از مواد غذایی، مواد شیمیایی و روغن های صنعتی، انعطاف پذیری، فود گرید بودن و سهولت در نصب و جا به جایی آن ها اشاره کرد.

مخازن پلی اتیلنی
مزایای مخازن پلی اتیلنی

سخن آخر

به این نکته توجه کنید که حتما از مخازن پلی اتیلنی و بشکه پلاستیکی خود به خوبی مراقبت کرده و به طور مرتب تمیزشان کنید تا سال های زیادی بتوانید آن ها را مورد استفاده قرار دهید. شما می توانید جهت سفارش بشکه پلاستیکی 220 به سایت پنادپلاستیک مراجعه کرده و با متخصصین مجرب آن ها تماس گرفته و مشاورات لازم را دریافت نمایید.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با با انواع بشکه ما به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.