بشکه پلاستیکی 220

بشکه پلاستیکی 220

بشکه پلاستیکی

بشکه پلاستیکی و یا مخازن پلی اتیلنی از پر مصرف ترین و کاربردی ترین محصولات پلاستیکی محسوب می شوند. مخازن پلی اتیلنی به سبب ماده سازنده شان که پلاستیکی مقاوم و سخت به نام پلی اتیلن است این چنین نامیده می شوند. مواد پلاستیکی متععدی جهت ساخت این بشکه ها وجود دارند که از میان آن ها پلی اتیلن بهترین و مقاوم ترین است.

تاریخچه بشکه

استفاده از بشکه ها به عنوان نگهدارنده و ذخیره ساز یک موضوع جدید نیست. در ابتدا بشکه ها از تخته های چوبی و باند های فلزی ساخته می شدند. این بشکه ها نگه دارنده های فوق العاده ای محسوب می شدند از آن جهت که هنگامی که از مایعات پر می شدند هیچ نشتی ای نداشتند و در ساختشان نیز احتیاجی به استفاده از چسب و میخ نبود. بشکه های چوبی نمادین، امروزه نیز جهت مصارفی مانند درست کردن ویسکی و مشروب در غرب استفاده می شوند.

در اوایل دهه 1900، بشکه های چوبی جای خود را به مخازنی با دوام و ماشینی دادند: مخازن فلزی. بشکه فلزی مقاوم تر، امن تر در حمل و نقل و نسبت به بشکه پلاستیکی بسیار ساده تر مونتاژ و ساخته می شد. امروزه، همچنان مخازن استیل و یا فلزی در مصارف ذخیره سازی مایعات و حمل و نقل کاربرد دارند.

"<yoastmark

پیشرفت تکنولوژی و شیوه های تولید در اواخر دهه 1960 موجب روی کار آمدن نوع و جنس دیگری از مخازن شد: بشکه پلاستیکی. بشکه پلاستیکی از پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) ساخته می شد.

پلی اتیلن ماده فوق العاده است زیرا نسبت به محتویاتی با PH های پایین یا بالا مقاوم است و تاثیری نمی پذیرد. همانطور که تولید کننده های مواد غذایی می دانند، اسیدیته مواد غذایی می تواند کم و یا زیاد باشد. بعضی مواد، شامل محصولات غذایی، خورنده هستند و حتی می توانند باعث شکستن و خرابی مخازن فلزی شوند.

نحوه تولید بشکه پلاستیکی 220

بشکه پلاستیکی طی فرآیندی تحت عنوان قالب سازی چرخشی تولید می شود. این پروسه امکان ساخت بشکه هایی با شکل های متنوع و بدون هیچ درز و منفذی را فراهم می کند. این بشکه ها همچنان به صورت استوانه تولید می شوند تا چرخاندن و همچنین حمل کردنشان مانند بشکه های فلزی توسط ابزار مشابهی باشد. این حالت چرخشی بشکه با حذف گوشه و کنار ها احتمال خرابی را به حداقل رسانده است.

از مزایای تولید بشکه پلاستیکی 220 با دیواره های یکنواخت و بدون هیچ منفذی، جلوگیری از تشکیل و رشد باکتری ها و جلبک ها است.

تولید بشکه 220
نحوه تولید بشکه پلاستیکی 220

دلیل آبی بودن بشکه

مخازن پلی اتیلنی را در رنگ های متنوعی تولید می کنند. برخی از این مخازن به رنگ نیمه شفاف طبیعی ای ساخته می شوند که به صاحب بشکه این امکان را می دهد که سطح محتویات درون بشکه را ببیند. هرچند معمولا در برابر UV مقاوم نیستند و برای مصارف داخلی مورد استفاده قرار می گیرند.

بشکه های مشکی معمولا مشکل ساز هستند، زیرا رنگ دانه های مشکی معمولا از مخلوط کردن دیگر رنگ ها در فرآیند بازیافت بشکه تولید می شوند، و هیچ اطمینانی وجود ندارد که بشکه پلاستیکی قبلی برای چه مصارفی مورد استفاده قرار می گرفته است. بشکه های پلاستیکی مشکی معمولا Foog-grade نیستند.(بیستر در مورد بشکه پلاستیکی فود گرید بخوانید)

اکثر مخازن پلی اتیلنی به رنگ آبی تولید می شوند. و بنابراین، رنگ آبی به یک استاندارد صنعتی جهت ذخیره مواد غذایی تبدیل شد. رنگدانه های آبی نسبت به اشعه UV مقاومت بیشتری از خود نشان داده و کثیفی و گرد و خاک را به خود جذب نمی کنند. آبی یک بشکه food-grade استاندارد است.

مزایا

از مزیت های استفاده از بشکه ها این است که می توانند طیف وسیعی از مواد را ذخیره و نگهداری کنند، که شامل هم مواد جامد و هم مایع می شود. بشکه پلاستیکی به دو نوع کلی دهانه باز و دهانه بسته تقسیم می شوند که معمولا برای ذخیره سازی و جا به جایی مایعات از بشکه 220 با دهانه بسته استفاده می کنند. هنگامی که درب این بشکه ها بسته باشد هیچ مایعی نمی تواند به بیرون نشت کند و کاملا قابل اطمینان و امن هستند.

موادی مانند مواد خورنده و اسیدی، مواد دارویی، انواع مواد غذایی و نوشیدنی ها، مواد قابل اشتعال و هر ماده دیگری که جهت ذخیره سازی و جا به جایی به احتیاط زیادی احتیاج دارند، می توانند با این بشکه ها حمل و نقل شوند.

"مزیت

از دیگر مزایای این بشکه ها می توان به دوام بسیار زیادشان اشاره کرد. اگر به شیوه ای صحیح از بشکه پلاستیکی خود مراقبت کنید می توانید تا سال ها آن ها را نگه داشته و مورد استفاده قرار دهید. حتی اگر بشکه تان دچار خرابی شد جالب است که بدانید  این بشکه ها قابلیت بازیافت دارند و به عبارتی می توان گفت این بشکه ها دوست دار طبیعت نیز هستند.

این بشکه را می توان به راحتی در مکان مورد نظر نصب کرد و یا به دلیل وزن بسیار سبکش، آن را به راحتی جا به جا کرد.

چرا پناد پلاستیک؟

شرکت پناد پلاستیک، تولید کننده بشکه پلاستیکی لیتری (پلی اتیلنی) فوق سنگین، اعم از دهانه بسته و دهانه باز با بهترین کیفیت و با مواد اولیه مرغوب می باشد.

به منظور تولید بشکه با کیفیت، این شرکت از جدیدترین تکنولوژی های روز جهان برای تولید بشکه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به روز کشور آلمان بهره جسته است. به منظور رسیدن به جایگاه تولیدکننده بشکه با کیفیت، این شرکت دارای استاندارد و تاییدیه های مختلف در زمینه تولید بشکه های پلاستیکی (پلی اتیلنی) 220 لیتری بوده و محصولاتی با ویژگی های خاص مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، انبارش، مواد شیمیایی خطرناک، عدم آلودگی به مواد باکتریایی، تمیزی بالا، عدم مهاجرت از بشکه به مظروف و بالعکس و … تولید می کند.

بشکه های تولید شده در پناد پلاستیک در عین استحکام بسیار بالا، دارای وزن بهینه شده می باشد. شرکت پناد پلاستیک از سری درب های استاندارد بر روی بشکه های خود بهره می گیرد. درنتیجه بارگیری و تخلیه مظروف داخل آن بسیار آسان بوده و فرم سطح بالای بشکه امکان تخلیه حداکثری مظروف را ایجاد می کند.

برای آشنایی با با انواع بشکه ما به صفحه محصولات ما مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.