بشکه پلی اتیلنی چیست؟ خواص و کاربردها

بشکه پلی اتیلنی چیست؟ خواص و کاربردها

بشکه پلی اتیلنی چیست؟ خواص و کاربردها

بشکه پلی اتیلنی، که بیشتر به عنوان بشکه پلاستیکی شناخته می شود، ظرف صنعتی است که از پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) ساخته شده. وزن سبک تری دارد و مقرون به صرفه تر از همتایان خود یعنی بشکه فولادی است. بشکه ها کاربردهای گسترده ای در هر دو بخش مسکونی و تجاری دارند.
اگر علاقه مند به استفاده از بشکه پلی اتیلنی برای حمل مواد شیمیایی و سایر مواد تولیدی هستید، این راهنما به شما کمک می کند تا انتخاب بسته بندی مناسب را تعیین کنید و به برخی از سوالات رایج در مورد درام پلی اتیلن پاسخ دهید.

بشکه پلی اتیلنی

چرا درام پلی اتیلن را انتخاب کنید؟

هر ساله بیش از 15 میلیون بشکه پلاستیکی در آمریکای شمالی توسط چهار تولید کننده بزرگ ساخته میشود. توجه داشته باشید که وقتی در این مقاله به بشکه پلی اتیلنی اشاره می کنیم، به درام ها اشاره می کنیم. از این ظروف برای نگهداری محصولات مایع خطرناک و غیر خطرناک و گاهی پودری استفاده می شود.
هنگام انتخاب یک بشکه مناسب، دلایل متعددی وجود دارد که چرا یک بشکه پلی اتیلنی را به هر گزینه دیگری ارجح است. در اینجا برخی از تصمیماتی که باید هنگام انتخاب بسته بندی مناسب در نظر بگیرید امده است.

پلاستیک در مقابل فولاد

پلاستیک و فولاد دو ماده رایج برای بشکه های ذخیره سازی هستند. بشکه پلاستیکی وزن کمتری دارد که منجر به کاهش هزینه های حمل و نقل می شود. معمولا بشکه پلاستیکی که برای مصارف صنعتی استفاده می شود از HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا) ساخته شده. HDPE نوع خاصی از پلاستیک است که در برابر سطوح pH بسیار بالا یا پایین مقاوم است و آن را به انتخابی مطمئن برای بسیاری از انواع مختلف مواد تبدیل می کند.
برخی از حلال ها را نمی توان در پلاستیک ذخیره کرد و به بشکه فولادی نیاز دارند. برخی از مواد خطرناک نیز برای حمل توسط بشکه پلاستیکی بسیار خطرناک هستند. این به شما بستگی دارد که تعیین کنید کدام ماده برای نگهداری محصول شما بهتر عمل می کند.

رتبه بندی UN

همانطور که قبلاً ذکر کردیم، سازمان ملل متحد (UN) نهادی است که مسئول ایجاد و توزیع مقررات حمل و نقل شیمیایی در سراسر جهان است. هر بشکه ای که برای حمل مواد، به ویژه مواد خطرناک استفاده می شود، باید با این مقررات مطابقت داشته باشد و کد بسته بندی سازمان ملل متحد را به وضوح روی بشکه چاپ کند.

آستر و واشر

بشکه فولادی می تواند پس از تماس با مواد سوزاننده شکسته شود. برای کاهش هزینه و از بین بردن آسیب ناشی از قرار دادن یک آستر پلاستیکی در یک بشکه فولادی، بسیاری از تولید کنندگان استفاده از یک بشکه ساخته شده با HDPE را برای حمل و نقل مواد انتخاب می کنند. همانطور که گفته شد، برخی از افراد هنوز هم استفاده از بشکه آستردار بجای بشکه پلی اتیلنی را برای محافظت از محصول در برابر آلودگی و جلوگیری از هرگونه نشت احتمالی در حمل و نقل انتخاب می کنند.

برخی از بشکه ها، به‌ویژه بشکه فولادی دهانه باز یا بسته، برای بسته شدن ایمن و حفظ انطباق با un برای حمل و نقل، به واشر متکی هستند. واشرها برای بستن محکم بشکه استفاده می شوند و مانند آسترها می توانند از آلودگی و نشت در حین حمل و نقل جلوگیری کنند. در حالی که استفاده از واشر برای بشکه پلاستیکی لازم نیست.
به طور خلاصه، بشکه پلی اتیلنی بیشتر برای حمل و نقل مواد با سطوح pH مختلف و نیازهای همه منظوره است.

الزامات حمل و نقل مواد خطرناک در بشکه پلاستیکی

همانطور که در بالا ذکر شد، تمام بسته بندی های دارای رتبه بندی un باید برای دریافت کد بسته بندی قانونی آزمایش شوند. این امر به ویژه در هنگام حمل و نقل مواد خطرناک که ممکن است برای هر کسی که در هنگام حمل و نقل در تماس با محموله است خطرناک باشد، اهمیت دارد. از آنجایی که پلاستیک به طور کلی به اندازه یک بشکه فولادی قوی در نظر گرفته نمی شود، آزمایش برای اطمینان از اینکه ظرف می تواند در طول فرآیند حمل و نقل بدون ریختن یا رها شدن در حمل و نقل دوام بیاورد بسیار مهم است.
مقررات بین المللی و داخلی هر دو حکم می کند که فرستنده باید الزامات زیر را برای حمل مواد خطرناک رعایت کند:

  1. فرستنده باید تعیین کند که در هنگام بسته شدن، هیچ گونه نشتی قابل تشخیصی از مواد بشکه وجود نداشته باشد.
  2. هیچ باقیمانده موادی در قسمت بیرونی بسته وجود ندارد.
  3. بسته بندی باید برای موادی که در آن قرار دارد رتبه بندی شود و هیچ واکنشی ایجاد نکند.
  4. حجم کافی در بسته بندی مایع باقی بماند تا با انبساط با تغییرات محیطی جا داشته باشد.
  5. توجه داشته باشید که تمام بسته‌ها، شامل بشکه ها، که برای ارسال خودکار مواد خطرناک بین‌المللی استفاده می‌شوند، از تاریخ تولید، عمری پنج ساله دارند. بشکه پلی اتیلنی با قدمت بیش از پنج سال می تواند در داخل کشور استفاده شود، اما برای حمل و نقل به خارج از کشور مجوز ندارد.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با محصولات ما به این صفحه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.