ساخت قایق با بشکه

ساخت قایق با بشکه

ساخت قایق با بشکه پلاستیکی 220 موضوعی خنده دار و تخیلی نیست! بلکه امکان پذیر و کاملا شدنی است. کل فرآیند ساخت و ساز به 1 ساعت زمان و اندکی مهارت احتیاج دارد. تنها کافیست که ابزار و مواد اولیه مورد نیاز را تهیه بفرمایید. اگر وسایل را از قبل داشته باشید که چه بهتر، قایقی رایگان می سازید؛ هرچند درغیر این صورت هم هزینه زیادی نخواهید کرد. بستگی دارد قصدتان ساخت قایق با استفاده از یک بشکه باشد و یا بخواهید قایق پانتون بسازید. در ادامه ساخت هر دو نوع قایق بشکه ای را برایتان ذکر کرده ایم. با ما همراه باشید.

ساخت قایق با بشکه

مواد لازم:

  • (2) 2x2x4 فوت
  • (2) چوب های محوطه سازی 4 پا
  • (2) 2x4x4 فوت
  • نوار داکت
  • پیچ های 3″
  • بشکه پلاستیکی 55 لیتری
  • وزنه تعادلی با وزن بشکه

ابزارهای مورد نیاز:

  • دریل و مته
  • اره برقی و تیغه های چوبی/پلاستیک
  • متر
  • اره برای برش چوب
قایق بشکه ای
قایق با بشکه پلاستیکی

مرحله 1 برش بشکه

ابتدا توجه کنید که اگر بشکه تان دهانه باز است باید درب آن را گذاشته و کاملا مهر و مومش کنید. حال زمان بریدن بشکه است. ناحیه ای را که برای نشستن کودک درون بشکه در نظر گرفته اید را بر روی بشکه مشخص کنید و با ایجاد سوراخی بر گوشه ای از ناحیه مشخص شده، با اره برقی شروع به بریدن کنید. اگر لبه ها خشن و صدمه زننده هستند از کاغذ سنباده استفاده کنید.

مرحله 2 ساخت قالب

قاب را بسازید، چوب های محوطه سازی را به صورت موازی با یکدیگر قرار دهید. مانند شکل نشان داده شده 2x4s را در انتها قرار دهید تا یک مربع 4×4 “تشکیل شود. هر گوشه را با استفاده از 2 تا 3 پیچ، پیچ کنید.

مرحله 3 نصب پایه بشکه

بعد 2x2s را در بالای 2x4s و 1 فوت از انتهای 2×4 قرار دهید. با 2 پیچ، پیچ کنید.

مرحله 4 نصب بشکه بر روی قالب

برای این کار ممکن است به شخص دیگری نیاز داشته باشید. بشکه را بین s2x2 قرار دهید. مطمئن شوید که در  مرکز قرار گرفته باشد. سپس نوار چسب را در حدود 2 تا 3 بار دور بشکه و 2x2s بچرخانید. این کار را در قسمت جلو، وسط و عقب بشکه انجام دهید.

مرحله 5 محصول نهایی

اکنون ساخت قایق با بشکه شما به اتمام رسیده است. وزنه تعادل خود را در قایق قرار دهید تا از جلو و عقب متعادل شود. اطمینان حاصل کنید که بشکه کاملا مهر و موم شده است و سپس در آب قرارش دهید. کودکتان می تواند سوارش شود و از قایق سواری اش لذت ببرد.

قایق با بشکه سفید
قایق با بشکه سفید برای کودکان

قایق پانتون

این مواد برای یک پونتون 7 فوت × 10 فوت است، اما شما می توانید یک قایق بزرگتر بسازید، فقط اطمینان حاصل کنید که از مواد به طور متناسب استفاده کنید.

قایق پانتون
ساخت قایق پانتون
  • چوب

برای عرشه قایق، شما به چوب سخت احتیاج دارید. انواع مختلفی از چوب ها را می توانید در فروشگاه های سخت افزار موجود در شهرتان بیابید. اطمینان حاصل کنید چوبی که خریداری کرده اید خاصیت شناوری خوبی داشته باشد و از قدرت کافی برای تحمل وزن زیاد برخوردار باشد و به راحتی پوسیده نشود. تخته هایی به ابعاد 2 × 6، 2 × 4 و 2 × 2 تهیه کنید. اینها باید به اندازه کافی خوب باشند تا قاب عرشه را بسازند. برای بالا رفتن به چند تخته نیز احتیاج دارید، اطمینان حاصل کنید که تخته ها شرایط لازم را دارند.

  • بشکه

مشکل ساخت قایق شما شناور کردن آن است. یک قایق کاملا متعادل به راحتی قابل تهیه نیست. بشکه های پلاستیکی با سایز مناسب تهیه بفرمایید. می توانید از چند بشکه پلاستیکی 220 لیتری استفاده کنید. هم می توانید از انواع دست دوم و هم نو استفاده کنید، این موضوع به خودتان بستگی دارد. اگر دست دوم استفاده می کنید، آنها را بررسی کنید که آسیب، ترک و یا هر نقطه ضعف دیگری نداشته باشند. حتما بشکه ها را از جهت نشتی دادن بررسی کنید.

  • ابزارهای سخت افزاری

پس از جمع آوری تمام مواد لازم ، قطعات و لوازم کوچکتر را جمع آوری کنید. بیشتر مواردی که احتیاج دارید از قبل در گاراژ شما موجود هستند. با این حال، مطمئن شوید که چسب، پیچ و مهره کافی دارید.

شروع ساخت قایق

حال زمان آن است که خلاقیت خود را بروز دهید و با استفاده از متریال و مواد موجودف بهترین قایق ممکن را بسازید.

  • درزگیری

این فرآیند را قبل از همه کارهایتان انجام دهید، عمدتا برای اینکه بتوانید در وقت خود صرفه جویی کنید. با طی کردن این پروسه اطمینان حاصل می کنید که در مسیر قایق رانی خشک خواهید ماند.

پس از تست نشتی بشکه، به طور کامل مهر و مومشان کنید. در آخر، یک لایه یا دو لایه از ماده درزگیر را روی هر درب بمالید و اجازه دهید تا حدود 2 ساعت بر روی بشکه مانده و خشک شود.

ساخت قایق پانتون
شروع ساخت قایق
اسکلت

اکنون، زمان ساخت اسکلتی است که کل قایق را در کنار هم نگه می دارد. این فرایند شامل چند مرحله است، بنابراین یا به طور دقیق با ما پیش بروید یا اگر نتوانستید متوجه روند شوید کافیست از نجاری کمک بگیرید. ابتدا قایق را شکل دهید، 2×6 را به دو تخته 10 فوت و دو تخته 7 فوت برش دهید. هر یک از انتهای آن را با زاویه 45 درجه برش دهید، تمامی طرفین را با استفاده از پیچ های 4 اینچ محکم کنید و آن را مانند لگو کنار هم قرار دهید.

در مرحله دوم، دو تخته 2×4 به طول 11’9″ برش داده و آنها را از طول 10 فوتی قایق به پایین بکشید. اینها را محکم کنید تا اطمینان حاصل کنید که قایق ساختار محکمی دارد. اطمینان حاصل کنید که هر تیر به فاصله 15.5 “فاصله داشته باشد تا فضای کافی برای قرار گرفتن در بشکه ها داشته باشد.

دو تکه دیگر از تخته های 2×4 یا 2×2 را نگه دارید، اینها را بین طول هر بشکه قرار دهید. به دام انداختن هر بشکه، جلوگیری از حرکت هر بشکه، آنها را نیز در جای خود محکم قرار نگه می دارد. پس از طراحی کل قاب، قطعات چوبی را سنباده بزنید تا صاف شوند. می توانید از ماده ای مانند لاک برای سطح داخلی و چوب ها استفاده کنید تا به مقاومت چوب در برابر پوسیدگی و آب کمک کند.

عرشه

تخته هایی که به دست آورده اید پایه ایستادن را تشکیل می دهند، یک تخته را در قسمت بالای قاب قرار دهید. این تخته باید از نظر هر نوع خسارت و آسیبی کاملاً بررسی شود و همچنین باید در برابر پوسیدگی و حشرات مقاوم باشد. صفحه را روی f محکم کنید. تخته را با استفاده از چسب و پیچ بر روی قاب محکم کنید. برای وسایل اضافی که می خواهید در قایق اضافه کنید، مانند صندلی ها، فضا را در نظر بگیرید. مهمتر از همه، یک فضای خالی را برای قرارگیری موتور در انتهای آن در نظر بگیرید.

ایمن سازی بشکه ها

هر بشکه را در نقاط اختصاص یافته خود قرار دهید و هر بشکه را به صورت ایمن به عرشه وصل کنید. برای هر بشکه از دو بند آویز فلزی گالوانیزه استفاده کنید. تسمه های فلزی را به دور بشکه بپیچید و هر انتهای آن را با استفاده از پیچ و چسب به عرشه کشتی وصل کنید. هر انتهای نوار را یا به تخته 2×4 یا تخته 2×6 وصل کنید. هنگام سوراخکاری، پیچ ها باید بند را روی سطح بشکه محکم کنند، مطمئن شوید که آنها به هیچ وجه حرکت نمی کنند. مواطب باشید بشکه را سوراخ نکنید!

موتور

تأمین نیروی این قایق کوچک به موتور گران قیمت بزرگی احتیاج ندارد، در عوض دو پارو می توانند حقه را انجام دهند. با این حال، اگر تصمیم به خرید موتور دارید، مطمئن شوید که یک موتور کوچک 50 سی سی قایق است. قطعا نمی خواهید وزن موتور تعادل قایق را بهم بزند.

قرار دادن موتور قایق
موتور قایق

وارد کردن قایق پانتون به آب

وزن قایق بسیار سبک است. این بدان معناست که حمل و نقل از گاراژ به اسکله آسان خواهد بود. هنگامی که در اسکله قرار گرفتید، به تجهیزات خاصی برای وارد کردن آن به آب نیاز نخواهید داشت. شما و سه نفر از دوستانتان می توانید آن را بلند کرده و خودتان به آب برسانیدش.

هنگامی که در آب قرار گرفتید، اطمینان حاصل کنید که قایق متعادل است و آن را صاف نگه دارید. اگر قایق همچنان لرزید و کج شد، ممکن است مجبور شوید آن را از آب خارج کرده و تنظیمات و تغییراتی انجام دهید. از قضاوت خود در این باره استفاده کنید، زیرا هر قایق بسته به اینکه چه کسی آن را ساخته است نیازهای متفاوتی خواهد داشت.

سخن آخر

قایق بشکه ای خود را که در آب قرار دادید، حواستان باشد تمامی لوازم مورد نیاز خود را همراه داشته باشیدو همچنین مواظب باشید که تمامی مسافران از جلیقه نجات استفاده کنند. امیدواریم که از فرآیند ساخت قایق با بشکه لذت برده باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.