دفع ایمن بشکه پلاستیکی

دفع ایمن بشکه پلاستیکی

نحوه دفع ایمن بشکه های پلاستیکی

بشکه های پلاستیکی یکی از محبوب ترین گزینه ها برای ذخیره سازی و حمل کالاهای صنعتی هستند. آنها مقرون به صرفه، بسیار با دوام و فوق العاده همه کاره هستند. بشکه های پلاستیکی طول عمر بالایی دارند اما در نهایت و یا پس از وقوع برخی رخداد ها باید بشکه قابل اعتمادتان را دفع کنید. شما نمی توانید بشکه های پلاستیکی ای که نمی خواهید را به سطل زباله بیاندازید. زیرا ماهیت صنعتی محتوای قبلی آنها و همچنین خود بشکه ها به مراقبت و توجه مناسب نیاز دارند. در این مقاله می خواهیم نگاهی به نحوه دفع ایمن بشکه های پلاستیکی بیاندازیم.

استفاده مجدد از بشکه پلاستیکی

استفاده مجدد از بشکه پلاستیکی خصوصیتی از این ظرف است که به آن محبوبیت فراوانی در صنایع مختلف بخشیده است. بشکه های پلاستیکی یکبار مصرف نیستند و به گونه ای طراحی شده اند که بارها و بارها مورد استفاده قرار بگیرند. این بدان معناست که پس از استفاده از آن برای ذخیره سازی کالاهایتان، می توانید بشکه را دوباره پر کنید و قبل از اینکه به فکر دفع آن باشید، از عمر طولانی آن اطمینان حاصل کنید.

استفاده مجدد از بشکه پلاستیکی
کاربرد بشکه پلاستیکی

خطرات مواد پلاستیکی برای سلامتی و ایمنی انسان

مهم است که به خاطر بسپارید بعد از هر بار استفاده باید بشکه های خود را تمیز کرده و بشویید. اگر قصد دارید محتوای درون بشکه را تغییر دهید و جایگزین کنید، باید ابتدا آن را ضدعفونی هم بکنید. این مورد به ویژه در صورت ذخیره مواد غذایی یا مواد شیمیایی بسیار مهم است. لایه های دیواره بشکه می توانند به شما کمک کنند تا هنگام استفاده از بشکه های پلاستیکی از نشت آلودگی به محیط جلوگیری کنید.

شما نمیتوانید بشکه های پلاستیکی را به سادگی در سطل زباله بیاندازید، زیرا استفاده صنعتی آن ها به معنای این است که می توانند باعث ایجاد آلودگی شوند. به همین دلیل ، دفع نادرست بشکه های پلاستیکی می تواند برای سلامتی انسان و محیط خطرناک باشد؛ اگر از بشکه برای ذخیره مواددفع شیمیایی استفاده کرده اید، لازم است پیش از استفاده مجدد از آن ها، بشکه را کاملا تمیز و ضدعفونی کنید.

با گذشت زمان بشکه ها نیز می توانند به آرامی تخریب و  فرسوده شوند. اگر به راحتی دور ریخته شوند، نه تنها برای سلامتی بلکه برای محیط زیست نیز خطرناک هستند. مواد پلاستیکی می تواند به آبراه ها راه یابند و به نوعی به محسط زیست آسیب برسانند. اگر متعاقبا منابع آب آلوده شوند، این امر برای سلامتی انسان نیز خطر ایجاد می کند.

بشکه و ظروف پلاستیکی
خطرات مواد پلاستیکی

بازیافت بشکه های پلاستیکی

بهترین و ایمن ترین روش برای دفع بشکه های پلاستیکی، بازیافت آن هاست. تخریب بشکه های پلاستیکی پس از سال ها آغاز و بسیار به طول می انجامد. بنابراین، بهترین کار برای دفع ایمن بشکه پلاستیکی، بازیافت آن ها است. شرکت های صنعتی متعددی هستند که در زمینه بازیافت بشکه های پلاستیکی و مناسب ساختن آنها برای استفاده مجدد در صنایع مختلف فعالیت می کنند. چنانچه خودتان ایده ای برای بازیافت بشکه، بدون ایجاد آلودگی ندارید، بهتر است کار را به افراد ماهر و خبره بسپارید. بشکه های پلاستیکی بازیافت شده می توانند بارها و بارها مورد استفاده قرار گیرند و عمر مفیدشان تا سالها افزایش یابد و در این روند به محیط زیست کمک کنند.

در مقاله بازیافت بشکه پلاستیکی در رابطه با شیوه های بازیافتی بیشتر بخوانید.

استفاده از بشکه های پلاستیکی برای اهداف دیگر

چنانچه طول عمر بشکه پلاستیکی تان به انتها رسیده و دیگر نمی توان از آن ها مجددا استفاده کرد و یا بازیافتشان کرد، می توانید از آن ها برای اهداف دیگری استفاده کنید. در ابتدای امر بشکه باید ضدعفونی شود، پس از انجام این کار، آن ها می توانند برای کاربرد های متعددی استفاده شوند. می توانند برای پرورش گیاهان یا حتی درختان مورد استفاده قرار گیرند یا به سادگی به محفظه ای برای محصولات غیرصنعتی تبدیل شوند. در مقاله کاربردهای خلاقانه بشکه پلاستیکی به دیگر کاربردهای بشکه پلاستیکی اشاره کرده ایم.

اگر بشکه پلاستیکی 220 لیتری تان را نمی توانید ضدعفونی کنید یا مواد آلوده را به خوبی از داخل آن پاک کنید، نباید برای اهداف دیگر استفاده شان کنید، باید آن ها را به روشی امن دفعشان کنید. بایستی این کار را به دست متخصصین حذف مواد زائد که در زمینه دفع بشکه پلاستیکی تخصص دارند بسپارید، زیرا پیشتر ذکر کردیم که دور انداختن بشکه ها هم به سلامتی انسان ها و هم به محیط زیست آسیب می رساند.

استفاده از بشکه های پلاستیکی برای اهداف دیگر
بازیافت مواد پلاستیکی

خرید بشکه پلاستیکی 220

بشکه های پلاستیکی یا پلی اتیلنی که این روز ها تولید می شوند خوشبختانه نسبت به قبل بسیار بهتر بازیافت و یا دفع می شوند و این بدلیل مواد به کار رفته در ساختارشان است. بسیار اهمیت دارد که بشکه پلاستیکی خود را از تولیدکننده ای تهیه کنید که از مواد مرغوب در ساخت بشکه هایشان استفاده می کنند و به شما این امکان را می دهند که تا سال ها حتی به فکر دفه ایمن بشکه پلاستیکی نیوفتید. برای خرید بشکه پلاستیکی 220 می توانید به پنادپلاستیک تولید کننده بشکه 220 مراجعه بفرمایید.

سوالات متداول دفع ایمن بشکه پلاستیکی

 1. برای دفع بشکه پلاستیکی باید چه کار کنم؟

در وهله اول بهتر است ببینید می توانید از بشکه برای مصارف دیگری استفاده کنید و یا خیر. اگر امکان استفاده از بشکه وجود نداشت، به کارخانجاتی مراجعه کنید که بازیافت بشکه پلاستیکی را انجام می‌دهند.

2. دفع ایمن بشکه پلاستیکی چه لزومی دارد؟

با دفع ایمن بشکه پلی اتیلنی از آسیب رسیدن محیط زیست و همچنین سلامتی انسان ها جلوگیری به عمل می‌آورید.

3. خودم می توانم بشکه پلاستیکی ام را بازیافت کنم؟

بلی. می‌توانید به مقاله بازیافت بشکه پلاستیکی در سایت مراجعه کنید تا اطلاعات لازم در این خصوص را به دست آورید.

اشتراک گذاری این مقاله

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.