تعمیر مخزن آب

تعمیر مخزن آب

افراد بسیاری هستند که به دنبال راهکار های لازم جهت تعمیر مخزن آب هستند و ترجیح می دهند اگر با مشکلی مواجه شدند خودشان به درست کردن آن بپردازند و سریعا مشکلشان را حل کنند. در ادامه ابتدا توضیح مختصری در رابطه با مخزن آب خواهیم داد و سپس مراحل تعمیر آن در صورت خرابی اش را ذکر می کنیم.

مخزن آب

مخازن آب به طور وسیع و گسترده ای جهت ذخیره آب شرب و بهداشتی، آبی که تصفیه شده است، آبرسانی در روستا ها، ذخیره آب در صنایع کشاورزی و در کل در تمامی مکان ها و صنایعی که به نوعی بایستی آب شرب و بهداشتی را ذخیره سازی و نگهداری کنند.

مخزن پلی اتیلن
مخزن آب

تولید مخزن آب

طبیعتا این مخازن برای نگهداری آب شرب، باید پروانه بهداشتی داشته باشند؛ به همین سبب در تولید آن ها از مواد فود گرید (Food grade) استفاده می شود. آبی که ئدر این مخازن نگهداری می کنید هیچ تغییری نخواهند کرد. نه طعم و بوی آن ها تغییر می کند و نه رنگش. حتی می توانند آب خنک را تا مدت ها خنک نگه دارند.

مخازن آب از مواد پلی اتیلنی ساخته می شوند، و در کل از مخازن پلی اتیلنی جهت ذخیره و حمل و نقل طیف وسیعی از مواد غذایی می توان استفاده کرد.

مزایای مخزن آب پلی اتیلنی

  • دارای استانداردها و پروانه های بهداشتی هستند.
  • قیمتی مقرون به صرفه دارند.
  • کیفیت بالا و همچنین مقاومت فوق العاده ای در برابر انواع مختلف تنش های محیطی دارند.
  • برخی آنتی باکتریال و عمدتا ضد جلبک هستند.
  • خواص فیزیکی و شیمیایی محتویات درون مخزن، چه آب و چه مواد غذایی، را تغییر نمی دهند.
  • دارای ابعاد و سایز های متنوعی هستند.

تعمیر مخزن

همانطور که گفتیم مخازن آب دارای مقاومت بالایی هستند اما برخی شرایط جوی شدید و یا نگهداری نا مناسب صاحب مخزن از آن، باعث می شود که مخزن به مشکل برخورده و احتیاج به تعمیر پیدا کند. برای تعمیر مخزن آب به دقت بالا در عملکردتان احتیاج است، پس به این مهم توجه کرده و ادامه مطلب را برای فهمیدن راه حل نشتی مخزن آبتان بخوانید.

تعمیر مخزن آب
تعمیر مخزن

مرحله یک

اولین مرحله خالی کردن مخزن آب است. طبیعتا با مخزنی پر و یا نیمه پر نمی توان به کار تعمیر پرداخت. همچنین درست ترین حالت نگهداری مخزن، بر روی سطحی صاف و بالاتر از سطح زمین است. قبل از اینکه مراحل تعمیر را آغاز کنید سطح زیر ترک (ناحیه نشتی) را خالی کنید.

مرحله دوم

حال ناحیه مورد نظر را با آب و صابون بشویید، تا در صورت وجود هر گونه رنگ، آهک و روغن، آن ها را پاک کرده و تنها چیزی که باقی بماند پلاستیک خالص باشد.

مرحله سوم

مرحله دیگر در تعمیر مخزن آب، پیدا کردن شکاف های احتمالی است. ممکن است تنها یک شکاف ایجاد شده باشد که عامل نشتی هم همان باشد. در هر دو انتهای شکاف با استفاده از مته، سوراخی را ایجاد کنید. (سوراخ تقریبا سطحی باشد.) با این کار جلوی گسترش بیشتر شکاف را می گیرید.

مرحله چهارم

حال زمان گرم کردن ناحیه است. با استفاده از یک سشوار صنعتی و یا مشعل پروپان ناحیه ترک خوردگی را گرم کنید. به این نکته توجه کنید که گرما را به طور یکنواخت به ناحیه توزیع کنید، برای اینکار می توانید بیشتر تمرکزتان را بر روی ناحیه بزرگتر ترک بگذارید.

مرحله پنجم

برای از بین بردن ترک طبیعتا باید فضای خالی پر شود. بایستی از قبل مواد پر کننده پلی اتیلن را تهیه کرده باشید. حال نوار باریکی از مواد پر کننده پلی اتیلن ر برداشته و روی شکاف یا همان ترک قرار دهید و به گرم کردن ناحیه ادامه دهید. مواد حالتی مذاب پیدا می کنند، آن ها را به آرامی جا به جا کنید تا تمامی فضای باز شکاف را پر کنند.

با وسیله ای سخت مانند یک چاقو و یا هر چیزی که بتواند این کار انجام دهد، مواد پلی اتلین مذاب را صاف کنید تا کل ناحیه مورد نظر را پر کند. ممکن است که کاملا صاف و تمیز کار نکرده باشید، اما جای نگرانی نیست؛ با استفاده از سمباده بیرون زدگی ها را از بین ببرید.

مخزن پلاستیکی
مخزن آب

مرحله ششم

کار شما در این تمام شده، حال زمان تست و آزمایش مخزن است. پس از اینکه سرد شد مخزن، آن را دوباره از آب پر کنید، و بررسی کنید که آیا نشتی همچنان وجود دارد و یا خیر. اگر متوجه حتی یک نشتی کوچک شدید، دوباره همین مراحل را تکرار کنید.

اگر مخزنتان دچار مشکلی شد، سریعا به تعمیر آن بپردازید و مسئله را سرسری نگیرید، ممکن است که در صورت عدم توجه مشکل جدی تر شده و دیگر نتوان آن را مورد تعمیر قرار داد. اگر مشکل چیزی فراتر از یک شکاف و ترک ساده بود، حتما کار را به متخصصان مربوطه بسپارید.

سخن آخر

مخازن آب پلی اتیلنی و یا بشکه های پلاستیکی از بهترین محصولات پلی اتیلنی هستند که با تهیه آن ها می توانید بسیاری از نیاز های مربوط به ذخیره سازی و جا به جایی محصولاتتان را پاسخ دهید. پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی 220 است، که در صورت تمایل می توانید جهت کسب اطلاع از قیمت ها و شرایط خرید با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.