تست های بشکه های پلاستیکی

تست های بشکه های پلاستیکی

 

بارها پیش آمده که بشکه ‌پلاستیکی را خریداری کردید ولی یا هوا به راحتی به داخل آن نفوذ کرده و یا آن کیفیت دلخواه و مطلوب شما را نداشته است و با کوچک ترین آسیبی، شکل و حالت کلی بشکه تغییر کرده است.

بنابراین با تست بشکه پلاستیکی مد نظرتان، آنهایی را برای حمل و نقل و جا به جایی موادتان استفاده کنید که علاوه بر چگالی و وزن مولکولی بالا، مقاومت و استحکام در برابر تصادفات، برای حمل و نقل و جا به جایی مواد مختلف(جامد یا مایع) مناسب باشد و در طول مسیر مشکل جدی رخ ندهد.

کارخانه تولید بشکه پناد پلاستیک انواع روش‌های تست بشکه پلاستیکی مربوط به سلامت و مقاومت را انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل کند بشکه هایی با دوام بالا، استقامت بالا و استحکام بالاتری تولید کند تا بتواند محصول و مواد مورد نیازتان را در اسرع وقت و با بهترین کیفیت تحویل دهید.

برخی از آزمایشات نظارت ما بر بشکه‌ های پلی اتیلنی که تولید می‌کنیم عبارت اند از:

تست یکنواختی رنگ

تست نور

تست یکنواختی وزن

بنابراین هنگامی که برای خرید بشکه پلی اتیلنی به ما مراجعه می کنید، می‌توانید اطمینان کامل داشته باشید که بهترین کارخانه تولیدی بشکه پلاستیکی را برای خرید انتخاب کرده اید.

 

در ادامه با سه تست رایج بررسی کیفیت بشکه های پلاستیکی آشنا می شویم؛

تست نور

عبور نور از پلاستیک ‌ها و یا اصطلاحا ماتی آنها عامل بسیار مهمی است و نباید از حد خاصی بیشتر شود. با عبور نور از پلاستیک و وجود رطوبت در آنها، شرایط رشد جلبک مهیا خواهد شد. وجود رطوبت به دلیل نوع استفاده از بشکه ‌های پلاستیکی غیر قابل حذف خواهد بود، پس باید نور را حذف کرد تا از رشد جلبک جلوگیری شود. در لوله‌ها نیز که اغلب سفید رنگ هستند و امکان عبور نور از آنها بیشتر است این تست از اهمیت خاصی برخوردار است.

پس بشکه ‌های پلاستیکی و لوله‌ها تحت تست عبور نور یا ماتی سنجی قرار می گیرند تا مقدار نور عبوری از آن ها کنترل شود. بشکه‌ های پلی اتیلنی پناد پلاستیک پس از تولید در کارخانه تحت تست عبور نور قرار می‌گیرند. این بشکه ‌ها از مقاومت بسیار بالایی در برابر رشد جلبک و عبور نور برخوردار هستند.

تست نشت

تست نشت برای بررسی وجود سوراخ

 

آزمایش نشت برای تعیین اینکه آیا یک محصول یا سیستم در یک حد مشخص نشت دارد یا نه، استفاده می‌شود.  نشت زمانی اتفاق می‌افتد که گاز یا مایع از طریق نقص یا نقص تولیدی مانند سوراخ، ترک، مهر و موم ضعیف و غیره از طریق جسم عبور کند. نشت همیشه از فشار بالاتر به فشار پایین جریان پیدا می‌کند.  آزمایش کنندگان از اعمال فشار برای تولید و نظارت بر جریان استفاده می‌کنند.

تست حباب / غوطه وری : این آزمایش به سادگی به قطعه فشار وارد می‌کند. سپس قطعه را زیر آب می‌کند و بدنبال حباب می‌گردد. این روش رایج‌ترین تست نشت است.

 

تست سقوط

این تست استانداردی است که بسته ‌های بارگیری شده را با سقوط آزاد رها می‌کند.  بسته‌ها از همه طرف رها می‌شوند: از پایین، بالا، دو طرف و گوشه‌های بالا و پایین. سقوط از کنار و گوشه برای ارزیابی تأثیر در اتصالات انجام می شوند.  هر گونه نشت یا تغییر شکل اعلام می‌شود (و برای خطرات احتمالی ارزیابی می شود). این آزمون مطابق با استانداردهای صنعت جامعه آمریكا برای آزمایش مواد و سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) است.

معیارهای تست سقوط :

بسته‌بندی حاوی مایع ؛

بسته نشت نکند.

هیچگونه آسیبی به بسته‌بندی بیرونی وارد نشود که احتمالاً بر ایمنی هنگام حمل و نقل تأثیر بگذارد.

مواد داخل باید کاملاً در بسته بندی خارجی باقی بمانند و نباید هیچگونه نشت ماده وجود داشته باشد.

هرگونه تخلیه از بسته‌ ناچیز باشد و بلافاصله پس از برخورد بدون هیچ گونه نشتی دیگر متوقف شود.

پس با آشنایی با تست ها می توانید بشکه پلاستیکی مناسب خود را تهیه کنید. برای سفارش و مشاهده محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.