بشکه‌ های پلاستیکی پناد پلاستیک از کدام نوع پلیمر هستند؟

بشکه‌ های پلاستیکی پناد پلاستیک از کدام نوع پلیمر هستند؟

بشکه‌های پلاستیکی پنادپلاستیک از جنس پلی‌اتیلن فوق سنگین هستند. اما پلی‌اتیلن ها انوع مختلفی دارند. برای آشنایی با خواص و ویژگی انواع پلی‌اتیلن ها با ما همراه باشید.

 

انواع پلی‌اتیلن

پلی‌اتن‌ها یا پلی‌اتیلن‌ها خانواده‌ای از ترموپلاستیک‌ها هستند که از طریق پلیمریزاسیون گاز اتیلن به‌دست می‌آیند. پلی‌اتیلن ساختار بسیار ساده‌ای دارد، به‌طوری‌که ساده‌تر از تمام پلیمرهای تجاری است.

انواع پلی اتیلن که به طور معمول در صنعت تولید می‌شوند به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

1.پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE):
این پلی‌اتیلن دارای زنجیر پلیمری بدون شاخه است و استحکام کششی آن بیشتر از بقیه پلی‌اتیلن‌ها است.

2.پلی اتیلن با چگالی پائین (LDPE):
این پلی‌ اتیلن دارای زنجیری شاخه‌دار است و استحکام کششی کمتری است.

3.پلی اتیلن سبک خطی (LLDPE):
این پلی ‌اتیلن یک پلیمر خطی با تعدادی شاخه‌های کوتاه است.

4.پلی اتیلن با چگالی متوسط (MDPE):
پلی اتیلن با دانسیته متوسط است.

5.پلی اتیلن فوق سنگین(UHMWPE):
پلی اتیلن با وزن مولکولی بین ۳ تا ۶ میلیون است و با پلیمریزاسیون کاتالیست متالوسن تولید می‌شود. این پلیمر از فرایند ساخت دشوارتری برخوردار بوده ولی خواص آن عالی است.

پلی‌اتیلن کاربرد فراوانی در تولید انواع لوازم پلاستیکی مورد استفاده در آشپزخانه و صنایع غذایی دارد. از LDPE در تولید ظروف پلاستیکی سبک و کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌شود. HDPE، در تولید ظروف شیر و مایعات و انواع وسایل پلاستیکی آشپزخانه کاربرد دارد. در تولید لوله‌های پلاستیکی و اتصالات لوله‌کشی معمولا از MDPE استفاده می‌کنند. LLDPE بدلیل بالا بودن میزان انعطاف‌پذیری در تهیه انواع وسایل پلاستیکی انعطاف‌پذیر مانند لوله‌هایی با قابلیت خم شدن استفاده می‌شود.

 

بشکه‌های پناد پلاستیک از جنس پلی‌اتیلن فوق سنگین

پلی‌اتیلن فوق سنگین زیرمجموعه‌ای از پلی اتیلن‌های ترموپلاستیک است. این پلیمر به عنوان پلی اتیلن با مدول بالا(HMPE) نیز شناخته می‌شود. دارای زنجیره های مولکولی بسیار طولانی است و جرم مولکولی آن معمولاً بین 3.5 تا 7.5 میلیون amu است. زنجیره طولانی باعث تقویت برهمکنش بین مولکولی می‌شود که این امر منجر به تولید ماده‌ای بسیار سخت، با بیشترین مقاومت در برابر ضربه از سایر ترموپلاستیک‌ها می‌شود.

 

این پلیمر مثل پلی‌اتیلن‌های با چگالی بالا بی‌بو، بی‌مزه و غیر سمی است. همچنین UHMWPE دارای مقاومت در برابر اسیدهای غلیظ و قلیاها و همچنین حلال‌های آلی متعدد است. در برابر مواد شیمیایی خورنده به جز اسیدهای اکسید کننده بسیار مقاوم، دارای جذب رطوبت بسیار کم و ضریب اصطکاک بسیار کم است. در برابر سایش بسیار مقاوم است و در بعضی از اشکال آن 15 برابر فولاد کربن در برابر سایش مقاوم است.

همانطور که گفته شد بشکه‌های پناد پلاستیک از جنس پلی اتیلن فوق سنگین هستند. بشکه‌های جدید با بهترین کیفیت، دوام، مقاومت بدنه و تولید شده از مرغوب‌ترین پلی‌اتیلن های فوق سنگین را از پناد پلاستیک بخواهید.

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.