خرید منبع آب پلاستیکی

خرید منبع آب پلاستیکی

خرید منبع آب پلاستیکی

پیش از خرید منبع آب پلاستیکی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ چه مواردی را راجع به یک بشکه پلاستیکی باید بدانیم؟ چه کسانی منبع آب می خرند و چرا؟ جواب این سوالات و دیگر سوالات مربوط را در ادامه مطلب ذکر خواهیم کرد. خرید منبع آب پلاستیکی فرایند سخت و پیچیده ای نیست، تنها باید برخی نکات را حین خرید در نظر بگیرید تا بعدتر از خرید خود پشیمان نشوید.

مخزن آب پلاستیکی

افرادی روی به خرید مخزن آب می آورند که یا با کمبود آب در منطقه زندگیشان رو به رو هستند و برای مصرف آب آشامیدنی خود از این منابع استفاده می کنند و یا قصد دارند آب باران را برای مصارفی مانند آبیاری مزارع، باغچه، باغ و دیگر مواردی از این قبیل جمع آوری کنند. مخزن آب پلاستیکی محفظه هایی از کوچک تا بزرگ، در ابعاد و سایز های مختلف هستند که از مواد پلاستیکی تحت عنوان پلی اتیلن ساخته شده اند.

سوالات متداول منبع آب پلاستیکی

 1. آیا منابع آب پلاستیکی در برابر اشعه فرابنفش مقاوم هستند؟

بستگی به مواد سازنده و نحوه تولیدشان دارد. بشکه های پلاستیکی که پناد پلاستیک تولید می کند در برابر اشعه فرابنفش مقاوم هستند.

2. از کجا منبع آب پلاستیکی بخرم؟

شما هم به صورت آنلاین و هم حضوری از فروشگاه های عرضه کننده این محصولات می توانید خرید خود را انجام دهید.

3. بشکه پلاستیکی 220 برای ذخیره آب مناسب است؟

بله. شما می توانید بشکه پلاستیکی 220 food grade از پناد پلاستیک خریداری بفرمایید و با خیال راحت آب شرب درون آن نگهداری کنید و از خنک ماندن آن نیز اطمینان حاصل کنید.

در صورتی نتیجه مثبت از این کاربرد منابع پلاستیکی می برید که از ابتدا انتخاب صحیحی کرده باشید و مناسب ترین با شرایط و نیاز خود را خرید کرده باشید. در ادامه نکاتی را که حین خرید منبع آب پلاستیکی باید بهشان توجه کنید را آورده ایم:

مواد سازنده منبع آب

همانطور که گفتیم مخازن آب مختلفی در بازار موجود هستند که معمولا از جنس پلاستیک ساخته می شوند، اما گزینه های دیگری اعم از فلزی و فایبرگلاس نیز در میانشان وجود دارند. هر یک از این مواد سازنده برای کاربردی خاص مفید واقع می شوند. مخازن آب پلاستیکی یا پلی اتیلنی معمولاً به دلیل سبک بودن و حمل و نصب آسانشان انتخاب می شوند.

ظرفیت ذخیره سازی مخزن

ظرفیت ذخیره سازی مخزن یکی از مهمترین ویژگی هایی است که باید قبل از خرید مخزن مورد بررسی قرار گیرد. این مورد معمولاً عامل تعیین کننده مخزن مورد نظر هنگام خرید است. بسته به متراژ واحد ساختمانی یا در کل مکانی که قصد جایگذاری منبع را دارید، باید تصمیم بگیرید که مخزن با چه اندازه ای خریداری کنید. مثلا اگر می خواهید منبع آب پلاستیکی برای ساختمانی اداری تهیه بفرمایید ظرفیت متفاوتی با منبع آب واحدهای مسکونی باید در نظر بگیرید. این که بدانید مصرف آب افراد به چه میزان است می تواند در انتخاب منبع مناسب به شما کمک کند. اگر تعداد افراد کم است می توانید مخزن 500 لیتری تهیه بفرمایید. اگر برای تعداد زیاد می خواهید 1000 لیتر مناسب خواهد بود.

ظرفیت ذخیره سازی مخزن
ظرفیت مخزن آب

شکل منبع

مخازن ذخیره سازی آب اشکال مختلفی دارند. به عنوان مثال مخازن استوانه ای عمودی، مخازن استوانه ای افقی. عمودی ها برای اهداف ذخیره آب روز زمین و انواع افقی برای اهداف ذخیره سازی زیرزمینی بهترین هستند. برای مصارف خانگی مخزن آب عمودی گزینه مناسبی است.

رنگ مخزن آب

مخازنی با رنگ های متفاوت در بازار موجود هستند. هر یک از رنگ ها به دلیل خاصی انتخاب شده اند و قابلیت هایشان نیز متفاوت است. به عنوان مثال رنگ آبی برای بشکه های پلاستیکی به این سبب انتخاب شده که رنگ استاندارد به خصوص برای بشکه های ویژه مواد غذایی است. رنگ سیاه پیشنهاد نمی شود زیرا بشکه سیاه رنگ به نوعی بازیافتی از مواد با رنگ های دیگر است و در کل چندان بهداشتی نیست. معمولا منبع آب پلاستیکی خانگی را به رنگ سفید تهیه می کنند.

مخزن عاری از BPA

مخازنی را خریداری کنید که فاقد BPA (بیس فنول A) هستند. BPA یک ماده شیمیایی مضر است که به طور عمده در صنایع پلاستیک استفاده می شود. اگر مخزن شما دارای BPA باشد، ممکن است با مشکلاتی در مورد آب مخزن روبرو شوید، مانند تغییر رنگ آب که می تواند منجر به مشکلات جدی در سلامتی افراد شود.

قیمت منبع آب پلاستیکی

ضروری ترین موردی که معمولاً بررسی می شود قیمت منبع آب پلاستیکی است. مخازن آب دارای تنوع زیادی هستند، بنابراین قبل از خرید مخزن آب، بهتر است در مورد قیمت های بازار اطلاعات کسب کنید. دانستن قیمت ها و وضعیت بازار محصولات به شما کمک می کند کالایی با بهترین کیفیت را انتخاب کنید که در نهایت از میزان بودجه انتخابی شما فراتر نرود. مخازن آب پلاستیکی نسبت به دیگر مخازن دارای هزینه های بسیار کمتری هستند. البته موارد متعددی در قیمت منبع آب پلاستیکی تاثیر گذار هستند، به موارد زیر توجه بفرمایید:

  • سایز مخزن
  • ظرفیت مخزن
  • مواد سازنده
  • تعداد لایه دیواره

مثلا یک منبع آب 70 لیتری تک لایه (افقی) در حدود 197000 تومان قیمت دارد. حال هر چه سایز بیشتر و تعداد لایه های بیشتر شود قیمت نیز افزایش می یابد. یک مخزن 5000 لیتری تک لایه در حدود 9 میلیون تومان هزینه دارد. مخازن با ظرفیت های بزرگ تر نیز موجود هستند که باید به فروشگاه های مربوطه جهت کسب اطلاعات بیشتر مراجعه کنید.

بررسی اتصالات مخزن آب

چنانچه از مخازن آب بزرگ خریداری می کنید حتما اتصالات آن را تست کنید. ممکن است مخزن را خریداری کنید اما هنگام استفاده ببینید که نمی توانید لوازم جانبی را به آن متصل کنید و ایراد از مخزن است.

سخن آخر

بشکه پلاستیکی بخرم یا منبع آب بزرگ؟ اگر می خواهید آب باران را جمع آوری کنید، آب شرب و یا دیگر نوشیدنی ها را با محفظه ای حمل و نقل کنید، راحت بتوانید مخزن حاوی آب را جا به جا کنید و مواردی از این قبیل بهتر است بشکه پلاستیکی 220 خریداری بفرمایید. منبع آب پلاستیکی بیشتر مناسب استفاده های داخلی و خانگی هستند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.